Hi allemaal, Ik zou in de babykamer graag een stoel willen waar ik bijvoorbeeld 's nachts, borstvoeding in kan geven. Ik vraag me af waar ik op moet letten, wat jullie prettig vonden, wat je vooral niet moet doen..? Eventueel met voorbeelden. Ik wil geen schommelstoel, daar word ik misselijk van. En liefst ook geen absurd dure. Hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Ik lees ook even mee, ben benieuwd Schommelstoel is voor mij ook geen optie, word ik ook misselijk van! Heb me nu voorgenomen om het op bed te doen..maar een fijne stoel in de babykamer zou eventueel ook handig kunnen zijn.
Heb altijd in bed gevoed, maar als ik zittend in een stoel zou voeden, zou ik letten op de volgende dingen: Comfortabel, zacht en niet te "smal" bij de armleuningen, zodat je niet zo zit te emmeren met het hoofd van je kindje. In 't begin past 't natuurlijk allemaal prima, maar eens de baby iets langer begint te worden, is het lastiger om te voeden in een smalle stoel met armleuningen.
Moet het nog uitproberen, maar heb een stoel van Ikea, Poang, met voetenbankje. Zit erg lekker vind ik en je kan er beetje in 'bouncen'. Dus niet de schommel variant, die zit zo laag dat je er niet uit komt en schommelt ook voor geen meter Kussenhoezen zijn uitwasbaar, leek me ook wel handig.
Poang leek mij ook erg handig, maar ik merkte dat het na de bevalling best lastig was om met een baby in je armen uit die stoel omhoog te komen. Juist omdat ie zo meeveert en omdat je buikspieren na de bevalling niet direct weer terug in vorm zijn. Ik moest mezelf echt omhoog duwen met mijn armen, maar dat gaat dus niet met een baby in je armen....
Ik zit zelf te denken aan de ekenäs van ikea, maar vind het toch best aardig wat geld. Hij zit wel ontzettend lekker.
Ik heb een tweede(derde?vierde?) hands draaistoel van leer, rugleuning verstelbaar en wat heel fijn is, de armleuningen zijn mee bekleed ook met zacht materiaal erin. De hoogte van de armleuningen is precies een handlengte hoger dan de zitting, voor mij de perfecte hoogte om het hoofdje van je kind op je arm en je arm op de leuning te laten rusten bij het voeden. De poang vind ik niet heel fijn als voedingsstoel.
Toen ik zwanger was van nr 1 hebben wij de poang van ikea gekocht. Ik zeg 1 ding: niet doen!! Het is een fijne stoel om in te zitten, maar niet om te voeden. Je zit veel te ver achterover, wat zeker in het begin erg onhandig is. Je wil dan je baby zo goed mogelijk aan kunnen leggen en dat vond ik in de poang echt niet fijn (en wat al gezegd is, je komt er bijna niet uit met een baby in je armen, als je net bevallen bent). Voor nr 2 hebben we de tullsta aangeschaft, en die bevalt prima! Ik zou dus zeggen: koop een stoel waar je goed rechtop in kunt zitten.
Ik heb net vorige week de Poang gekocht. Jammer dat ik nu de resultaten hier lees, maar zal het toch zelf moeten ervaren
Haha ja... voor ik hem kocht vond ik juist veel reacties van mensen die hem in de babykamer hadden en prettig vonden. Maar we gaan het zien Heb hem tweedehands voor prikkie en hij zit sowieso lekker dus ach. Woon in flat dus kan ook makkelijk naar woonkamer voor bank of stoel met rechte leuning als dat beter werkt
Ik heb een oude rookstoel uit de familie opgeknapt. Lekker laag, leuning kan stuk naar achteren, fijne kussens en brede armleuningen.
Misschien een lekkere brede, niet te hoge leuningen, lekker comfi.. Maar eerlijk gezegd heb ik bij de eerste twee een stoel in de kamer gezet, maar er echt nooit zitten voeden. Ik loop wel 5 stappen en dan lig ik weer in m'n warme bedje. Ik voed daar wel Nu dus geen stoel er in.
Ik heb beiden de eerste maanden ook in bed gevoed, maar een kind wat daar eenmaal in slaap valt blijft er in de praktijk ook liggen met een slapende mama ernaast 😄 dus toen manlief het bed weer voor ons tweeën opeiste ging ik in de stoel voeden.
Wij hebben deze van Ikea: EKTORP JENNYLUND Fauteuil - Blekinge wit - IKEA Ik vond hem eerst totaal niet bij ons huis passen,wij hebben strakke meubels. Maar ik ben nog dagelijks zó blij met deze stoel. Armleuningen zijn niet te hoog, hij zit goed rechtop en de hoes kan eraf. Dat was laatst erg handig toen onze peuter een beker melk omstootte. We lezen nog elke avond een boekje in de stoel. Als mijn dochter niet wilde slapen dan zat de stoel voor ons ook fijn genoeg om er een half uur naast te zitten dummelen (en in slaap te vallen...).
Wij hebben tijdelijk een lekkere leunstoel van beneden in de babykamer gezet ongeveer tot 3 maanden. Vond het onzin om er een stoel voor te kopen...
Dank jullie wel allemaal voor de reacties! Erg fijn om hier ervaringen te lezen. Ik heb natuurlijk nog nooit gevoed dus dan is het heel lastig om te bedenken wat dan precies fijn zal zijn en wat niet. Zie twee keer de jennylund voorbij komen, zal daar eens naar gaan kijken dan! Meer tips zijn altijd welkom!
Ik kruip altijd lekker met baby en al in bed. Ik zou er goed op letten dat de armleuningen niet te hoog zijn, je zit dan al gauw met de beentjes en je arm waar het hoofdje op ligt te stuntelen, dat is niet comfortabel.
ik had ook een stoel voor het voeden. Nooit gebruikt. Wiegje naast het bed, later een cosleeper. En gewoon lekker in bed voeden. Hoef ik ook mn warme bed niet uit, beviel me veel beter (en dan wel tegen man zeggen dat hij de poepluiers moet doen en de ochtenddienst, want ja, jij doet de nachtvoedingen )