Vanmiddag kwam de kraamzorg voor een intake gesprek. We hebben ook nog even de uitzet lijst doogenomen. Ik vertelde dat we de aerosleep gekocht hadden omdat dit toch goed scheen te zijn. Ademt en wanneer een kruik lekt ligt het kindje er niet in enzo. Nou, gedurende de kraamtijd hebben ze liever niet dat dit gebruikt wordt....... Want als er een kruik lekt ligt het kindje er in.... Ik snap er niets meer van..... Denk je dat je alles goed voormekaar hebt, blijken het weer miskopen te zijn. We hebben ook een hoofdbeschermer, vond ik zo leuk staan... nou die kan er ook uit..... Waarom zegt zo'n verkoper dan niet dat zo'n ding niet goed is? He, ik vind dat echt balen hoor..... Gebruiken jullie het wel of niet?
Verkopers willen verkopen. Natuurlijk gaan ze je niet tegen houden als ze je een duur matrasje en een (onnodige) hoofdbeschermer kunnen verkopen.
Dan doe je die aerosleep toch weer lekker in het bedje als je geen kruiken meer gebruikt? Ze kunnen je trouwens niets verplichten.
en als je die dan weer koopt dan zeggen ze weer dat je die niet mag gebruiken hier mogen we alleen die metaale gebruiken zeg maar. ook geen kersepitzakken.
Nou mijn kraamverzorgster vond het een geweldige uitvinding die Aerosleep en raadde ons ook zeker aan hem te gebruiken. Toch gek dat iedere kraam er weer anders over denkt. Sowieso had ik al iets tegen kruiken want ik vind ze verschrikkelijk eng en Louise heeft er nog nooit een nodig gehad gelukkig.
Wij hebben die hoofdbeschermer een half jaar in het ledikantje gehad, direct na de geboorte. Niemand van de kraamzorg heeft daar een opmerking over gemaakt, zelfs niet bij de intake.
Als je een lekker kruik hebt wordt een gewoon matrasje toch ook nat? Wij hebben een aerosleep in de kinderwagenbak en die gebruikt als wiegje voor 's avonds; de kraamverzorgster kwam zelf met het idee om 'r daarin te leggen ipv in haar ledikantje! En toen Lena geboren werd was het wel wat kouder maar we hebben ook maar drie keer een kruik in d'r bedje gelegd anders had ze het veel te warm. En trouwens, het is jouw kind. Ze kan je adviseren maar niets verplichten hoor. En je controleert die kruik toch voor je hem in het bedje stopt...
De aerosleep vond onze kraamverzorgster ook niks, voor het geval de kruiken zouden gaan lekken. Toen we na de kraamweek geen kruiken meer gebruikte, hebben wij gewoon weer de aerosleep op bed gelegd. Een hoofdbeschermer wordt afgeraden vanwege het risico op wiegendood, dus persoonlijk zou ik deze niet gebruiken. Nu slaapt je kindje de eerste maanden in het onderste helft van het bed, dus op zich zal het niet veel kwaad kunnen denk ik.
Een matras wordt nat, maar bij de Aerosleep blijft het water er over het hele matras instaan, het trekt er niet in. Waarom zou je een aerosleep willen gebruiken bij een pasgeboren baby eigenlijk? Ik zat er toen ook over te denken, maar wist eigenlijk niet waarom we 'm nodig zouden hebben, want voor het spugen kan je een hydrofiel luier gebruiken en draaien doen ze nog niet. Nu Eva zich wel omdraait zit ik toch te twijfelen over een aerosleep, aan de andere kant, ze houdt al vanaf dag 1 haar hoofd goed rechtop, dus eigenlijk hoef ik me geen zorgen te maken...
Toen wij informeerde naar de airosleep, gaven ze gelijk aan dat daar geen gewone kruik in mocht. Dan moest je een elektrische aanschaffen (wel goed, maar weer duurder) . Gek dat ze jullie dat niet gelijk verteld hebben (hadden ze ook weer kunnen verkopen natuurlijk ) . Maar ik zou idd het advies op volgen wat hier al gezegd is, de 1e week niet de airosleep, zolang de kruik nodig is, en daarna de airosleep er in.
Maar die hoofdkant kussen mogen toch weer sinds ze voor zien zijn van easy vent systeem?!?!?!?!?!?!?!?!
Onze kraamverzorgster had gelukkig geen problemen met het aerosleep-matrasje. Ik vind het een ideaal ding hoor! en die hoofdbeschermers heb ik niet.. daarvan had ik al eens gehoord dat dat gevaarlijk kon zijn...
Hier is een hoofdbeschermer heel normaal. Iedereen heeft'm. Ik hem er zelf bij een maand of 5 (toen ie ging draaien) uitgehaald, maar verder kan het geen kwaad hoor. Ik ben geloof ik hier de enige die hem er dus uitgehaald heeft....
wij hebben ook een aerosleep matrasje. maar ivm de kruiken... Moet je deze gebruiken? wij hebben verwarming op de slaapkamer en wonen op een appartement wat heel gemakkelijk warm te houden is. ik beval in oktober. als ik nu gewoon zorg dat het op alle kamers van ons appartement 21 a 22 graden is... heeft mijn beebje het dan niet warm genoeg? ik beval in oktober, zo koud is het dan nog niet.. wie kan mij helpen want vind het zo stom om een kruik voor een weekie aan te schaffen... en als het ook kan zonder kruik...
IK had het gister wat verkeerd geschreven, maar ik bedoelde het safety vent systeem zit nu in die hoofdbeschermers, zou het dan nog kwaad kunnen?
Ik heb vorig jaar oktober mijn dochtertje gekregen en we hebben echt wel een kruik gebruikt! (Ik had er 2, met 1 kruik had ik het ook wel gered, maar die 2e was wel handig voor het gemak) En 21 a 22 graden is volgens mij wel warm voor een babykamer.
Toen wij het kamertje gingen kopen verteldde de verkoper er wel netjes bij dat die hoofdkussens er mischien wel leuk uitzagen maar eigenlijk niet gebruikt mochten worden is nl. En wat die aerosleep betreft, bij ons staat het al in het informatie boekje van de kraamzorg dat het gebruik ervan word afgeraden en ze graag hebben dat je tijdens de kraamweek een normaal matras met molton enzo hebt