wanneer onder dekbed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wenneke20, 9 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    hoi

vraagje wanneer mogen ze onder een dekbed.mijn zoontje kruipt onder de dekens uit omhoog en heeft t ijskoud en slaapt ie wel een keer onder de deken dan wort t nu te koud.

wat is raadzaam????

ook ligt ie veel op ze knieen met kont in de lucht te slapen hahah boven de deken uit

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Vanaf 2 jaar. Heb je al eens een slaapzak geprobeerd?

3. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    ja maar die maakt hy zelf open daar wil hij niet meer in hahah

4. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    slaapzak achterste voren aantrekken?
    Zo kreeg ik mijn slaapzak ook aan.
    Tijn is 1 jaar en ligt sinds deze week onder een dekbedje.

5. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Mijn dochter heb ik sinds kort onder een dekbedje.
    maar inderdaat slaap zak achters voren. kan ook helpen

6. Mijn dochter is 1 1/2 jaar en slaapt sinds een paar dagen onder een dekbed! Ze vind het heerlijk en gaat er meteen lekker onder liggen!

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Demi slaapt al sinds ze 11 maanden is onder een dekbedje en dat gaat prima.

8. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Hier ook een dekbedje, mijn dochtertje is 1. Gaat prima en ze vindt het heerlijk!

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Er zijn ook slaapzakken waar de sluiting goed van weggestopt zit, bijvoorbeeld aan de onderkant. En dan kun je de onderkant ook nog onder het matrasje stoppen. En de rits extra vastzetten met een veiligheidsspeld? Lijkt me niet dat jouw probleem opgelost is met een dekbed.

10. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    oke dank je

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Graag gedaan. Ik hoop dat het werkt!

12. appeltje

appeltje Niet meer actief

Dit wordt echt afgeraden hoor ivm gevaar vastdraaien.

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou gewoon je gevoel volgen, ik denk dat je als mama zijnde heel goed kan bepalen of jouw kindje al onder een dekbed kan slapen ;).
    Milan slaapt al heel lang bij ons in bed, en dus ook onder een dekbed. In het begin legde we hem hoog in het bed en gingen wij wat lager liggen, maar inmiddels wil meneer op dezelfde hoogte liggen als wij, dus hij ligt dan ook onder 't dekbed. Geen problemen hier!

Ik denk echt dat een kindje van 21 maanden prima onder een dekbed kan (en ja, ik weet dat 't afgeraden wordt).

14. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    nou appeltje

lorenzo slaapt ook in een slaapzak waarvan de rits aan de onderkant zit,is slaapzak van de hema
    en ik stop voeteneinde ook altijd onder het matras
    en geen problemen met draaien
    terwijl lorenzo nooit stil ligt haha

15. appeltje

appeltje Niet meer actief

16. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heb Lena ook met een maandje of 11 (?) onder een dekbedje gelegd omdat ze zich steeds onder de dekens vandaan wurmde en omdat ik het idee had dat ze niet warm genoeg waren (we woonden in een heel koud huis toen)

Met het dekbedje sliep ze gewoon veel rustiger. Denk dat je gewoon zelf moet uitmaken of je het vindt kunnen. In veel landen om ons heen is het helemaal normaal om je (jongere) kindje onder een dekbed te leggen...

17. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Mijn kleine slaapt sinds pas onder een dekbedje ze is 1.5 vond het wel tijd worden nu..;)

18. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

ik heb gewoon een dekbed overtrek maar dan het dekentje erin, en ze heeft 's nachts ook een slaapzak om. Nu is mijn meisje natuurlijk wat jonger, maar ik vind dit ideaal.

19. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

19 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een stomme vraag hoor, maar wat is het verschil? Als je kindje onder een deken uitkruipt.. dan heb je dat toch bij een dekbedje ook? ..tenminste, lijkt mij. Het voordeel met een dekentje vind ik zelfs dat je het lekker strak in kunt stoppen!

20. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    hier sliep meneer altijd bovenop de dekens en lag dus al vrij snel in wintertenue... tot ik de tip kreeg om een dekbed te proberen. Zelf was ik niet voor, want hij is anderhalf. Maar omdat het steeds kouder werd, toch 1 gehaald en je gelooft het niet, hij wordt keurig wakker zoals we hem ingestopt hebben.
    Hier was het tegen mijn gevoel in toch de juiste beslissing.

Deel Deze Pagina