Vakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Minime2, 28 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minime2

Minime2 Actief lid

22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    hallo allemaal
    Wij gaan in juni op vakantie naar het huisje van onze schoonmoeder.
    Ons dochtertje is dan 2 jaar en 4 maanden
    En ons zoontje is dan 8 maanden.
    Nu zitten we met een slaapprobleem we hebben 1 campingbedje daar en ons dochtertje kan wel in een gewoon bed maar aangezien mijn schoonmoeder ook zo nodig moet komen met een vriendin is er geen slaapkamer meer vrij.
    Ze heeft voorgesteld om ons dochtertje op haar kamer te nemen maar dit zie ik niet zitten. De enige oplossing die ik nog zie is ons dochtertje in het campingbedje en ons zoontje in de kinderwagen ben hier niet grote fan van maar weet geen andere oplossing.
    Iemand tips ??

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Zelf een huisje boeken misschien?

3. Minime2

Minime2 Actief lid

22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    Helaas mijn vriend wil dit niet want dit scheelt erg in de kosten
    En het huis is van zijn moeder hij ziet de problemen nooit zo !!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ja natuurlijk scheelt dat in de kosten, maar als het haar huis is kun je moeilijk vragen of ze niet wil komen.

Een van de 2 kan toch bij jullie in bed? Kan de ander in het campingbedje. Of je koopt nog een campingbedje. In de kinderwagen slapen zou ik niet doen.

5. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Extra camping bedje deryan tent mee

6. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Wisten jullie van tevoren dat je schoonmoeder ook mee zou gaan?
    Ik heb een hele lieve schoonmoeder, maar ondanks dat het haar huis is, zou ik niet heel erg happy worden als zij ook zou meekomen met nog een vriendin.

Ik weet natuurlijk niet op welke manier dit gegaan is..
    Er van uitgaande dat jullie dachten lekker een gezinsvakantie te hebben en je schoonmoeder achteraf besluit te komen of dat je schoonmoeder van het begin af aan al heeft aangegeven mee te gaan, maakt het wel wat lastiger natuurlijk.

Gaan jullie met de auto naar het vakantiehuisje, want dan zou ik een extracampingbedje meenemen..
    Als jullie met het vliegtuig gaan, zou ik evt daar een 2e campingbedje aanschaffen of zo'n deryan tentje.

In de kinderwagen laten slapen zou ik ook niet doen..

7. Minime2

Minime2 Actief lid

22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    Ik wil niet dat ze komt maarja het is haar huis kan het haar niet verbieden. Zelf had ik liever ergens anders naartoe gegaan maar me vriend wil persee hierheen ik had gezegd dat zijn moeder de laatste drie dagen wel mocht komen dit is ondertussen gewoon een week geworden.
    Ik denk dat we idd maar een extra campingbedje moeten kopen daar word wel krap op de kamer maar dat is dan maar even zo.
    We gaan met het vliegtuig.
    Van de kinderwagen ben ik zelf ook noet zo’n fan.
    Maar tot hoe oud kunnen ze dan in een campingbedje ??

8. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Lastige situatie dus. Ik snap wel dat je dan ergens anders heen wilt, want voor jou is het dan natuurlijk niet echt een vakantie meer.
    Als ik 1 tip mag geven, ga wel het gesprek met je partner aan dat het jullie vakantie is! Dat ook al loopt schoonmoeder rond, jullie ten alle tijden zelf verantwoordelijk zijn voor je kind, klinkt heel erg logisch, maar het kan zomaar anders zijn en dat schoonmoeder zich ook nog eens op kan dringen bij jullie.

Wij gaan ieder jaar een paar dagen met de schoonfamilie op vakantie en vaak ook in hetzelfde huisje, ik was heel bang hoe de eerste keer zou zijn met een kind. De dynamiek verandert toch.
    Maar niets is minder waar! Ze weten dat als een huisje delen en dochter is aan het huilen of boos, WIJ haar troosten of straffen.

