Hoi dames, Wij gaan volgende week een weekje weg en zullen veel in het zwembad te vinden zijn gok ik zo. Maar nu het volgende euvel, wat gebruik je voor je kinderen in het water? voor een baby en een peuter. Ik vind van die zwembandjes heel vervelend, die prikken zowat altijd in zijn ogen, ik zat dus te denken aan iets van een vest ofzo? En voor de baby? die gele ringen met zo'n zitje erin zijn vreselijk... Wat gebruiken jullie? en bevalt dat? Hebben jullie aanraders?
Wij hebben vanaf 2 jaar altijd van die katoenen bandjes gebruikt (daarvoor gewoon vastgehouden, dl mocht toch niet te lang in het water) (https://www.greenjump.nl/Product/Spelen/Badspeelgoed/Zwembandjes-zonder-PVC-en-weekmakers?gclid=Cj0KCQjwqsHWBRDsARIsALPWMENEBzYamSuZCpBB-7Zgi4AZcOzqL8BspD_TbmF6xDBTW8L7393LkPUaAnyqEALw_wcB) Die kunnen ook niet opeens lek raken zodat je zonder zit, en geen zwembad meer in mag. Je moet er wel echt bijblijven en vasthouden in het begin (maar dat moet sowieso)
Onze dochter heeft nooit problemen gehad met bandjes (had van Hema). Nu heeft ze een zwemvest van peuter zwemles. Anders was ik gaan kijken voor een puddle jumper. Voor baby toch echt gewoon een gele band
ja... ik wil dus eigenlijk echt geen bandjes De middelste kan in ondiepe delen natuurlijk gewoon zelf lopen enzo (uiteraard zijn we erbij) En de jongste de hele tijd vasthouden zie ik niet zo zitten... ze beweegt natuurlijk alle kanten op en dan ben ik alleen maar heel de tijd 'in gevecht' om haar fatsoenlijk vast te houden
is zo'n swimtrainer voor baby's wat? https://www.bol.com/nl/p/freds-zwemtrainer-rood-6-tot-18-kg/1004004009898597/?suggestionType=browse&bltgh=qDq5hK4SauwYWGN-rBNAqg.1.2.ProductTitle is er iemand die dit heeft en bevalt? https://www.bol.com/nl/p/puddle-jumpers-verstelbare-zwembandjes-haai-kinderen-groen-maat-onesize/9200000056287521/?suggestionType=browse&bltgh=p2gp6ZWe8OWQyrMzaS1I-A.sytb9oqZzpMsFi56exxJlw_0.1.ProductTitle of zoiets https://www.bol.com/nl/p/swimpy-zwemvest-voor-peuters-1-3-jaar-babblarna-geel/9200000091570434/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=oIXcMgkGD2odJBZKeuRKDw.1.10.ProductTitle
We hebben nu ook zo'n gele band maar die vond ik ook vreselijk. We hebben bandjes maar nog niet geprobeerd... Ik denk over een swimtrainer.
Ik heb swimtrainers. Voor de jongste was dat sowieso erg prettig. De oudste had watervrees waardoor zwembandjes misschien handiger waren geweest omdat hij zich dan zekerder vastgehouden had gevoeld. Maar na het wennen was het prettig
Ik heb ooit zo'n swimtrainer gehad, ze vonden het allebei helemaal niets. Je hangt er in in een gedwongen houding, kunt alleen je benen bewegen en je kunt amper uit het water klimmen ed. Ze vonden bandjes om hun armen veel fijner en makkelijker. Zo'n puddle jumper had ik graag gehad, maar ik hoorde pas van het bestaan toen de oudste al diploma's had en de jongste bijna op zwemles ging. Toen vond ik het zonde om er nog een te kopen, dus nooit gedaan. Je hebt overigens ook zwembandjes van foamachtig materiaal, maar het voordeel van een puddle jumper lijkt mij dat hij niet zo makkelijk af kan.
Ik denk niet dat de jongste van 8,5 maand het water uit klimt Flauw natuurlijk haha, maar voor haar is een gedwongen houding en niet kunnen klimmen geen ramp natuurlijk, is het dan nog steeds niet? Zou zo'n puddle jumper handiger zijn dan een vest denk je?
