Waarom gaat hij niet slapen terwijl hij wel moe is?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minyaweth, 18 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden,

Ik weet niet zo goed meer wat ik met het slaap 'probleem' van vigo aan moet. Voor een tijd terug ging hij alleen 's middags na zijn boterham naar bed en sliep toen gemiddeld 2 a 3 uur achter elkaar om vervolgens 's avonds tegen 18.30 uur weer naar bed te gaan.
    Dit was voor ons beiden goed te doen. Maar sinds een week of 3 is hij 's ochtends om 09.30 uur écht moe en wil dan ook slapen. Als ik hem in bed leg slaapt hij altijd vrijwel direct.
    Hij wordt standaard rond de klok van 11.30 uur wakker, speelt nog even en krijgt tegen een uur of 12.00 uur zijn boterham.
    Tegen 15.00 uur is Vigo weer knettermoe, maar als ik hem dan in bed leg, vertikt hij het gewoon om te slapen! Terwijl hij gewoon moeite heeft om zijn ogen open te houden.
    Het resultaat is een strontvervelende, hangende en huilende Vigo omdat hij gewoon zo moe is. Ik volg altijd hetzelfde bedritueel dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen?

We worden er beiden niet echt veel vrolijker van op deze manier, en het begint me nu echt op te breken. Ik krijg 's middags thuis niks meer gedaan omdat Vigo mij 's middags zo claimt en begint te huilen zodra ik hem even neerzet om bijv. eten te koken.

Herkent iemand dit? En heeft er iemand tips voor mij?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Denk dat hij er ook aan moet wennen. Zou toch wel n sprong zijn misschien dan?

3. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Zat ik ook al aan te denken. Noa heeft dat nu ook en als ik me niet vergis is Vigo ook van maart? Bij Noa werkt het om haar even te laten huilen/ jengelen. Na een half uur is ze vertrokken naar dromenland.

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo is van April. Hem laten huilen heeft geen zin. Na een klein half uurtje begint hij echt hysterisch te huilen en dat vindt ik niet nodig.

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik denk ook een sprong. Merel heeft namelijk altijd precies hetzelfde tijdens een sprongetje. Na een week tot enkele weken is het ineens weer over.Zij wil 's middags ook niet naar bed. 's Morgens een uurtje en rond het middag eten een half uur en daarna kan ik het wel op mijn buik schrijven. En inderdaad, heel jengelig en ogen wrijven omdat ze zo moe is, maar niet willen slapen. Zeeeeeer vermoeiend, maar tijdelijk.

Wij spelen dan maar zoveel mogelijk op haar`wensen in. Ik ga dan koken als mijn man thuis is, want de hele tijd in het gehuil zitten, daar kan ik niet zo goed tegen ;) . Haar zoveel mogelijk vermaken en blijven denken dat het tijdelijk is. Dat helpt een beetje.

Succes ermee......

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi hoi

youame heeft dit ook een tijd gehad
    ik nam haar dan op schoot dan viel ze tegen mij aan in slaap omdat ze dicht bij me wou zijn

7. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hier nog zo'n mannetje van april en precies hetzelfde. Had even geleden ook al in een topic over dit gedrag geschreven. Vandaag Nils op het KDV opgehaald en ook daar vertelden ze dat hij niet wilde slapen 's middags en de hele middag aan het mopperen en jengelen was omdat hij moe was. Nu is Nils heel erg aan het oefenen met optrekken en proberen stapjes te zetten, dus mijn hoop is dat als hij over een tijdje gaat lopen, zichzelf lekker moe rent en weer heerlijk gaat slapen.

Succes! groetjes victoria

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Is het niet een idee om hem iets eerder in bed te leggen? Of heb je dat al geprobeerd.

Soms kunnen kindjes te moe zijn om nog in slaap te kunnen komen. Het schijnt dat het in slaap vallen ook energie kost..

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou hem alleen tussen de middag laten slapen, 2 slaapjes op een dag is best veel voor zijn leeftijd, Steven heeft dat eigenlijk nooit gedaan.

10. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    bij ons helpt het om hetzelfde ritme als anders door te zetten, maar wij hebben wel het ritueel dat hij bij zijn middagslaapje speelgoed mee naar bed mag. geen electronisch speelgoed met geluid natuurlijk :p maar een knuffel of iets anders zonder geluid. dat helpt hier perfect, hij weet inmiddels pecies dat hij dan ook spelen mag, maar dan wel in alle rust in z'n eentje. soms slaapt hij binnen 2 minuten, soms pas na 1,5 uur. maar hij houd zich wel rustig en vermaakt zich in zijn eentje. dat is pas goed gegaan sinds wij hem iets te spelen meegeven naar bed, zodat hij nog even tot rust kan komen voor hij in slaap valt, en zich niet hoeft te vervelen met naar het plafond staren.

het einde-van-de-middag-jengeluurtje vangen wij vaak op door hem in zijn kinderstoel te zetten en babytv aan te zetten, hiervan word hij vaak heel rustig en dit vind hij heel erg leuk. ondertussen kan ik dan koken, en als het eten klaar is gaat de tv weer uit en gaan we eten.

maar wij houden 1 slaapje aan, tegen 6.30/7.00 is hij wakker en krijgt hij een fles, soms slaapt hij daarna nog eventjes verder tot 8.30. maar om uiterlijk 9.00 gaat hij uit bed en blijft hij op tot na zijn broodje, en gaat hij tegen 12.30 naar bed of hij nu slapen gaat of niet. tussen 14.30-15.30 (afhankelijk van hoe hij zich vermaakt of hoe lang hij slaapt) gaat hij weer uit bed en blijft wakker tot zijn papfles rond 19.00 en dan weer naar bed. 's avonds krijgt hij alleen 1 knuffel in zijn bedje en geen ander speelgoed, dat weet hij ook en vind hij prima.

11. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    schiet me net te binnen dat rond 10 maanden mijn zoontje ook opeens zo onwijs moe was 's ochtends. wij hebben toen hem op bed laten liggen na zijn 1e fles 's ochtends (7.00), toen sliep hij vrijwel dagelijk nog 1 a 2 uurtjes door, maar ik had wel de 'regel' dat hij er uiterlijk 9.00 weer uit kwam, na zijn broodje smiddags weer slapen.
    als ik hem 's ochtends niet extra liet slapen(en uiterlijk 9.00 eruit haalde) had ik hetzelfde als wat jij nu hebt: in de loop van de ochtend weer in slaap vallen tot 11.30 en dan na zijn broodje en ff spelen wel moe zijn maar niet meer willen slapen, en dan enorm jengelig worden.

12. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Volgens mij heeft mijn zoontje 2 slaapjes gedaan tot hij zo'n 1,5 jaar oud was! Het verschilt echt per leeftijd wat ze nodig hebben en wij hebben blijkbaar een enorme slaapkop! Zelfs nu hij al ruim 2 is slaapt hij 's middags nog ruim 2,5 uur meestal.

13. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hier ook hoor! heb hem wel steeds op bed gelegd en ging alleen maar staan en alles uit zn bed gooien enzo...
    nu leg ik hem maar niet op bed en ga tijdens mijn dingen die ik echt moet doen, hem proberen evenveel aandacht te geven en dat gaat nu al 2 weken goed, en s'avonds ligt hij er al om 6.15 in voor de nacht en gaat heel erg goed

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @Pinkpuma: Ik leg Vigo altijd in bed bij de eerste tekenen van moeheid. Hij gaat dus niet 'oververmoeid' het bed in zeg maar :)

@Mensi: Zoals ik in mijn eerste bericht al schreef deed Vigo al 1 slaapje op een dag. Het is sinds kort dat hij 's ochtends weer écht moe is en dan ook wil slapen. Hem ophouden heeft geen zin want dan slaapt hij helemaal niet meer.

@Jaela: Gaf je jou zoon de fles in bed of haalde je hem eruit om hem daarna weer naar bed te doen? Denk dat ik dit wel eens kan proberen alhoewel ik denk dat ik dan oorlog in de tent heb :)

@Annekulpe: Ik probeer Vigo ook even veel aandacht te geven tijdens mijn 'moet' klusjes, maar ik moet zeggen dat ik het nu an 3 weken doodvermoeiend begin te vinden :( Vigo is 's middags gewoon écht niet te genieten en claimt mij volledig. Vigo ligt trouwens ook al vroeg in bed (zo rond de klok van 18.30 uur) want dan is hij echt op. Hij slaapt dan (gelukkig) ook door tot de volgende ochtend.

15. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    lastige situatie is dat hè?!
    ik moet wel zeggen dat ik ook best wel moe ben hoor, en lig er om half 10 ook al wel in hoor anders red ik het echt niet! het is denk ik ''gewoon'' iets waar jullie alle 2 door heen moeten en dan komt het denk ik vast wel goed! laten we in ieder geval hopen dat het snel mooi weer word, dan zal het vast ook wel wat beter gaan ( klinkt een beetje cliché...)

Deel Deze Pagina