Stoepkrijt

Discussie in 'De lounge' gestart door Youtan, 4 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    dit en niet bij een ander voor de deur

2. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wij hebben een groot plein voor de deur en daar heeft echt niemand er last van en kindjes krijten hier vaak zat , vind het altijd zo gezellig staan!!

Vroeger gingen mijn broertje en ik ook altijd stoepkrijten , nou de buurvrouw op de hoek vond dat ook verschrikkelijk. Kwam altijd scheldend en vloekend op ons af. Een keer was ze zo te keer gegaan tegen ons , wij waren er echt van geschrokken. Kwam ze met een bezem en water aan. Wij dus het weghalen. Naja niet voor lang mijn ouders hadden het gehoord en mijn vader kwam eigenlijk direct jaar buiten en heeft ons naar binnen gestuurd. Tegen de buur gezegd dat ze normaal tegen ons kon praten en wij het niet schoon gingen maken....
    Alleen wij waren zulke etters ; samen met mijn buurmeisjes en buurjongen (totaal 5 kindjes dus) die vanaf toen altijd bij haar voor gingen krijten haha. Alleen dat mocht ook niet van mijn ouders haha.

3. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Ik vind het ook gezellig! Zie er geen kwaad in, hier mag het alleen niet voor het pad van de buren!

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier ook, incl de ramen en het konijnenhok;)
    ik vind krijten op zich niet erg maar ze mogen het niet bij een ander voor de deur doen. ik begrijp namelijk wel degelijk waarom mensen zich eraan storen. sommige mensen hebben ook vloerkleden of vloerbedekking in huis en als je krijt op je kleed krijgt dan krijg je het er moeilijk vanaf. dochterlief had hier op het balkon zitten krijten, netjes voeten geveegd en over het vloerkleed. zat ook aan dr broek dus toen ze op het kleed ging zitten, zat er allemaal krijt op. meteen gestofzuigt maar tot op heden is het er niet uit.

bij mijn opa en oma mochten we vroeger ook nooit voor deur krijten ivm inloop op de vloerbedekking. krijg je er echt moeilijk vanaf.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Hier wordt ook van tijd tot tijd gestoepkrijt, zowel door mijn kinderen als de buurkinderen. Het mag alleen op de stoep en niet op het pad van anderen. Volgens mij heeft niemand er problemen mee.
    Wij hadden vroeger ook een buurvrouw die er een hekel aan had.

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Wat een zuur figuur zeg.

Gewoon lekker krijten en met wat water is het evt zo weer weg.

7. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Ik mocht nooit stoepkrijt vroeger, mijn moedet vond het vreselijk. Deze zomer voor het eerst met mijn dochter los gegaan in de achtertuin, heerlijk. Ze vond het fantastisch en ik kon de schade ook even inhalen.

Hier is geregeld in de straat gekrijt door kindjes, vind ik absoluut niet erg.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Is toch leuk?
    Een beetje regen, of een hele vochtige nacht, en het is weer weg.
    Maar je hebt altijd van die zure azijn zeikerds 👎🏻

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Prima maar wel op de tegels en niet op muren ramen hekken etc.

En ook niet bij iemand anders voor de deur. Dat vind ik niet zo netjes. Genoeg andere plekken om te krijten.

10. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Gezellig in onze eigen tuin, kan ik lekker zelf genieten van de kunstwerken van mijn kids! Ook hinkelpaden maken, parkeerplaatsen voor de fietsen en tractoren en een soort afbakening zodat ze niet fietsen in mijn metertje waar ik ff wil zitten.
    Ik hou er van en er zijn altijd mensen die van elk dingetje last hebben.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Geen probleem, als ze het niet direct voor de voordeur doen. en 's avonds gooi ik er 2 emmers water overheen, bezem erbij en het is weer weg.

12. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik heb er geen probleem mee maar ik weet wel dat wij het vroeger nooit bij een buurvrouw verderop mochten doen. Die vond het verschrikkelijke troep en ze wilde het niet haar huis in lopen.

Mijn kinderen krijten samen met de buurtkinderen de hele stoepen vol. Ach, tuinslang erop en het is weg.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat gezeik van sommige mensen over stoepkrijt, ik snap het echt niet hoor.

Kijk als het op je schutting en voordeur wordt gedaan ok, maar op straat, kom op.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hahaha grappig!

Wij vinden het niet erg. Laat die kinderen lekker creatief zijn. Eén van de buurmannen vind het wel verschrikkelijk. Sja, dan maar voor ónze deur (waar hij altijd langs moet, gna gna :D)

15. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    zolang het op de stoep/straat gekrijt word lekker laten gaan.
    dl vind het ook erg leuk om met krijt aan de slag te gaan.
    als ze op hekjes,huizen,schuurtjes,schutting gaan kliederen zou ik begrijpen dat je daar niet vrolijk van word maar lekker op de straat?
    goed voor de creativiteit toch?
    en de straat ziet er even niet zo saai uit

16. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Ik vind het geen probleem juist leuk
    Vroeger als klein meisje werdt ik altijd bang van de buurman en buurvrouw die werden altijd boos op mij ze vonden het geen gezicht ...

17. susy26

susy26 Niet meer actief

nee hoor, regenen en het is weer weg. En het is wel wel kleurrijk zo op straat.

18. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Stoepkrijt is super. Hier wordt de hele tuin vol gekrijt. Prachtige mandela's, het eigen lichaam omtekenen en die dan vol kleuren met een hart en darmen en de rest van je ingewanden (zo leuk om kids dat te laten doen), spelletjes als boter-kaas -eieren, hinkelen. Iedere avond moet de stoep wel schoon anders hebben we de volgende dag geen schoon schildersdoek voor alle creativiteit.

19. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik vind het wel vrolijk.
    En toen er een kind van die hinkelvakjes had getekend, deed ik even mee, toen er niemand keek:D

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Mijn man heeft er ook een vreselijke hekel aan, vooral omdat ze er zelf vies van worden;)
    Ik vind het gezellig staan. Zolang ze leuke dingen tekenen/schrijven: lekker laten gaan!

Deel Deze Pagina