Ik moet even mijn verhaal kwijt en graag ook jullie reactie op onderstaande. Ik wil al een hele tijd dolgraag de Joolz Day, het liefst de earth editie, maar mijn man vind het eigenlijk veel te duur voor een kinderwagen, en wil voor een goedkopere wagen gaan. Natuurlijk zijn goedkopere wagens ook goed. Maar ik vind de Joolz gewoon heel erg mooi om te zien, maar heeft ook beter kwaliteit, en goede vering, klapt klein in, luchtbanden e.d. Mijn man zegt dat het voor de baby echt niet uit maakt in welke wagen het ligt, en dat het dus echt egoïstisch is om voor een duurdere wagen te kiezen. Omdat volgens hem we het geld beter kunnen gebruiken voor andere dingen voor de baby. Ik heb gezegd nu dat ik het wel zelf betaal en hij er geen cent aan hoeft uit te geven (dat wil hij dus ook niet). Maar elke keer is er weer een discussie over. We hebben spullen voor de babykamer allemaal over kunnen nemen, dus hoeven geen babykamer te kopen. (Lees kledingkast, ledikant en commode) Natuurlijk de inrichting nog wel en beddengoed e.d. Wiegje + matras hebben we al. De kinderwagen is 1 ding waar ik gewoon mijn geld aan wil uitgeven omdat ik die echt dolgraag wil! En die gebruik je ook jaren en kan je ook voor een volgende gebruiken. Voor m'n man is het "gewoon een kinderwagen", dus voor hem kan het net zo goed een andere zijn die miss 500 euro goedkoper is. Ben ik echt nou zo onredelijk dat ik die wagen graag wil? Is dat echt egoïstisch? (omdat ik de wagen deels ook kies omdat ik 'm mooi vind)
Mijn nicht had een Joolz en daar is ze toch echt van teruggekomen. Is ene paar keer terug naar de fabriek geweest omdta de wagen gewoon inklapte tijdens het wandelen. Ik heb een goedkope wagen en er waren veel aspecten die ze aan mijn wagen veel fijner vond. De Joolz heeft bijvoorbeeld maar een heel klein 'boodschappenmandje' waar eigenlijk alleen de regencape in kan. Denk dat mijn wagen 1/3 kostte van wat de Joolz gekost heeft terwijl de mijne veel praktischer en steviger was.
De wagenbak is ook erg smal.... dit volgens mij typisch een wagen waar iedereen qua design en uitstraling op valt/verliefd op wordt......
Charise, zoals je weet vind ik de Joolz ook helemaal geweldig. Wij hebben hem gekocht, natuurlijk omdat ik hem super mooi vindt, maar vooral omdat het een van de weinige wagens was die zowel hoog genoeg voor ons is (we zijn allebei groot) en klein inklapbaar is (we hebben een piepkleine auto). Het was zo ongeveer de enige wagen die aan onze eisen voldeed, vandaar dat ik het ook niet zo erg vond om er veel geld aan uit te geven. Ik kan me ergens wel voorstellen dat je man het onzin vindt om zoveel geld uit te geven aan een kinderwagen, alleen omdat je hem mooi vindt, ervan uitgaande dat dit voor jou de voornaamste reden is. Maar aan de andere kant vind ik ook dat als je deze wagen graag wil, je hem ook gewoon moet kopen! Bovendien heb ik er juist heel veel positieve verhalen over gehoord en denk ik dat de kwaliteit ook goed is. Welke wagen zou je man dan eigenlijk willen kopen?