Ik weet niet precies tot hoe oud ze in een campingbedje kunnen. Wij hebben er eentje die dochter zelf open kan ritsen, ze heeft er al een poosje niet meer ingeslapen. Want op vakantie op een normaal bed, maar ik denk dat ze er in kunnen tot ze echt te lang zijn.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    In een campingbedje kunnen ze prima tot 4 jaar, ouder ook wel, maar weet niet of ze het zelf dan nog zo prettig vinden. Juist met 2,5 jaar vind ik het ideaal. En inderdaad, dan nog een campingbedje erbij kopen, of lenen van iemand?

10. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Qua lengte kan 4 jarige nog wel in camping bedje.
    Zelf hebben wij voor onze 3 jarige een ready bed (luchtbed met slaapzak) ideaal voor vlieg vakanties.
    Als je gaat vliegen is deryan tentje wel ideaal. Die kan je ook zo meenemen naar het strand bijvoorbeeld :)

11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    Campingbedje of deryan tentje mee (in deryan kun je de baby leggen), of kan er misschien nog een matrasje of luchtbedje ergens neergelegd worden. Een 2,5 jarige kan ook wel op een matrasje/luchtbedje op de grond slapen, met een dekentje. De kinderwagen is niets om de hele nacht in te slapen.

Probeer een beetje in oplossingen te denken. En laat je schoonmoeder je vakantie niet verpesten! Het is super lief dat jullie gratis gebruik kunnen maken van het huisje toch?!

12. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Zo'n Deryan babybox is wel handig voor de kleinste. Hij neemt veel minder plaats is dan een babybedje (zowel op het vliegtuig als in het huisje) en je kan hem makkelijk verplaatsen in het huisje. Om aan te schaffen is hij ook best betaalbaar (tussen 30 en 40 euro schat ik). Je kan hem wel niet zo lang gebruiken natuurlijk, maar je kan hem wel doorverkopen later natuurlijk. Misschien is dat ook een mogelijkheid.
    Voor de rest zou ik zeggen. Probeer om het op je af te laten komen en om niet met een negatief gevoel te vertrekken. Als je het echt niet wou, hadden jullie samen beter naar een haalbaar en betaalbaar alternatief gezocht. Maar kijk, het is nu zo en dan kan je beter proberen om er het beste van te maken. Probeer inderdaad vooraf (met partner en schoonmoeder) af te spreken wat de verwachtingen zijn: wat doen we samen, eten we altijd samen of niet, wie kookt, wie doet boodschappen voor wie, doen we samen uitstapjes (wel/niet, altijd/soms, ...), wie is verantwoordelijk voor de kinderen,.... Maar overdrijf ook niet, het is vakantie, geniet ervan!!!

13. Minime2

Minime2 Actief lid

22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    Ja mijn schoonmoeder bemoeid zich overal mee en kan zich erg opdringen!!
    Ze heeft zelfs vorige keer x en dit keer weer voorgesteld om op te passen maar ik vind je bent op vakantie met je kinderen en niet zonder. En vroeg eten was voor haar ook een probleem grrrr en ze praat dan zo lekker in op mijn vriend echt irritant.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    No offence maar misschien moet je wat meer opkomen voor jezelf. Want zo te horen wordt dit geen leuke vakantie voor jou.
    En iedereen is anders he, ik zou een gat in de lucht springen als mijn schoonmoeder aan zou bieden om een keer op te passen in de vakantie. In mijn ogen dus superlief en helemaal niet opdringerig.
    Maar kennelijk zit er bij jou al een irritatie of andere verwachting. Geeft niet, maar vervolgens stem je wel in met een vakantie met haar. Want dat gaat het worden, met haar. Dus zorg dat je met je vriend op 1 lijn komt en boek of een andere vakantie, of maak duidelijke afspraken.

suus1983 en Minime2 vinden dit leuk.
  15. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Dan moet je het zeker aan kaarten! Voor je op vakantie gaat en als het op vakantie misgaat het ook gelijk bespreekbaar maken. Wij gaan meestal een avondje met zijn 2en weg en dan passen mijn schoonouders op. Dat vind ik dan wel heel makkelijk!
    Ik sta er dus wat meer in zoals @Eppo82.
    Maar zorg wel dat je met je partner op 1 lijn zit..
    Bespreek jouw verwachtingen en laat hem hetzelfde doen. Dan kunnen jullie samen het gesprek met je schoonmoeder aan gaan.
    Het duurt nog even voor het juni is! Wie weet valt het echt wel mee!

Minime2 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina