E-cigarettes wel of niet?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mikarun, 25 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Vanmiddag komt een vriend van ons op visite die E-cigarettes rookt. normaal sturen we rokers hier altijd naar buiten en nu met de zwangerschap vragen we of ze niet bij mij in de buurt willen roken. Maar hoe zit dat met die dingen die hij rookt? Kan het kwaad of is deze vorm van roken voor mij en de kleine onschadelijk?

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Volgens mij komt er alleen een soort stoom uit, dus water. Verschilt denk ook per merk...

Maar zou er geen risico mee nemen en lekker buiten laten staan ;)

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    als hij alleen is, zou je het nog in huis toe kunnen laten als het idd alleen stoom is, maar als er meer rokers komen, lekker met zijn allen buiten dan

4. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Komt alleen waterdamp uit,en is dus compleet ongevaarlijk voor jou.Ik weet niet hoe het zit met de liquids waar wel nicotine inzit...Maar ik heb alleen ervaring(paps rookt dit)met die zonder nicotine,en dus daar onderzoek naar gedaan,en die zijn echt ongevaarlijk.

5. Mamayo

Mamayo Bekend lid

18 sep 2014
    916
    0
    0
    NULL
    NULL
    Info van het RIVM: Ondanks dat er geen sprake is van passief roken, kan uitgeademde
    lucht nog schadelijke stoffen bevatten. In plaats van ‘tweedehands rook’ treedt er ‘passieve damp’ op. Metingen van de binnenlucht na het gebruik van een e‐sigaret hebben namelijk de aanwezig‐ heid aangetoond van formaldehyde (een bekende kankerverwek‐ kende stof bij mensen), acetaldehyde (een mogelijk kankerver‐ wekkende stof bij mensen) en andere vluchtige organische stoffen (Schripp e.a., 2013). Zelfs van e‐vloeistoffen met 0 mg/ml nicotine (volgens opgaaf van de fabrikant) is gebleken dat ze na gebruik van de e‐sigaret formaldehyde en acetaldehyde in de binnenlucht brengen (Schripp e.a., 2013). http://www.rivm.nl/dsresource?objectid=rivmp:242776&type=org&disposition=inline&ns_nc=1 Lekker buiten laten roken dus zou ik zeggen!

6. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Zolang er geen lange termijn effecten bekend zijn wil ik die dingen niet in de buurt van mn zoontje hebben. Dus tijdens de zwangerschap ook niet. Maar dat wordt bij mij deels aangestuurd door frustratie (mensen die vinden dat ze met die dingen wel overal mogen roken)

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Os niet schadelijk, want er komt alleen waterdamp uit. Ik gebruik ze ook :)

Deel Deze Pagina