Mijn dochter heeft een gruwelijke hekel aan douchen, ze krijst zo hard dat je het op straat duidelijk kan horen, ik ga die strijd ook niet meer aan. ze zit in het babybadje op het standaard, maar tot hoeveel kilo mag je dat gebruiken
poe dat weet ik eigenlijk niet, maar ik heb al vrij snel, zodra hij goed kon zitten het badje gewoon bij ons in de douche ruimte gezet. lekker makkelijk, hij in het badje en ik lekker onder de douch, maar ik moet wel zeggen, wij hebben een behoorlijk grote douche ruimte [1,5breed bij 2m diep] hij is nu 1,5 en vind het nog heerlijk zittend met water te gooien enz in zijn badje!
Op de standaard was die er snel uit. Beide jongens werden er zo actief van, dat was niet zo veilig.. Ze gingen dan mee onder de douche, op de arm. Tot een maand of 10 We gebruiken nu een badje op de grond (ikea). Daar kan mijn dreumes nu net in/uit kruipen, en er goed in zitten vanaf die 10 maand. Mijn kleuter van 5 springt er ook nog wel in als dreumes klaar is. Dus dat is mooi op de groei..
Wij hebben ook een grote douch, maar ik douchen en zij in het badje op de grond gaat hem niet worden, ze is bang voor de straal van de douch en gilt het uit zodra hij aangaat
het badje kan ik natuurlijk gewoon op de grond zetten, maar ik vraag het juist omdat ik het voor mn rug wel zo makkelijk vind op het standaard. maar tot hoeveel kilo is het veilig?
dat ligt aan de bewegelijkheid van je kind , ik zou het niet meer durven. wat je wel kan doen is bad op je aanrecht zetten of kind gewoon in de gootsteen. Al is dat wel afhankelijk van de groote van je gootsteen. Wat ik ook doe (rugpatient he) is grote ton ala speciekuip in de keuken zetten met kleine emmers vullen met water om stebeurt kids erin, ik ernaast op keukenstoel en papa gooit bad leeg, dus die blijft staan tot hij thuis is. nu doet meestal papa de badder sessies aangezien het mij toch altijd veel kracht (lees: pijn) kost. o en ze gaan dus niet leke dag in bad! washand werkt ook prima.
ik blijf altijd erbij, anders vind ik het doodeng. bad op aanrecht vind ik zon geklieder, ze mag graag lekker spetteren en dat kan gerust in de douch elke dag in bad doe ik ook niet hoor, zo vies worden ze nog niet.
Ik zou de middelste er hier echt niet meer op de standaard in zetten. Geen idee of de constructie daarvoor geschikt is, maar zo'n badje vol water en een kind van zo'n 12kg: nee geeft mij geen fijn idee. Daarnaast stapt ze zelf heerlijk in haar badje en kan ik het wassen staand af, waarna ze zelf nog lekker gaat spelen in het badje om erna eruit te stappen dus geen problemen voor mijn rug hier.. Tja, even tillen op de commode of ons bed voor het afdrogen en aankleden, maar dat moet anders ook
Mijn dochter is 3,5 jaar en weegt 17 kilo. Ik sta onder de douche en zij zit er naast in het bad op de standaart. Natuurlijk kan ze niet gaan staan maar dat doet ze ook niet. De standaart is tot nu toe nog erg stabiel dus voorlopig hoef je je geen zorgen te maken.
Wat eventueel een idee is voor hierna.... Zodra ze beide wat zelfstandiger zijn... Ik heb sinds bijna een jaar een halve schelp (zandbak) boven hangen.. En die zet ik voor ze in de douche om te badderen. Ze douchen ook regelmatig, maar 1-2 keer per week gaan ze samen in dit 'bad'. En ze kunnen er heel makkelijk zelf in en uit stappen. (Lijkt mij zo hoog in een badje tillen eigenlijk nog zwaarder?)
staat er geen gewicht op de standaard vermeld? Verder voor je rug: Als je een iets lager badje hebt, waar ze zelf in en uit kan stappen, dan kan ze 'zelf' badderen. Verder zou ik zeggen (sorry, ongevraagd advies) : Ga heel veel met gieters spelen in bad..
als je het badje op de grond zet inde douche kan ze er toch zelf in/uit stappen? geef dr een hand en ze is er zo uit moet je alleen voor het wassen nog even door je knieën. Zou het zelf niet aandurven, zolang op het standaard...
Op mijn standaard staat tot max 20kg! En daar zit je vrij snel aan, gezien het feit dat 1l water gelijk staat aan 1 kg.
standaar dwas hier snel weg . nu heb ik het badje op de grond en gaan ze er bijde wel is in zitten. dochter 1.22 en zoontje 1.09 passen er nog redelijk in . heb een grote van bebe jou. zou zeggen zet hem lekker op de grond vaak gaat zoontje in bad en dochter in de douche
Hoi, hier is kindje 3,5 jaar en gaat er nog lekker in Het badje staat in de douche. Vind onze douche te koud en vind het leuk dat ze lekker kan weken Ze heeft dan wat speelgoed en kan zeker een uur in bad spelen. Laat ze wel nooit alleen, ondanks dat het klein is, kan ze er gemakkelijk in zitten maar wil het niet weten wat er kan gebeuren. Dus nog wel even...
Mijn zoon zit ook vrijwel altijd nog in het badje omdat hij ook absoluut geen fan is van de douche. Echter heb ik deze wel op de grond in de douche staan, op de standaard zou ik echt niet meer aandurven. Ik zit erbij op een krukje en hij vermaakt zichzelf. Als hij klaar is klimt ie er zelf uit en dan sla ik hem een grote handdoek om en ga ik naar zijn commode en gaan we daar afdrogen en aankleden.