Geen idee, die van mij waren al wat ouder. Als baby hield ik ze veel liever lekker bij me, vonden we allebei veel fijner dan zo'n stomme band ertussen. De oudste zou het sowieso niets gevonden hebben, die houdt niet van in een bepaalde houding gedwongen worden. Ik denk het wel, denk dat het draagvermogen beter verdeeld is...maar geen idee of dat zo is. Maar er zijn ook genoeg zwemscholen die werken met vestjes (wel bepaalde, geen idee of dat nog uitmaakt). Hier in de zwembaden zijn ze juist erg voor bandjes, één zwembad hier mag je als kind zonder diploma zonder bandjes om de armen zelfs helemaal niet in.
Een Puddle jumper! Blijft goed zitten, ze kunnen er heerlijk vrij in bewegen. De middelste band raakt niet uit mond, wat je vaak wel ziet bij zwemvesten. Die dingen komen in het water tot halverwege hun hoofd. Tijdens het spelen uit het water lijken de bandjes om de armen iets af te zakken, maar zodra ze het water raken zitten ze gelijk weer goed. (Kan ook komen door de spekloze armen van mijn dochter)
Je kunt je er wel wat in bewegen, maar die band is vrij dik, waardoor het wel echt beperkt wordt, vond ik. Ze hangen er echt in en dan met de armpjes over die band, de armpjes kunnen wel omhoog, maar dat is het zo'n beetje. En de beentjes liggen door de houding van het bovenlijf wat naar achter, rechtop in het water is daardoor geen optie. Ander nadeel vond ik dat er best een flink stuk lijf boven water zit, wat voor een jong kind vaak koud is.
Ik vond voor oudere baby's de swintrainer juist ideaal. Doordat ze min of meer horizontaal liggen en hun onderlijf vrij Is, worden ze al gestimuleerd om actief te zijn, ze komen er ook echt in vooruit. Terwijl hun hoofdje gewoon goed boven water is, wat ze onder het jaar met vleugeltjes nog niet lukt. Ze hebben veel meer brweegruimte en stimulatie dan in zo'n gele band (en je kan ze veel dichterbij halen, neus tegen neus, of lekker gek ze meezwieren hand in hand, gezellig!) Voor de jongste zou ik die dan ook zeker aanraden. Mijn kinderen waren rond 14 maanden wel klaar met de swintrainer, en hebben vanaf dan vleugeltjes gehad. De jongste die echt vaak in de swimtrainer was geweest, had een heel mooie horizontale houding in het water! Ik zou de bandjes wel net een gewichtsklasse hoger kiezen, dan drijven ze veel beter en krijgen minder water in hun gezicht. Van vleugeltjes in (jouw? Hun?) Ogen heb ik nou nog nooit last gehad.
Mijn dochter wilde echt niet in de swimtrainer, ze vond het helemaal niets! Dan kon ze niet zo lekker spetteren denk ik
Die swimtrainer vind ik echt een vreselijk ding. Hier hadden ze gewoon bandjes (zaten helemaal niet bij hun ogen) en als baby een bootje van nijntje, dat is hetzelfde idee als zo'n gele band maar dan met een stuurtje Maar wij zwemmen ook elke week, die waren dus heel handig met de bandjes.
Wij hebben diverse vesten geprobeerd en per saldo hadden onze peuters daarmee veel minder bewegingsvrijheid dan met bandjes. Met bandjes zijn ze veel vrijer. Maar hoezo 'prikken in de ogen'? Dan heb je waarschijnlijk niet goed passende bandjes.
Probeer zelf in zo'n opgeblazen reddingsvest te zwemmen Je kunt echt geen kant op. Ik heb 3 vrij nieuwe thuis liggen omdat onze peuters het helemaal niks vonden. Het ergste vond ik dat het zelfs lastig was om overeind te drijven.
Dan heb je een te lompe/grote geprobeerd. Of te hoog tegen de oksels getrokken. Ik heb het echt nog nooit gezien.