Ik ken het probleem. Ik wil graag een bugaboo buffalo of quinny moodd. Beide dure wagens. Mijn man vindt het ook onzin om zoveel geld eraan uit te geven en ergens is het ook wel zo, maar ja het oog wil ook wat en zeker dat van een zwangere vrouw. Ik zeg dan tegen hem dat hij toch ook niet in een dacia wilt rijden vanwege de naam of een auto die hij niet mooi vind. Ik loop 8 keer per dag naar school straks meer dan dat hij in zijn auto zit. Dan is het wel even stil aan de andere kant hahahahah
Het gaat erom wat je belangrijk vindt aan een wagen. De bak (binnenmaat) is lang, ik vind het belangrijk dat m'n kindje zo lang mogelijk plat vervoerd kan worden en niet na 4,5 maand over moet op de buggy-inzet omdat ze niet meer in de bak past. Voor mij was het ook heel belangrijk dat de wagen klein in te klappen is en niet te zwaar is om te tillen. De perfecte wagen bestaat voor ons niet maar deze wagen voldoet vooralsnog geheel aan mijn verwachtingen. De kleine 'nadelen' (zou het eerder verbeterpunten willen noemen) wegen voor mij niet op tegen de voordelen. Het boodschappenmandje had groter gemogen van mij (al gaat het tot nu toe prima zo) en de metalen rand rond de kinderwagenbak vind ik kwetsbaarder voor beschadigingen dan bijvoorbeeld stof. Ik ben absoluut niet alleen voor de looks gegaan. Ik ben er nog steeds erg blij mee en zou er zo weer voor kiezen.
Dank jullie wel voor de reacties. Ik ga ook zeker niet alleen voor de looks. Ik vind de wagen ook de voordelen hebben. Ook dat de buggy hoog is en zo aan een tafel kan bijv. En het kleine opklappen. Er zit goede vering in de wagen. Het netje is klein, maar ze hebben wel een XL boodschappen net, ja die moet je dan los kopen, maar goed. Die is er wel. Mijn man maakt het niet uit welke wagen het word, als het maar goedkoper is. En dat hij zegt dat het egoïstisch van mij is om zo'n wagen te willen vind ik wel erg. Vooral omdat hij 150-200 euro per maand op rookt. Dat vind ik egoïstisch. Ik dacht omdat nu bij de babydump de earth editie voor 950 euro is (en je krijgt er een maxicosi en luiertas bij), eerst voor die te gaan. Maar misschien moet ik dan maar voor een gewone Day editie gaan. Die is ook goedkoper natuurlijk. (nu 800 euro)
Misschien is dat dan een goede middenweg, om voor de gewone Joolz te gaan? 800 inclusief maxicosi en luiertas is een goede prijs, eigenlijk betaal je dan maar 660 euro voor de wagen op zich.
Bedenk je ook even hoeveel je hem gaat gebruiken, kan misschien ook belangrijk zijn. Hier wordt de wagen heel erg intensief gebruikt. Dagelijks en urenlang achter elkaar soms. Wil dan ook nog dat die jaren meegaat. Een goedkopere kinderwagen ziet er soms wat minder stevig en degelijk uit. Voordeel is ook dat de wieg lekker groot is, ze kunnen er over het algemeen makkelijk 6 maanden in liggen en dan kunnen ze in het vervolg deel ook nog helemaal plat. Wagen rijdt heel soepel, klapt makkelijk in, schuift makkelijk aan bij een tafel (hoofte) en ja hij is ook mooi om te zien.
Ik ben van plan de wagen heel veel te gaan gebruiken, heb zelf nog geen rijbewijs dus doe van alles lopend, en ook met de bus. Heb ook een hondje die ik uit moet laten en het leuk vind om mee te gaan wandelen. Dus ja ik ben wel van plan om de wagen veel te gaan gebruiken. Dat is ook een reden dat het voor mij wel de investering en het geld dus waard is.
