Lakentje verplicht?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mamajen, 10 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    In elke uitzetlijst staan lakentjes om wieg/ledikant mee op te maken.
    Bij onze zoon hebben we dit keurig gebruikt.
    Nu vraag ik me eigenlijk af of het verplicht is om een lakentje te gebruiken? En zo ja, waarom?

2. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Hier alleen hoeslaken voor matras.wij hebben bij alle kids een duo deken gebruikt met dekbedhoes. Dit mag gewoon. Ik vind lakens gevaarlijk helemaal als ze gaan draaien.en ze draaien zich er in.

3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk is dat niet verplicht. Je hebt ook dekentjes die je prima los kan gebruiken of bv met een overtrekje.

4. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Ok, fijn! Was deze x van plan geen lakentje te gebruiken (andere dekentjes dan bij zl, heb nu zelf dekentjes gemaakt van katoen en minky) en begon ineens te twijfelen.

5. PurpleRosw

28 apr 2014
    5
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ja dit vroeg ik mij dus ook af.. heb een koeka wafel deken met teddy.. moet een lakentje dan wel?

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.705
    113
    In de kraamweek wil de kz toch wel om de dag de wieg verschonen en ook daarna verschoon je het toch al gauw 1-2x per week. Lijkt mij erg zonde om je mooie dekentjes zo vaak te wassen! Als je een lakentje gebruikt kan het dekentje rustig een tijdje mee zonder wassen.

Dochterlief van twee slaapt de halve zomer onder alleen een lakentje

7. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Als het warm is is het misschien wel fijn om je kindje alleen onder een lakentje te hebben liggen?

8. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Wij deden het wel en nu ook weer, die dure dekens ga ik echt niet om de dag wassen die blijven niet bepaald mooi.
    Lakentje haal je er zo af en die even wassen en het bedje is zo weer schoon.

9. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    Ik heb bij beide kids een deken in een dekbed overtrekje gedaan.
    Heb er nooit iets van gehoort dat het niet mag

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Tenzij je meteen een slaapzakje gebruikt, vind ik een lakentje toch wel nodig, leg je ze anders rechtstreeks onder de deken?

In een overtrekje kan natuurlijk ook maar een pasgeboren baby draait zich echt nog niet vast in een lakentje hoor, en na een paar weken ben ik dan meer van een slaapzakje als ze erg beweeglijk zijn omdat een dekentje altijd af kan en ze dan bloot liggen of juist te ver onder de deken kunnen komen.

11. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    inderdaad, een lakentje was je vaker, anders moet je de deken vaak wassen. En ik gebruik een lakentje hierom: ik heb van die gehaakte/kabeldekens. Ik merk dat als er geen lakentje tussen zit, hij zijn voetjes vasthaakt in de deken en zo het dekentje makkelijk naar beneden trapt. Een lakentje is gladden en dan lukt dat dus niet/minder makkelijk ;)

12. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Ik heb dekentjes van wrap scraps (katoen of katoen/linnen) aan de ene kant, aan de andere kant minky-stof. Dat is heerlijk zacht en kan de kleine niet in haken.
    Hier zal de kleine waarschijnlijk al snel in een Puckababy slapen.
    Daarnaast heeft de kz bij mijn zoon maar 1x het bed verschoond en echt niet om de dag..

Deel Deze Pagina