Stoelgang

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Linda88, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda88

Linda88 Actief lid

9 mrt 2011
    414
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds een paar jaar heb ik al last van mijn stoelgang. Ik weet wat ik wel en niet moet drinken,eten ect. Ik drink liters water op een dag maar geen ontlasting. Ik vrees al 1.5 week niet! Door dat ik in het verleden veel laxeer middelen moest gebruiken zijn mijn darmen beschadigd geraakt. Hebben jullie nog een idee wat ik kan doen/gebruiken?
    Thnx

2. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Als je al zo lang geen ontlasting hebt gehad, zou ik beginnen met een klysma, microlax of zo. En dan toch maar iets van lactulose halen. En veel wandelen.
    Succes ermee.

3. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Als het te lang duurt zou ik even overleggen met de huisarts of je microlax mag of niet. (ik weet niet of dat mag in jouw geval, met beschadigde darmen, ik ben natuurlijk geen arts)

Verder buikmassage, zachte rondjes maken over je buik.

Qua eten en drinken zorgen dat je niet te veel droge dingen eet zoals brood. Veel groenten en fruit en papjes enzo.

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Gedroogde abrikozen eten.. Dit doe ik als ik zo lang niet ben geweest, heb ik namelijk ook regelmatig.

Niet te veel hoor, stuk of twee is een avond verschrikkelijke buikpijn hier maar ik kan dan wel naar de wc daarna..

5. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    abrikozen, pruimen, kiwi's en druiven. bij mij werken kiwi's goed.

wat ook nog wel wil helpen is je eten bereiden met olie.

6. Calypso

Calypso Lid

25 mrt 2012
    31
    0
    0
    NULL
    België
    Bij mij werken kiwi's en pruimen ook goed, daarnaast ook magere yoghurt met stukjes fruit in.

7. poetje84

poetje84 Actief lid

24 okt 2011
    141
    0
    0
    De vezelzakjes helpen bij jou niet (meer)?
    Ik heb van de huisarts nu volcolon voorgeschreven gekregen. En nou... 't werkt echt!

8. Lala84

Lala84 Lid

13 jul 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt ook laxeermiddelen die minder 'schadelijk' zijn, waar je darmen niet lui van worden. Ik gebruik permanent Forlax, dit mag ik ook tijdens de zwangerschap gebruiken. Zou ik even met de huisarts overleggen. Of met de MLD-arts als je die hebt. Als je hier altijd last van hebt, is er vast een middel wat voor jou goed werkt en veilig is.

9. Inkie81

Inkie81 Fanatiek lid

18 sep 2011
    1.263
    0
    0
    Zuid-holland
    Hoi

ik heb er ook al jaren last van.. ik eet twee kiwis per dag dat werkt echt super goed.. en een glas warm water op je nuchtere maag sochtends helpt ook weleens.. verder gebruik ik af en toe movicolon.. Dat zijn zakjes met een soort vezels.. alleen op recept verkrijgbaar maar die werken ook goed..

succes ermee!

10. Linda88

Linda88 Actief lid

9 mrt 2011
    414
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips! Ik hoop dat het gaat werken. Mijn ontbijt is nu een glas lauw water,een kiwi en brinta! Ik hoop dat het helpt. Het gekke is dat ik er ook helemaal geen last van heb. Normaal gesproken krijg ik buikpijn en voel ik me opgeblazen en zit ik gewoon vol.

Deel Deze Pagina