ik ben met 31 weken en 5 dagen bevallen. De grote dingen in de babykamer waren toen wel al binnen, maar het 'afmaken' (leuk inrichten met lampen en knuffeltjes enzo) hadden we nog niet gedaan... Ik zou het nu lekker afmaken, hoef je je daar ook niet druk om te maken! veel plezier!
nou heb maar een paar boeken gehaald in het dorp kan ik eens lekker alles gaan bekijken, lekker rustig uit zoeken Liefs Deng
ze zeggen hoe eerder hoe beter. zodat de nieuwe spullen kunnen "luchten" ivm de verfstoffen of zo. maar wanneer precies klaar dat weet ik niet
Een baby heeft een bed nodig en voor jezelf is een aankleedkussen handig (gaat je rug niet gelijk naar de filistijnen) maar verder heeft 't kindje niets nodig... dus wanneer moet het kamertje af zijn? Wanneer jij wil. Ik ben nu in mijn 32e week en gisteren zijn de meubeltjes gebracht... ze stinken wel heel erg dus ik ben blij dat ik nog een paar weken heb om de boel te luchten!
Ik wilde het kamertje met 37 weken klaar hebben, omdat je vanaf dat moment ook thuis mag bevallen. Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat als je een bedje en een plekje hebt om hem aan te kleden, ben je al klaar hè? De rest is versiering.. (wel een van de leukste dingen om te versieren,.. )
Ik heb ervoor gezocht dat ik met 30 wkn helemaal klaar was,dit omdat ik zelf het gevoel had dat ik eerder zou bevallen dan gepland. En idd met 36 wkn kwam onze wondertje. Ik zou het voor de zekerheid snel afmaken,je weet nooit precies wanneer je wondertje komt en het is wel zo leuk dat alles dan af is en je dan later alle tijd voor je kleine hebt toch?
Wij gaan met 21 weken beginnen met verven, behangen en noem maar op .. Als ik 24 weken ben komt de kinderkamer en als staat ga ik op den duur beginnnen met dingetjes aan de muur enzo te hangen
wij hebben nu nog niks...wilde het dalijk gaan doen, maar ivm bi moet mn mannetje aan de klus.. Dus ik denk dat we binnenkort gaan beginnen. Ik wil het eigenlijk met de 30-32 weken afhebben. Dus, moet lukken. Dan heb ik lekker verlof daarna, en hoeft er niks geklust meer te worden
Pfff moeten wij nog aan beginnen... Ben nu bijna 23 weken en mijn vriend heeft net twee weken vakantie gehad en het kamertje is ehhh tja... Hij had geen tijd/zin/puf weet ik het wat allemaal. Ik ga het in elk geval niet doen! Dus nu mag hij ' s avonds en in het weekend klussen Ik wil voor 25 weken de grote dingen af hebben zoals het verven, vloer en de meubels. Daarna gewoon gezellig inrichten. Ik wil wel dat alle meubeltjes en verf eerst flink gelucht wordt, want erg gezond is dat niet. Maar de kleine slaapt de eerste zes maanden bij ons...
Omdat ik zeker 6 maanden borstvoeding wil geven, ik het prettig vind hem dicht bij me te hebben en het ook werd aangeraden door de kraamzorg. Oh en ik ben liever lui dan moe en als ie 's nachts wakker wordt, wip ik 'm uit z'n bedje zo aan mijn borst Hoef ik alleen nog op te staan als ie een bah in z'n luier heeft gedaan!
Het is inderdaad fijn om je kindje bij je te hebben als je borstvoeding geeft. Bij ons hoefde het op zich niet zo lang, omdat Eva met 3 maanden doorsliep, maar toch is het erg lekker. Veel mensen vinden het maar raar om je kindje zo lang bij je op de kamer te hebben, ik vind het juist andersom. Eva is nu voor de 2e nacht op haar eigen kamertje, omdat ze in de wieg niet meer goed kon omdraaien en ze zich te ver op ging trekken en ik bang was ze eruit zou vallen... anders had ze nog een paar maanden langer bij ons gelegen .
Ja, veel mensen vinden het inderdaad raar maar mijn zusjes en ik hebben ook lang bij mijn ouders geslapen en we zijn er niet slechter op geworden ofzo Mijn moeder is er 1 van het instinct volgen. Toendertijd gaven ze bv ook als advies om een kindje te laten huilen, heeft mijn moeder nooit gedaan en zie: nu geven ze als advies dat je je kindje niet moet laten huilen. En ik denk maar zo: als ik nog in een grot had geleefd, hadden al mijn kinderen ook vlak bij me geslapen en aangezien we niet zijn verandert sindsdien (qua genen) denk ik dat het juist zo natuurlijk mogelijk is.
Nja raar niet hoor, tis je eigen gevoel he Hier wordt het afgeraden, Puur omdat je dan problemen kan krijgen met een kind dat niet meer alleen wil slapen. Bij ons is de babykamer naast de slaapkamer en ik heb er een zachte stoel in staan voor de voeding in de nacht. Ik ga flesvoeding geven en heb de flessenwarmer lekker op mn nachtkastje staan! Hoef ik 10 meter te lopen en ik ben bij de beeb
''En ik denk maar zo: als ik nog in een grot had geleefd, hadden al mijn kinderen ook vlak bij me geslapen en aangezien we niet zijn verandert sindsdien (qua genen) denk ik dat het juist zo natuurlijk mogelijk is.'' Hahahahaha dat is wel erg ver gezocht eh
Overdag slapen kindjes toch ook alleen? Tenminste, hier ook een gegeven moment toem Eva dat echt nodig had, veel te druk beneden. Eva is toen boven in haar wieg gaan slapen. Een tijd later overdag in haar ledikant op haar kamer en nu dus ook 's nachts. Ging allemaal snel goed eigenlijk.
Ja overdag slapen kleintjes ook alleen.. Ik wil in het begin de kleine wel in t wiegje naast me laten, vooral omdat t makkelijk is als je eruit moet voor de voeding.. Maar zodra die kleine doorslaapt gaat hij wel op zn eigen slaapkamertje! Vriendin van me, haar mannetje wordt eind dit jaar 2 en kan nog steeds niet alleen slapen... ze zeggen dat je baby's niet kan 'verwennen' op dat vlak.. nou dus echt wel! Zij heeft hem redelijk lang bij haar gehouden en nu wil die dus absoluut niet in zijn eigen bed.. ben je klaar mee dan!
hebben al laminaat gelegd en mannetje is nu bezig met de webbing panelen voor de centrale verwarming. donderdag gaat hij witten en dan schilderen en behangen. en het ziet er al zoooo mooi uit kan niet wachtten. als de meubeltjes komen worden ze door hun in elkaar gezet en dan kan het luchten beginnen(doe ik nu ook al elke dag hoor ivbm schilderen behangen enz enz week 35 eind augustes komen de meubeltjes dan kan het nog lang genoeg luchten tot half november