Wij hebben hier hetzelfde dilemma gehad. Wij vonden allebei de Joolz prachtig, lekker rijden, klein inklapblaar, etc, etc. Maar wat een bedrag. Wij konden het goed betalen maar voor hetzelfde geld als die Joolz heb je bij wijze van een kleine auto. Meerdere keren bij de babydump geweest en ook met goedkopere wagens gereden maar wij vonden het verschil te groot. Wij hebben dus wel voor de Joolz gekozen! Maar wij hadden gewoon mega mazzel want ik wilde heel graag de lichtgrijze met een zwart frame en toevalling ging ik even op marktplaats kijken en was die bewuste joolz er net opgezet. Gelijk gebeld, grote gok genomen en helemaal naar Belgie gereden maar hij is het waard. In top conditie en met van alles en nog wat er bij en inclusief benzine heeft hij een derde van wat hij nieuw gekost zou hebben gekost. Dus extra geld over om aan andere dingen te besteden Alles wat in de was kon in de was gedaan, zal er even een foto bij doen. Dus misschien is dat een optie.? Ik wil niet of je van het tweedehands bent maar zo heb jij wat je wilt en is je vent ook blij
Ja ik vind tweedehands ook niet erg, maar we hebben nu bijna alles al tweedehands, qua meubeltjes, en ik wou gewoon heel graag de kinderwagen perfect. Dat is 1 van de weinige dingen die ik heel graag wil. Heb ook al wel op marktplaats gekeken, maar zie de meeste toch voor 500/600 euro er op staan, ja dan ben ik weer zo dat ik liever 300 euro meer betaal een een gloednieuwe heb.
Ja oke, mijne was de helft van 600 dus echt een mazzeltje, heb eigenlijk nooit verder gekeken voor hoeveel ze nog meer aangeboden worden op marktplaats. Maar voor een joolz helemaal compleet met met de meeste accessoires vind ik 600 voor een 2e hands ook niet duur. Want wij hebben toen zitten rekenen, met alleen 799 voor de wagen ben je er niet, daar komen nog de tas, de voetenzak, evt parasol, evt adapters voor maxicosi en evt boodschappen net bij.
WIj hebben nu anderhalf jaar een Joolz. Vonden hem er mooi uit zien en we hebben de special edition met leren handvat. Verder kan hij idd hoog en de bak is vrij lang. Alleen gaan wij er as vrijdag mee terug omdat hij tijdens het rijden "inklapt". Niet zozeer dat de wagen helemaal dubbel gaat, maar je moet hem even weer een zetje omhoog geven. Nu was dat van het zomer al, maar zo nu en dan. We gebruikten hem toen 9 maanden. Dus ben benieuwd wat er gezegd wordt. Verder rijdt hij erg lekker, ook in het bos. We hebben nog maar 1 keer een lekke band gehad, toen direct twee nieuwe besteld, voor het geval dat... En idd erg handig om in een kleine auto te bergen. Ik heb zelf een kleine auto en de wielen zijn er erg handig met 1 hand af te halen en op te zetten. Het winkelmandje onderin is idd niet erg groot, maar ik ga regelmatig boodschappen doen en dan is het voor twee dagen. 1 x per week doen we met de auto boodschappen dus dan nemen we de zwaarste dingen mee. Dus al met al erg tevreden, hopelijk kunnen ze onze klacht goed afhandelen.
Ik heb de easywalker june! Ben er zo blij mee. Het is ook zo'n mooie compacte, smalle wagen maar net even wat goedkoper dan de joolz. Ik vind de joolz idd ook erg mooi, maar ging gewoon echt boven mijn budget.
Ow haha correctie, als de day 800,- is dan ie net zo duur als de easywalker june. Dus aan mijn bericht heb je niks.. dacht dat alle joolez toch zeker 1000 euries waren. Ik vind dat je t gewoon moet doen en al helemaal als hij zoveel weg rookt. Het is voor jou en je kindje dus dat is toch een goede besteding. En waarschijnlijk loop jij veel meer achter de wagen dan hij!
Je loopt wel lang met zo'n wagen. Mijn dochter is 21 maanden en zit nog steeds regelmatig in de kinderwagen. Ik heb een Bugaboo, wilde ik ook graag hebben. Dus ik vind het het geld echt wel waard!
natuurlijk is het een mooie wagen, maar ga je hem jaren gebruiken?????? Hier de kinderwagen maar 10-11 maanden gebruikt, en nu gaat er eigenlijk altijd een gewone buggy mee. (En dan is het een hoop geld als je hem kort gebruikt)