Eenmalig poetsklus uitbesteden?

Discussie in 'De lounge' gestart door missle, 31 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Ons huis gaan we verkopen en de fotografe is al afgesproken komende week en nu heb ik een blessure opgelopen :( Mijn plan was om in de avonduren of tijdens middagslaapjes steeds iets te doen, maar dat gaat nu dus niet.

Heeft er wel eens iemand eenmalig een poetsklus laten doen, ik denk dan aan ramen lappen, badkamer (formaat van een inloopkast) even een goede beurt nog geven, zoiets... Misschien een halve dag werk alles bij elkaar.

Mijn man moet gewoon werken, ik zelf ook dit weekend ondanks de blessure en er lopen/kruipen ook nog 2 ukkies rond hier die de nodige aandacht nodig hebben. Familie is ook niet geschikt om op terug te vallen.

Hoe zouden jullie dit aanpakken om een betrouwbaar iemand te vinden die dit eenmalig en op korte termijn kan doen? En ook niet onbelangrijk, wat zou dan een nette vergoeding daarvoor zijn?

2. Vrienden vragen?
    Die zijn er ook om te helpen toch?

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Er zijn volgens mij heel veel schoonmaakbedrijven die dit doen. Zou even googelen..

Sterkte met je blessure!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou eerst om je heen vragen ja, mijn idee zou bij mezelf uit gaan naar mn schoonmoeder, schoonzussen, buurvrouw. Toen ons huis te koop stond woonden we al ver weg ( 3 uur rijden ) dus hield een nichtje van mn man het huis bij eens in de 2 weken 2 uurtjes, betaalde haar 25 euro per ochtend, 50 euro per maand was goedkoper als zelf rijden en het was voor haar fijn flexibel.

5. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Helpling.. die kun je ook eenmalig laten komen.
    Ik bestel ze altijd voor het minimum (=2,5 uur) in deze tijd wordt dan de badkamer gepoetst, gestoft, gestofzuigd en gedweild. Maar je kunt natuurlijk zelf aangeven wat je wil laten doen.
    Als je de sleutel klaarlegt doen ze t ook als er niemand thuis is. Ideaal voor in een leeg huis dus.

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Dit idd!

7. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Dat zag er mooi uit bij Helpling, maar helaas als ik mijn postcode intyp is er niemand beschikbaar in mijn postcodegebied.

En ik heb hier geen uitgebreide vrienden en kennissenkring, mijn vriendin ligt zelf ook in de lappenmand dus dat is ook geen optie...

Weten jullie of een glazenwasser ook eenmalig kan komen, of zit je dan meteen aan een abonnement vast?

8. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Kun je op marktplaats of fb geen oproep plaatsen? Of hier? Waar woon je?
    Zijn vast wel mensen die iets bij willen verdienen ook al is het maar eenmalig. En wellicht goedkoper dan een bedrijf laten komen

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Briefje bij de albertheijn ophangen, zo heb ik mijn schoonmaakster ook gevonden, via Facebook marktplaats van je regio, of een ander oproepje op je Facebook pagina zetten!! Anders een schoonmaakbedrijf in de regio bellen.

10. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Kun je niet de schoonmaakster van je buurvrouw, kennis, vriendin, van je moeder,s buurvrouw eens vragen of zij eenmalig tegen een vergoeding wil komen?

11. tuc

tuc Niet meer actief

Zo heeft mijn vriendin dat ook gedaan. Haar moeder heeft een vaste schoonmaakster en voor de feestdagen heeft haar moeder de schoonmaakster gevraagd of ze ook een paar uurtjes bij haar dochter wilde poetsen, uiteraard gewoon betaald. Was eenmalig.

12. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik heb het laatst gedaan. We gingen een weekend weg, ik lag grandioos achter op schema, had rugpijn en ons huis was een puinhoop. Ik heb een berichtje op een koopjeshoek van onze regio op facebook gezet: Wie wil vandaag 2 uur komen schoonmaken voor 25 euro?
    Kreeg binnen een half uur meer dan 10 reacties, heb iemand uitgekozen en had s avonds een heerlijk schoon huis.

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Mijn moeder heeft werkhuisjes en is ook wel eens gevraagd om eenmalig een huis schoon te maken (bouwschoonmaak bijv. of bij een verhuizing). Misschien een briefje ophangen of een advertentie in een rommelhoekje op fb zetten. Ken je niemand die iemand heeft om schoon te maken. Vaak gaan zulke dingen via via en door mond op mond reclame (zo heeft mijn moeder ook al haar werkhuisjes gekregen). Weet overigens niet in welk gebied je iemand zoekt?

14. tuc

tuc Niet meer actief

Zo'n fb verkoophoek is ook handig ja laatst iemand die einde van de ochtend plaatste dat ze s middags geknipt en geverfd wilde worden. Reageerden ook veel (thuis) kapsters op.

Deel Deze Pagina