Hebben mijn collega's gelijk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xElles, 4 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik had van de week een 'discussie' met mijn collega's..
    Het blijft een beetje malen en ik vraag me toch af of jullie hun ook gelijk geven.

Het ging erover dat mijn dochtertje (8mnd) nog nooit ergens gelogeerd heeft. En dan bedoel ik dus de nachten.
    Ze gaat 2 dagen naar de gastouder en 1 dag naar mijn schoonmoeder.
    Mijn man en ik gaan wel eens uit eten en dan past mijn moeder vaak bij ons thuis op en legt ons dochtertje in bed.
    Maar logeren heeft ze dus nog nooit gedaan.
    Mijn collega's vonden dit erg onverstandig. "Want stel nou dat het echt een keer moet, dan wil ze het niet."
    En ik denk dan weer..... Waarom zou ik haar laten logeren? Ze slaapt goed (vanaf t begin al), we hebben geen gebroken nachten, na 19:30 hebben we de avonden heerlijk voor onszelf, ze is altijd lekker vrolijk, wij zijn toch altijd vroeg wakker...

Zou het echt verstandiger zijn om haar ook te laten wennen dat ze de nachten ergens anders slaapt?
    Ik heb daar zelf namelijk gewoon niet zo'n goed gevoel bij.
    Mijn collega's gooien het erop dat ik moeite heb om haar los te laten, maar zelf denk ik niet dat dat het is.. Ze gaat toch ook al 3 dagen naar de opvang en dat vind ik ook geen probleem.
    Ik vind het ook gewoon nog niet nodig ofzo op deze leeftijd? Wij hebben vroeger ook nooit gelogeerd totdat we op een leeftijd waren dat we zelf konden aangeven dat we dit wilden.

Wat is jullie idee hierover??

2. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Ik ben het niet met je collega's eens. Zolang je dochter overdag gewoon goed slaapt op een ander. Hoeft het niet vind ik. Als ze gaat logeren zal het bij iemand zijn die ze goed kent en haar waarschijnlijk ook gewoon rustig krijgen al er iets is.

Onze dochter is met een half jaar 2x gaan uitlogeren omdat we 1x beide flink ziek waren en 1x omdat we een bruiloft hadden. Anders had dit mog wel even geduurd voor ze zou zijn gaan logeren. En ook nu gaat ze alleen al het moet. Dus is het logeren op 2 handen te tellen. Gelukkig slaapt dl altijd overal goed in. Bij beide oma's der eigen bed en anders het campingbedje.

3. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Onzin. Mijn dochter ging ook pas logeren toen ze bijna 2 jaar was. Nou geen moeite hoor. Inmiddels logeren ze wel vaker. Haar broertje moet nu nog 2 worden maar vaak gaan ze samen aangezien hij wel lastig/slechter slaapt en ik m'n rust nu in de zwschap net iets meer nodig heb :)

4. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Niet met je collega's eens. Ik vind logeren ook niet nodig als ze zo jong zijn. Wij doen net als jullie: als we 's avonds samen weggaan regelen we oppas thuis.
    Onze oudste heeft nog maar één keer gelogeerd, namelijk toen ik moest bevallen van de jongste. Ging helemaal prima hoor.

5. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier ook niet zo gauw logeren. Pas 1x gedaan na zijn 2e verjaardag. Wel gaat hij mee naar verjaardagen of bezoek bij vrienden en2 dan leg ik hem gewoon in het campingbed daar slaapt hij gewoon, maar s avonds komt hij dan gewoon mee naar huis. Leggen we hem slapend over naar de auto en dan weer in bed. Gaat prima!

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ook oneens, hier ook vrij laat pas ergens gelogeerd (1,5-2) ging super

7. Peetiescheetie

Peetiescheetie Actief lid

14 dec 2014
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind ik dat je collega's geen gelijk hebben! Onze kleine meid is dan al wel een paar keer uit logeren geweest, maar dat was meer omdat óf het handiger was óf toen wij samen echt een weekendje weg waren.
    Ik breng mijn dochter liever uit logeren bij oma (die het fantastisch vindt) want dat geeft haar veel meer rust dan wanneer ik een aantal keer met haar in de auto moet en aan de sjouw ga etc!

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.307
    113
    Niet mee eens hier is logeren nood of tot hij oud genoeg is om aan te geven. Dus nog nooit weg geweest. Wel opa en oma oppassen overdag voor 1.5 uur of savonds wanneer hij op bed lag.

Zelf thuis blij mama dus gaat hij niet naar de opvang. Wel gaan we samen zwemmen en naar een bijeenkomt waar we met zijn alle een verhasl lezen en zingen. Ziet wel andere kindjes,vanaf oktober naar de peuterspeelgroep.

Ouders en schoonouders hebben ook geen traphekjes.

( net2)

9. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Onze kinderen hebben nooit voor hun tweede ergens anders geslapen. Gewoon nooit aan gedacht, want het was niet nodig. Wel oppas aan huis gehad en ook wel eens overdag bij opa en oma een tuk gedaan, maar pas toen ze er Zelf wat aan hadden zijn ze een nachtje gaan logeren. En ze vinden het fantastisch:). Mijn neefje sliep vanwege het werk van zijn ouders al jong vaak bij opa's en oma's en die heeft het juist niet zo op logeren. Zijn zusje met dezelfde werkende ouders logeert juist weer heel makkelijk bij anderen. Het is echt kindafhankelijk hoe moeilijk of leuk ze logeren vinden.

10. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Mijn kids gaan nooit logeren vind dat niet nodig ze hebben wel is bij oma geslapen of ergens anders maar incidenteel en ze hebben zelf ook geen behoefte

Jongste is 1 jaar Die is nog nooit nachtje weg geweest

Andere zijn 9.7.5

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat een onzin zeg van je collega's, waarom zou je je kind onnodig laten logeren?

12. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik zou ook een tweede huis kopen, voor het geval het eerste afbrandt:D:D. Het lijkt me heel naar om zo angstig in het leven te staan, als de nood aan de man is en je kindje moet logeren, dan is het niet anders. Misschien heeft het daar wel last van, misschien niet. En trouwens, als je een kind hebt dat daar last van blijkt te hebben, dan moet je echt zeer regelmatig gaan wennen, elke twee of drie weken wel, anders verleert het het ook nog eens. En als je kind er geen last van heeft, is wennen ook niet nodig.

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ben het met je collega's oneens, aangezien je dochter pas 8 maanden is. Als ze voor haar 4e verjaardag nog nooit gelogeerd heeft kan ik mij wel voorstellen dat dat dan voor proberen gaat zorgen.

Hier gaan ze overigens wel regelmatig uit logeren.

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik ben het niet perse met je collega's eens.

Ik zou zelf geen moeite hebben gehad om mijn dochter zo jong uit te laten logeren, maar mijn man wilde het niet. Ze is pas toen ze ruim 2 was een paar daagjes bij mijn moeder gaan logeren vanwege kluswerkzaamheden bij ons in huis en daar heeft daar totaal geen problemen mee gehad. Daarvoor zijn wij wel bij mijn ouders geweest voor een weekend dus geslapen had ze daar al wel, maar nooit alleen.

Maar ik denk dat wij een extreem makkelijk kind hebben wat dat betreft hoor. Die heeft vanaf dag 1 altijd heel makkelijk geslapen bij anderen.

15. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Ben het zowiezo niet met je collega's eens omdat jij hier de moeder bent en zij jouw proberen te vertellen hoe je het moet doen. Hun betweterij moeten ze maar op hun kinderen of echtgenoten bot vieren, niet op jou. Dus hups, opstaan voor jezelf, het is prima hoe jij het doet.

16. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik denk dat laten logeren iets heel persoonlijks is, net als laten oppassen. De een doet het wel en de ander niet.
    Ik laat mijn dochter (19 maanden inmiddels) ook nog nergens logeren. Ik heb geen werk dus oppas (oma's) ook maar zelden. Vind het zelf ook niet zo prettig. De keren dat er wel opgepast is gingen goed hoor.

Anderen brengen hun kind wel regelmatig weg naar oppas en uit logeren. Prima, moeten zij weten. Niks mis mee maar vind niet dat mijn manier van doen en laten beter of minder is.

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    De zoveelste mensen die ergens een mening over hebben.
    Meid volg je gevoel! Iedereen lijkt het nodig te vinden klaar te staan met zijn of haar mening. Bloedirritant!!
    Al zou je moeite hebben met haar los te laten, ze gaat toch nog niet het huis uit?! Hou je kleintje lekker bij je als jij en je man dat willen, en geniet van deze bijzondere tijd.

18. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Jullie stellen me gerust!!
    Dankjewel :)
    Ik ging echt al een beetje aan mezelf twijfelen..

@Madelein, ja echt enorm irritant! En dan er doodleuk bij zeggen dat hun eigen kind met 2,5 week oud al ging logeren, omdat ze lekker uit eten gingen en een avondje voor zichzelf wilden.
    Wat gelukkig ook al eerder werd gezegd: iedereen doet het op z'n eigen manier, maar ik zou hier dus écht niet aan moeten denken.
    Vooral wat jij als laatste zegt is wat ik dan ook vaak denk. Ze zijn nog maar zo klein, en het gaat allemaal al zo snel.

@Gitta: Owww die opmerking had ik moeten maken :D geniaal!!
    Wie weet komt het nog eens ter sprake en kan ik hem gebruiken haha!
    En wat jij zegt over dat wennen was dus ook mijn idee..
    Als ze er echt moeite mee hebben, dan moet je dat echt regelmatig doen, en niet 2x per jaar ofzo.

Mijn neefjes logeren ook regelmatig bij mijn ouders, omdat mijn zus en haar man nogal een druk leven hebben met alle nodige feestjes enzo. Dan snap ik wel dat het handig is als een kindje regelmatig bij iemand logeert.

19. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Nee joh wat een onzin. Hier ook pas met 1.5jaar voor het eerst wezen logeren.

20. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik vind het onzin wat ze zeggen. Het is nu echt niet perse nodig. Wij hebben ons meisje al meerdere keren laten logeren. Maar dat was omdat we graag met zn tweetjes weg wilden, wat ik dus ook wel goed vind om te doen. Maar dat deed ik wel op het moment dat ik het prima vond haar te laten logeren.

Deel Deze Pagina