Kan dit kwaad?

Discussie in 'De lounge' gestart door Baby09, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ik heb vanmorgen wat moedervlekken weglaten halen in het ziekenhuis. Waaronder 1 op mijn bovenbeen/bil. Nu is daar de hechtpleister vanaf en heb ik geen pleisters in huis. Er zit 1 hechting in, de moedervlek was ook klein. Maar kan dit kwaad? Of kan ik het gewoon zo laten? Ben zo bang dat t gaat infecteren.

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ben ook een keer mijn hechtpleister kwijtgeraakt en heb het gewoon zo gelaten. 2x per dag een badje met soda (al is dat moeilijker met je bil :D ) en dan zou het niet moeten gaan infecteren. Maar goed, ik ben geen arts/dokter en spreek puur uit eigen ervaring. Als je het niet vertrouwd, zou ik morgen gewoon een nieuwe hechtpleister gaan halen of in ieder geval even een huisarts bellen voor overleg.

3. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ik bel sowieso het ziekenhuis morgen even. Kijken wat hun zeggen..
    Maar bij wonden etc kan ik nogal in de stress schieten hihi:)

4. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Schoon proberen te houden. Heb je geengaasjes ofzo ? Zo lang je zorgt daterd geen vuil in komt zal het niet zo'n kwaad kunnen

5. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Sorry voor de spelfouten .. Ipad .. ;)

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Goed van je :)
    Ik heb exact het tegenovergestelde. Ik heb mezelf een aantal jaar geleden nog gehecht omdat ik geen zin had om mijn eigen risico dat jaar in te leveren alleen omdat de fruitschaal mijn duim voor een kwart had doorgesneden. Ik ga wel vaker niet naar de dokter wanneer dat wel zou moeten.

Zoals gezegd; schoonhouden en morgen bellen.
    Ze vervangen hem wel voor je :)

7. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Oke en hoe moet ik het schoonhouden? De douche straal erop zetten?

8. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ohhhh nee dat is zo niet voor mij weggelegd.. ik kan niet eens naar een gehechte wond kijken zonder bijna flauw te vallen

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Als het niet nat geworden is; lekker zo laten en niks aan doen - wachten tot morgen. Als je denkt dat het vuil is geworden, kun je het even laten weken in de soda.

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Gewoon zo laten. Wondje zal nu allang dicht zijn. Normaal mag de pleister er de volgende dag af.
    Mocht je echter last krijgen van prikkende hechtdraadjes (ligt eraan wat voor soort hechtdraad ze gebruikt hebben) dan kan je er altijd nog een pleister over heen doen.
    Het wordt juist afgeraden om in een (soda) badje te gaan zitten. Water weekt de huid en de evt hechtdraden los. Je kan dan niet meer opnieuw hechten en je krijgt een lelijk litteken.

11. Sommerfugler

Sommerfugler Actief lid

27 sep 2013
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt zelf ook een soort van hechtpleister maken van een gewone pleister. Wij noemen dat altijd een "zwaluwstaartje", dan knip je een V'tje uit beide uiteinden, dan houdt de pleister de boel nog beter bij elkaar!
    Houdt het hoe dan ook tot morgen :)

12. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Totaal geen last van het hechtdraad. Oke kan dus geen kwaad, gelukkig.
    En dan nog een vraagje. Er is er ook 1 op mijn buik weggehaald. Die begin ineens te bloeden dus had de afdeling gebeld en zij zei ja moet je er een kwartier druk op zetten maar toen ging het nog meer bloeden. Ik ben daar dus snel mee gestopt. Maar nu heb ik best veel last van die plek terwijl ik van de andere geen last heb (ook op mn rug is er 1 weggehaald) zegt dat ook iets? Of ligt het echt aan de plek?

13. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ik heb geen pleisters in huis :)

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Voor mijn gevoel zegt het dat je meer vet op je bil hebt dan op je buik - en zo hoort het :cool: Ik denk dus dat het aan de plek ligt.

15. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Hahaha ik heb op beide genoeg vet zitten hoor ;)

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

En? :D Leef je nog?

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Als het al dicht was kan het geen kwaad, anders zou ik toch even naar de winkel gaan om een gaasje of pleisters te halen om het af te dekken.

18. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Gelukkig leef ik nog :D heb er nu toch maar een pleister opgeplakt dus komt allemaal goed :D

Deel Deze Pagina