Hoi dames, Sinds mn zwangerschap heb ik ontzettend last van mn stoelgang, het doet heel veel pijn en het kost me heel veel werk, ook het drukken (ja sorry) achteraf voel ik pijn in mijn onderbuik, is dat niet gevaarlijk? En daarnaast heb ik ook elke keer last van aambeien. Ik word er moe van, iemand gouden tips? Liefs
Ik heb t ook, ik heb t beide zwangerschappen gehad. Ging ook moeilijk en mn anus scheurde helemaal uit, echt vreselijk al dat bloed.... Heb nu volcolon, dat zijn vezelzakjes en die werken goed.
Bij de grote supermarkten heb je bij de babyvoeding etc ook drinkpakjes die speciaal zijn om de stoelgang te bevorderen. Geschikt voor zwangere vrouwen. Ze zitten per 3 verpakt in een oranje verpakking (stimulance heet het als ik me niet vergis) die kan je ook gebruiken.
Heel veel drinken (bijv. rosevicee laxo), veel vezels eten, geen verstoppende middelen zoals wit brood en bananen, pruimen eten (lekker hoor) en heel erg je tijd nemen met toiletbezoek. Gevaarlijk is het niet maar ongemakkelijk wel!
smorgens kiwi eten op de nuchtere maag, en dat een paar dagen achter elkaar. En wat bij mij heel erg helpt soms is sinaasappelsap met vruchtvlees en drinken met 'pitjes' zoals fruitontbijt. Ohja, en heeeel veel drinken, vooral water. (Trouwens, als bananen heel rijp zijn schijnen ze dus weer laxerend te werken, maar als je er echt veel last van hebt zou k et niet proberen)
Bananen Van bananen krijg je verstopping?! In bananen zitten zogenaamde oplosbare vezels. Deze vezels zorgen evenals de niet oplosbare vezels in bijvoorbeeld volkorenbrood voor een soepel ontlasting en goede stoelgang.
En ontbijtkoek bevat te weinig vezels om laxerend te zijn. Het is dus juist andersom: - ontbijtkoek werkt niet laxerend - banaan werkt niet stoppend Bron: Maag Lever Darmstichting Komt m´n spastische darm toch nog eens van pas
Ik heb niks toe te voegen aan de tips hierboven, maar wel nog dit: als de nood echt heel hoog is en je vergaat van de pijn (dat heb ik dus een paar keer meegemaakt), dan kun je bij de apotheek van die kleine klysma-tubetjes halen. Ik geloof dat het minilax of microlax heet. Dan ben je er binnen een kwartier van af. Maar het is geen structurele oplossing natuurlijk, daarvoor moet je gewoon anders gaan eten en eventueel iets als roosvicee laxo erbij gaan drinken.
Klopt! Van Nutricia; ik heb ze nu ook en ze helpen goed (in onze supermarkt staan ze bij de reformspullen (zonnatura enz.). Ze smaken prima; gewoon naar sinaasappelsap (niet zuur hoor en bij ons zijn ze 1,75 euro per 3 pakjes). En allerlei zalfjes helpen ook wel een beetje... Sterkte er maar weer mee!
Dat is een Microlax / Norgalax. Helaas is dat idd maar tijdelijk. Je kunt ook een glas lauw water op je nuchtere maag nemen. Dit schijnt ook te helpen. Of een kopje zwarte koffie. Ook op de nuchtere maag.
Volgens deze site http://www.meandergroep.com/thuiszorg/v ... stoelgang/ is het wel zo dat ontbijtkoek te weinig vezels bevat maar dat er iets anders in zit wat de darmen prikkelt. Als je googled kun je op meerdere sites lezen dat ontbijtkoek voor de meeste mensen wel (zacht) laxerend werkt.