Ik open even een ander topic omdat dit speciaal hierover gaat. Mijn dochter heeft sinds woensdag avond diarree. We zijn sinds vrijdag elke dag bij de huisarts omdat er echt water uitkomt (nu ook kwa kleur). Het is nu dus water met gele stukjes erin. Ze lijkt volgens verschillende artsen nog niet uitgedroogd. Ze drinkt steeds beetje bij beetje en eten doet ze al een paar dagen niet. Ze zeggen allemaal dat het heerst. Klopt dit ook heerst het? Pfff wordt er zo moedeloos van.
Dat kan goed kunnen, hier heerst het op mijn werk ook. En een bechuitje en thee lust ze dat ook niet? En o.r.s halen bij apotheek is tegen uitdrogen is altijd wel handig om in huis te hebben. Maar meeste kindjes vinden dit vies, mijn dochter ook. En op een lepel beetje bij beetje water geven. Als ze niets eet, dan poept ze indd erna alleen maar water. De kleur is dan weg en is ook nix om de ontlasting dik te maken dan. Wel goed dat je naar de h.a ben gegaan.. Hou het in de gaten, ook haar plasluiers. Sterkte
Ik zou even ORS halen voor de zekerheid. Hier in de buurt hoor ik er (nog) niemand over maar 3 weken terug had mijn meisje ook 1,5 week diarree ook zo dun. Later ook met bloed, bleek dat ze een bacterie in haar buikje had. De huisarts zei dat het 5 dagen mocht duren en dat ik dan terug moest komen, uit eindelijk kwamen we eerder vanwege t bloed. ORS helpt uitdroging tegen te gaan. Beterschap, het is zo sneu !
Ik hoor veel dat het heerst idd en je doet er weinig anders aan dan uitzieken. ORS junior is wel handig om even te halen, (dienstdoende apotheek heeft dat altijd in huis). Vult toch even wat beter aan dan enkel water of ander drinken. Niet eten is geen ramp: dat kan wel even lijden. Mogelijk valt ze even wat af, maar dat mag bij flink ziek zijn en halen ze daarna wel weer in. Blijf het wel goed in de gaten houden, en als je zorgen hebt mbt wel uitdrogen, dan gewoon even bellen en overleggen weer.