Maxi-Cosi Tobi al bijna te klein, wat nu??

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door MommyOwl, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Mijn dochter groeit veel te snel uit haar Maxi Cosi Tobi. Ze is nog maar 18 maanden oud, 11 kg en 83cm. Maar de hoofdsteun staat al in de een-na-hoogste stand :$ Op die manier liggen de schouderriempjes parallel aan haar schouders, precies zoals zou moeten. Daar zijn we altijd erg secuur in, we volgen de gebruiksaanwijzing en veiligheidsvoorschriften altijd tot op de letter bij autostoeltjes. We weten dat onze dochter in verhouding een zeer lange romp en maar korte beentjes heeft. Dus dat verklaart de situatie. Maar nu...

Nu zitten we met onze handen in het haar over wat we straks moeten doen. Over een niet al te lange tijd zullen de schouderriempjes onder de schoudertjes komen in de hoogste stand van de hoofdsteun. Maar dan zal dochterlief nog lang geen 15kg zijn en dus nog niet over kunnen op de volgende maat stoel.
    Wat moeten we dan doen? De Tobi zal dan niet meer veilig zijn, maar de volgende stoel ook niet.

Bestaan er groep 1 stoeltjes waarvan de riempjes hoger uitkomen dan die van de Tobi? Of heeft iemand andere handige (veilige) tips?

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb een achterwaartse stoel. Romer britax max way en mijn zoon van 95 cm 14.5 kilo en bijna 3.5 jaar oud zit er prima in de hoofdsteun kan nog een heel stuk omhoog dus voorlopig zit hij er nog prima in.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Mijn zoontje is 15 mnd, bijna 12 kg en 82 cm en heeft nog voldoende ruimte in de maxicosi axxis. De hoofdsteun kan nog wel een stukje hoger.

Met de hoofdsteun op de hoogste stand past de oudste er ook prima in, die is ruim 3,5 jaar, 15 kg en 97 cm ongeveer.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De maxi cosi is ook wat kleiner als de romer king plus bijvoorbeeld, daar kon onze dochter tot kleding maat 104 prima in. We hebben nu voor zoonlief ( toen kleding maat 92 en 13 kilo ) een cybex pallas M fix gekocht. Die heeft een vang tafel/kussen en dus geen gordeltjes, is goed getest door de ANWB en is een meegroei stoel, boven de 18 kilo mag het kussen weg en kunnen we hem met de autogordel vast zetten. We zijn er erg over te spreken!

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Je zult, als je voor veiligheid gaat, een autostoel met harnas geschikt tot 25 kg. moeten kiezen. Hier kan ze nog een tijdje mee vooruit.

De meeste stoelen geschikt tot 25 kg. zijn achterwaarts gericht (ook minimaal 5x veiliger dan voorwaarts!).
    Er zijn er 2 die je ook voorwaarts kunt gebruiken tot 25 kg. met harnas: Britax Romer Two Way Elite en Britax Romer Advansafix.

Mijn dochter is ook lang en heeft een lang bovenlichaam. Zij heeft de 4 jaar net niet gehaald in onze stoel tot 25 kg. Terwijl kinderen er gemiddeld tot 6 jaar in passen.... Als jouw dochter met 1,5 jaar al uit een stoel tot 18 kg. groeit.... dan heb je wel een probleem. Onder de 4 jaar zit ze namelijk niet veilig in een groep 2/3 stoel, maar als je een stoel tot 25 kg. gebruikt zo lang het kan, heb je helaas daarna geen andere keuze en heb je gedaan wat je kon.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maar als ik dat gewicht en die lengte lees, dan groeit ze er voorlopig echt nog niet uit! Onze zoon is 3,5 weegt 15 kilo en is nu net wat groter als 98cm en past nog in de groep 1 autostoel. Voor het gemak zit hij wel in een andere stoel ( Met vang kussen ipv gordel ) maar de groei neemt vaak wel wat af en je kindje mag er in tot de oren op hoogte van de hoofdsteun zijn.

7. Paulinemama

Paulinemama Actief lid

15 sep 2015
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je twijfelt of ze nog goed zit zou ik een keer samen met je dochter naar een Babydump, prenatal gaan en kijken waar ze het beste en het langste nog in kan zitten.

Deel Deze Pagina