Hallo, Sinds ik zwanger ben, valt het me op dat ik ongelofelijke dorst heb. 's Ochtends is het zo erg dat ik er gewoon misselijk van ben. Ik drink me helemaal suf aan water. 's Nachts moet ik er ook uit om te drinken. Volgende week voor het eerst naar de verloskundige en dan zal ik het daar even voorleggen. Heeft iemand hier ook zo last van of last van gehad? Ik vind het echt super vervelend. Groeten van Friezin
Hoi Ik ben 17 weken zwanger en heb hier ook al een hele tijd last van. Op zich wel handig want zo drink je wel voldoende. Geen idee wat de reden is, misschien voor de bloedaanmaak. Aangezien ik de hele zwangerschap ook 's nachts een paar keer moet plassen probeer ik 's avonds minder te drinken....maar dat helpt niet. Dus lekker blijven drinken en misschien niet te koud ivm misselijkheid
Ik heb het ook en dan vooral smiddags en s,avonds drink ik zo een paar glazen leeg in 1 keer. Je lichaam heeft extra vocht nodig en eigenlijk ben je dan al te laat als je zo,n dorst heb. Maarja heb het precies het zelfde en vaak ook als we ergens heen gaan krijg ik in eens enorm dorst.
hoi ik drink me ook suff hoor en dat de hele dag door daardoor moet ik ook super vaak naar de wc s'morgens kan ik wel 2 bakjes thee op achter elkaar en dan ben ik ontiegelijk misselijk maar dat zakt weg tegen het einde van de ochtend. ik word sávonds niet wakker gelukkig om te plassen of drinken. ik heb 1 geluk overdag heb ik last van me kwaaltjes en sávonds zijn ze verdwenen maar ben ik een 30 min jah hoor ken de klok erop gelijk zetten hihihi maar ik wens iedereeen superrrr veel suc6
Ik drink een fles van 1.5 liter leeg op een nacht en in de dag nog zo'n 2. En dan hou ik me nog in, verga van de dorst. Hou water op overal, en de gynae zegt dat het daardoor komt dat ik zo'n dorst heb, mijn lichaam vraagt er gewoon naar. Nadeel: veelvuldig toiletbezoek
Yep, ook veel last van. Drink nu zeker dik 2 a 3 liter op n dag. Normaal 'vergat' ik wel s te drinken, maar nu zeker niet meer. T dorstgevoel blijft heb ik t idee, ongeacht hoeveel je drinkt. Alleen je buik raakt voller en voller .
Dat je meer drinkt in de zwangerschap is normaal. Maar als het extreem gaat worden, dan is het handig om even contact op te nemen met de vk of gyn want het zou dan kunnen wijzen op zwangerschapsdiabetes.
Ik heb ook onwijs veel dorst, probeer juist savonds niet zoveel te drinken anders kan ik beter op de wc gaan slapen. maarja sochtends wordt ik wakker met een kartonnen mond. dus ik heb het ook en eigenlijk al vanaf het eerste begin.
Ik dacht ook meteen aan zwangerschapsdiabetes toen ik je verhaal las. Zou het zeker bespreken met je VK, het hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Gr
Zwangerschapsdiabetes: mijn moeder zei dat ook al toen ik vertelde dat ik zo'n dorst heb. Ik heb er wat over opgezocht op internet en ik las dat dit meestal voorkomt in de tweede helft van een zwangerschap. Ik zit nu in de eerste. Deze week moet ik voor het eerst naar de vk en dan zal ik het zeker even voorleggen. Groeten van Friezin