Hoi, Eva heeft sinds een paar maanden slofjes aan, eerst had ze maat S (van Aapie, 11,5 cm), maar die zijn echt te klein nu. Maat M besteld (ook van Aapie, 12,5 cm), maar deze zijn dus echt aan alle kanten te groot! Ze loopt best goed maar met deze sloffen kan ze dus echt niet normaal meer lopen. En ze trekt ze ook veel te makkelijk uit. Nu loopt ze dus op blote voeten . Iemand met hetzelfde probleem? Of tips? Het is niet een supergroot probleem, maar wel heel lastig, ze moet toch iets aan haar voeten? En ze moet er ook goed mee kunnen lopen, dus het moet gewoon goed passen. groetjes, Snoopy
C loopt lekker op blote pootjes in huis Maar misschien een paar sokken erin? Of zou dat te onstabiel maken?
Hmmm, sorry hier ga je niks aan hebben ! Maar hier dus eigenlijk in huis altijd sokjes (die idd gewoon door Malou&Ruben uirgetrokken worden en door iemand anders weer aan, dan vervolgens door hen weer uit ) en anders dus idd op blote voetjes. Zie daar eigenlijk geen kwaad ofzo in . Mama hier zit normaal eigenlijk ook altijd op blote voetjes ! ! Liefs, Hanneke!
Met sokken erin zijn ze nog veel te groot. En Eva heeft wel erg koude voeten. Maar ja, nu is er even geen andere optie, haar voeten moeten maar snel gaan groeien, dan passen ze wel weer . Maar er zullen toch wel meer moeders zijn met hetzelfde 'probleem'? Alleen sokken is vooral op het kdv niet handig, omdat ze die uittrekt en dan kunnen de leidsters weer gaan zoeken . En slofjes vindt ik ergens ook wel fijn op het kdv, geeft toch iets meer bescherming als ze daar tussen de andere kinderen kruipt/loopt. Ik ben benieuwd of er nog meer tips komen!
beetje op haar voetjes stampen *proest* dan worden ze wat platter/langer/breder ! haha! En passen ze prima ! Ik hoop op nog wat adviezen voor je! Misschien iets van slofjes bij de prenatal? Daar hebben wij weleens van die slofschoentjes met klitteband gekocht !
Geen tips maar wilde alleen even zeggen dat Dax al uit maat L gegroeid is en nu naar maat XL gaat! Hij leeft op grote voet zullen we maar zeggen...
Haha, Hanneke, als ik dat ga doen wil ze haar sloffen nooit meer aan natuurlijk! Suzanne, Dax is sowieso wel groot toch? (niet alleen zijn voeten dus bedoel ik ) Eva was de eerste maanden ook groot, nu niet meer, ze is nu een kleintje van zo'n 71 cm en zo'n 9 kilo. Maar jij hebt dus geen probleem met te grote slofjes? Ik vind het altijd zo stom (ook wel logisch ) dat als je een grotere maat neemt, deze meteen zoveel groter is.
misschien klopt de maat niet helemaal... en anders zijn er vast wel andere merken of soorten die wel passen denk ik...of is dat zo lastig (heb er nog geen ervaring mee heh...ik kom net kijken )
Snoopy, mijn ervaring met A@pies is dat de ene M de andere M niet is. Ik heb 2 paar aapies in maat M aangeschaft omdat ze uit de S groeide. Het ene paar kan ze al aan, dat is niet heel veel te groot, maar het ander paar is idd veel groter. Dus je moet eigenlijk net even weten welke soort A@pies veel groter uitvalt en welke wat minder. MIsschien even mailen met hen ofzo?
ik zag bij de H&M van de week een soort soksloffen; een lange sok met eraan een zooltje genaaid van suede. leek mij heel handig, want: -warm -soepel, dus loopt fijn -lastiger uit te doen? hoop dat je er wat aan hebt!
Ik heb net supergoedkope slofjes bij de V&D gehaald, die zijn al echt in schoenmaten en maar 6,95 ofzo per paar. Die bevallen hier in ieder geval erg goed, wilde onze kleine ook niet meer alleen op sokken laten lopen want die trok hij telkens uit...
