steriliseren borstkolf.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door pinter, 11 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hallo dames,

ik heb van een vriendin een borstkolf en toebehorende mogen lenen.
    Nu heb ik net al die spulletjes afgewassen.
    Zal ik ze nu meteen steriliseren,of wachten tot na de bevalling?

groetjes Petra

2. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    ik zou allebei doen denk ik... maar het belangrijkste is voor gebruik!
    En wist je dat je de toebehoren ook los kan komen voor een redelijk bedrag? Zou ik voor kiezen ivm hygiëne.

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ligt beetje aan de kolf... bijv. bij een mini-electric kan er melk in de motor komen dat is bijv.niet echt een hygienische kolf om te kopen. Maar een handkolf kan je helemaal uitkoken en kan dus heel goed.

Ikzelf zou 'm nu gewoon goed afwassen en als je hem gebruikt moet ie toch uitgekookt worden.

4. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is theoretisch wel zo maar het is ook een beetje een commercieel praatje. (tuurlijk verkopen ze liever een nieuwe dan dat ze zeggen dat je ook een tweedehandse kunt kopen)
    De kans is echt heel klein dat er melk in komt, daarbij overleven die bacterien het niet om een of andere reden (geloof dat het met vocht te maken had, dat ze zonder vocht niet overleven, excact weet ik het niet)
    Je kunt hem bij de thuiszorg door laten spuiten met alcohol en de mini-electric kan helemaal uit elkaar (ook bij het motortje) als je dat zou willen en dan kun je er zelf wat alcohol inspuiten.
    Kan niks gebeuren want de alcohol vervliegt gewoon.
    De apotheker zegt dat 70% alcohol echt alles desinfecteert (zit ook in je kraampakket) dus dan hoef je echt niet bang te zijn dat er nog iets achterblijft.
    Wel even nieuwe slangetjes en evt. borstschelpen (je kunt ze ook uitkoken) kopen, die kosten een paar euro.
    Bij de thuiszorg kunnen ze hem ook doormeten om te kijken of ie nog krachtig genoeg is.

Succes! :)

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    uhm,mijn vriendin heeft hem maar 1x gebruikt....ze is vorig jaar bevallen van haar meisje,en de borstvoeding ging al niet,en na 1x kolven wat ook niet goed ging,is ze er meteen mee gestopt.
    ze kreeg achteraf ook hele slechte begeleiding in het ziekenhuis.....
    dus om nou zoiets helemaal nieuw te kopen????
    mijn vriend is wel handig,dus die kan voor de zekerheid wel de elecktrische kolf even doorspuiten met alcohol.
    er zit ook een handkolf bij,naar mijn weten is de elecktrische geeneens gebruikt.
    Tja,en nu weet ik wie hem voor me gebruikt heeft,bij het huren bij de zorg ofzo,weet je het niet.
    En misschien lukt het bij mij wel niet,hoop het van harte,maar je weet het nooit.....

heb alles schoon gesopt,en steriliseren doe ik als het nodig is...

bedankt dames,groetjes peet

Deel Deze Pagina