ovulatietest?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door babs, 26 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs

    babs Actief lid

    19 feb 2006
    264
    0
    0
    Haarlem
    hoi mirjam,

    ik heb een vraagje. ben begin december met de pil gestopt. heb toen vanaf 6 december mijn ontrekkingsbloeding gehad (7 dagen). 18 januari heb ik weer een bloeding gehad deze duurde 5 dagen. nu 13 februarie was ik weer begonnen met menstrueren dit heeft geduurd tot en met 24 februarie. in de tussentijd moest ik ivm met buikpijnklachten naar de gynaecoloog. in januari bleek ik een cyste te hebben aan de re kant. begin februari bleek ik een cyste te hebben in de li kant (de re kant was toen weg). de gynaecoloog zegt dat ook de li kant vanzelf weer wegtrekt hij denkt aan het corpus lutheum.
    nu mijn vraag. wanneer kan ik nu het beste beginnen met de ovulatietest?
    als ik vanaf dag 1 van mijn menstruatie reken dan moet dat ongeveer vandaag gaan testen.
    in ieder geval alvast bedankt voor het beantwoorden.

    groetjes babs :oops:
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Babs,

    ik zou inderdaad maar uitgaan van een 28 dagen cyclus. Je kunt dan ook al op dag 12 beginnen met testen, soms zie je de meest vruchtbare dag al iets eerder. Ik heb nog nooit zo'n verpakking gezien en weet ook niet hoe duur die testen zijn. Als ze kostbaar zijn moet je maar zo zuinig mogelijk zijn en inderdaad op dag 14, de verwachte meest vruchtbare dag, beginnen. Succes ermee en hopelijk ben je snel zwanger!

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina