De laatste dagen is het natuurlijk lekker zonnig geweest en heb ons meisje natuurlijk goed ingesmeerd inclusief haar gezicht. Ze heeft een gevoelige (lichte eczeem) huid en daarom de zonnebrand van La Roche Posay aangeschaft. Ik ben nl over de andere producten van dit merk laaiend enthousiast. Helaas werd mijn enthousiasme bij de zonnebrand getemperd omdat mijn dochtertje er niet goed tegen kan, krijgt rode uitslag in vooral haar gezicht. Dus nu ben ik alweer eens op zoek naar dat ene wondermiddel. Iemand tips?
Hier gebruik ik van zonnebrand van ROC factor 50 (oranje verpakking). Ik verdraag zelf niks, maar dit gaat goed.
Ik ben zelf erg allergisch en ROC was vroeger wel goed maar bevat nu ook parfum. Dus die gebruik ik niet meer. Nu heb ik iets geweldigs gevonden bij de Trekpleister ( geen idee of je die in de buurt hebt) maar dat is NO-Ad No-Ad Sun Tan Lotion SPF 40 voor baby's, 100 ml. - € 4,75 : i-drogist, uw internetdrogisterij Ik gebruik het voor mezelf ook. Wel die van baby's doen ( factor 50). Mijn dochter wordt ook gewoon bruin maar is wel super goed beschermd.
ik herken dit. Alleen kwam er achter dat ze het in haar ogen smeert en daardoor de uitslag krijgt. Dus smeer ik alleen de wangen en de neus en de kin en voorhoofd en oren los in en niet meer huppa over haar gezichtje heen. Misschien heb je zo wat aan de tips?
Louise heeft ook flink eczeem en wat bij haar supergoed werkt is de zonnebrand van de Etos, gewoon het huismerk (spf 50).
Ik heb de creme van la roche posay (van de lipikar die op dit forum nogal eens voorbij komt). Deze werd door de apotheek aangeraden.
Ik heb voor onze zoon factor 50 van Vichy, maar raad deze niet aan. Als ik zijn gezichtje ingesmeerd heb dan lijkt hij extra te zweten en ziet heel rood. Ook krijgt hij hele kleine pukkeltjes. Dit kan ook door het zweten komen natuurlijk.
precies hetzelfde verhaal hier. Meisje krijgt enorm uitslag als het in haar ogen komt. Haar hele wangen, oren kin zwellen op en zitten onder de rode vlekken. Sinds ik ruim om de ogen smeer en haar afleid tot het ingetrokken is gaat het prima. Heel bizar. @ ts je zou ultrasun kunnen proberen
Wat ik hier gebruik voor beide kids, is P20. Het is wel prijzig, maar voor een roodharig kind en eentje met flink eczeem, wel de beste oplossing hier. Het is parfum-vrij......
Ik zweer bij ultrasun (o ik zou er geld voor moeten krijgen zoveel ik vertel hoe geweldig ik het vind ) Ik vind het super zonnebrandcreme. Sowieso omdat je dit maar 1x per dag hoeft te smeren!!!!! Ja echt, gebruik het zelf al jaren naar volle tevredenheid. 's Ochtends van top tot teen insmeren (en niet een stukje vergeten, want dan is het 's avonds feest) en nergens meer aan hoeven denken. Ook onze dochter (die mijn super lichte huidje heeft) smeer ik thuis van top tot teen in, moet een half uur voor je de zon in gaat. Geen geren achter haar aan op het strand of met schurend zand insmeren, of als ze uit het badje komt bang zijn dat het er af is, maar gewoon 's ochtends uit bed op het aankleedkussen helemaal insmeren (ze "helpt" tegenwoordig zelf). Je hebt het tot factor 50.