Oh ik heb echt hetzelfde probleem! Ymke had perfecte schoentjes met babyzool in maat 18, maar te klein. Ben al een week op zoek! Ik wacht nog op de aapies, ook besteld idd. Heb gisteren bij prenatal babyschoenen gekocht maat 19 (wel lelijke) maar ook te klein! Moedeloos word ik ervan! In huis vind ik het ook geen probleem, maar in de auto vind ik alleen sokken wel koud. En op het KDV moet ze echt schoenen/sloffen aan. Ik heb nu nog een paar pluche sloffen, dus die moet ze uit "armoede" maar aan, want ik kan gewoon niks vinden! (moet schoenen wel ruilen bij prenatal, misschien dat ze maat 20 wel past)
Sarah, kan best zijn dat er andere slofjes wel goed passen, maar dan moet ik allerlei winkels afgaan om een goed passende te vinden . Ik was over Aapies heel erg tevreden, maar met maat S dus. Lexie, op zich klopt het wel, want maat M is 1 cm groter. Maar dus aan alle kanten veel te groot. Of is dat juist raar en zou dat niet zo moeten zijn? Als het nou alleen de voorkant was, dan was het nog niet zo erg geweest, maar de slofjes zitten gewoon helemaal te ruim. Lien, ik ken ze van H&M, daar zit geen elastiek in rondom de enkel en trekt ze dus ook zo uit. Maar ik kan het wel eens proberen eigenlijk, misschien valt het mee. Andere hier misschien ervaring mee? Krullebol, ik zal nog eens bij de V&D gaan kijken dan, maar de laatste keer dat ik er was vond ik ze niet zo leuk. Maar goed, als het past.... is ook wel handig . Guppie, ik heb ook nog ergens 2 pluchen sloffen ligge (Eva speelt er altijd mee ), misschien die maar tijdelijk aan doen inderdaad. Heb jij al echt schoenen gekocht voor Ymke, of hebben ze wel een hele soepele zool? Ik vind dat Eva eerst maar eens helemaal goed moet lopen (en los ) voordat ze echte schoenen krijgt. Maar ik verheug me er wel op! Mik, bedankt voor de tip, maar ik moet wel weten of ze ook echt passen... Vandaag loopt Eva op blote voeten, volgens mij moet ze er zelf ook een beetje aan wennen weer. Ze heeft ook heel koude voeten, maar goed, dat kan geen kwaad. groetjes, Snoopy
Om leren goed te lopen, is het lopen op blote voeten het beste Maar hier thuis hebben we een houten vloer die ook behoorlijk koud optrekt. Slofsokken zijn een echte aanrader hoor! Lange met een rubberen zooltje eronder. Ik heb er al verschillende bij de zeeman vandaan gehaald. De kids hebben in elke maat sloffen gehad, maar die zijn vaker uit dan aan. Slofsokken blijven goed zitten (vooral die lange) en heerlijk warm. Je hebt ook wel van die sokjes met rubberen patroontjes aan de onderkant, maar die vind ik wel wat meer glijden dan die waar echt een zooltje onder zit. Ze zijn lekker warm én bieden genoeg ruimte om de voet goed af te wikkelen tijdens het lopen. Succes!
Toch maar eens kijken voor die slofsokken dan. De slofjes van Aapie zijn ook goed om te leren lopen hoor, de zool is van dun leer en dus heel soepel.
Ymke krijgt nog geen harde zool hoor! Pas als ze echt goed met platte voeten kan lopen. Maar ik vind het wel prettig als er een schoen om haar voet zit, met een babyzooltje = dus soepel!
@Snoopy; trekt ze de slofjes van Aapie niet uit dan? Alyna trekt werkelijk álles uit wat ze aan haar voetjes heeft...sokjes, schoenen, slofjes, laarsjes... Moet haar altijd goed in de gaten houden als we gaan wandelen!
Hij is nu 80,5 cm en 12740 gram dus best groot ja. Dax gaat nog niet zelf staan of lopen dus ook al zijn de slofjes iets te groot, dan is dat niet zo'n probleem gelukkig.
Guppie, ik vind dat de schoen zelf ook niet te stevig moet zijn, al zou dat op het kdv wel handig zijn. Lucia, met die maat S lukte dat haast niet, heel soms wel met heel veel moeite, maar dat was dan na een kwartier in de box dat ze ermee bezig was. Suzanne, als ze niet zou staan en lopen (ze loopt achter haar loopauto) zou ik het inderdaad ook niet erg vinden, maar ze struikelt er gewoon over. Wat een verschil trouwens met Eva! Hij is echt stukken groter! En dat terwijl Eva met de geboorte maar ietsjes kleiner was maar wel zwaarder. Maar ze is ook zo druk, het kan ook haast niet anders dat haar energie niet gebruikt wordt om te groeien . Ik ben bij de Zeeman geweest en daar hadden ze toevallig slofsokken en die zitten best goed, ze laat ze ook aan! Ze loopt er ook een stuk beter mee dan op blote voeten, heel raar. Alleen is de zool wel een beetje gevoerd, zou dat uitmaken/niet goed zijn?