Schoolreisje en wagenziekte. Wat te doen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Marleen31, 18 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Goedenavond!

Mijn dochter heeft last van reisziekte. Korte ritjes gaan prima, maar ritten die langer duren dan een half uur is het mis. Ze trekt wit weg en is dan hartstikke ziek.

Nou gaat ze over een paar weken voor het eerst op schoolreisje. Een uur in de bus, heen en terug. We gaan al vragen of ze voorin mag zitten, maar het zit me toch niet helemaal lekker.

Ik had iets gelezen over armbandjes? Iemand ervaring hiermee?
    Medicatie zou ook kunnen, maar ik las dat ze daar slaperig van kunnen worden. Ook zo sneu op schoolreisje.
    Bestaat er goedwerkende medicatie waar ze niet slaperig van wordt?
    En mogen de armbandjes gecombineerd worden met medicatie?

Groetjes!

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    De armbandjes werken hier niet, ze liggen in de caravan, anders had ik ze zo op kunnen sturen naar je.
    Mijn dochter slikt Suprimal, reispilletje zonder geur en smaak, ze krijgt een halfje die ik door een fruitpotje roer of door een beker drinken, maar dan een niet doorzichtige rietjesbeker, want als ze het ziet....

Deze werken goed en ze wordt er niet moe van, in ieder geval nooit gemerkt. Ik slik zelf primatour, die zijn erg vies en ik word er inderdaad suf van. Suprimal werkt bij mij minder goed helaas.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier altijd primatour bij de kinderen en nooit duf.
    In een bus word je ook minder snel wagenziek dan in een auto.
    Hier waren de oudste kinderen extreem wagenziek maar schoolreisjes nooit problemen gehad.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij geven op schoolreisjes ook altijd primatour mee, heb zoon nooit over dufheid op schoolreis gehoord :) . Eerste kan gewoon thuis gegeven worden en de tweede kan de begeleider geven. Ik geef dan een pakje knijpappelmoes mee om het goed weg te krijgen. Primatour is erg vies.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Ik geef ook primatour hoor. Heb hem nooit over slaperigheid gehoord. En ik geef het ook aan op school en dan mag hij voorin in de bus zitten.

De armbandjes werken hier niet.

6. fluitketel

fluitketel Niet meer actief

Oh vreselijk die misselijkheid! Als kind kotste ik ook altijd de hele bus onder ondanks medicatie.
    Ik zou iets van primatour/suprimal in laten nemen en een natte washand een nachtje im de vriezer laten liggen em in een plastic zakje meegeven.. dit deed mijn moeder ook altijd bij mij, als ik me da erg mosselijk voelde veegde ik met die koude washand over me gezicht, dat vomd ik altijd erg fijn en voor mij verlichtte het altijd wat..

7. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Hier werken de bandjes juist heel goed. En niet te warm aankleden helpt ook.

8. Janna

Janna Fanatiek lid

Bij mij werkte primatour altijd behoorlijk goed. Ik heb nooit last gehad van dufheid.

Hoewel het helpt om voorin te zitten, garandeert dat niet dat je nergens last van krijgt. Ik krijg ook nu nog voorin de bus soms toch last van wagenziekte. Ik zou mijn kind een plastic tasje meegeven om in te spugen. (Even van te voren testen dat hij niet lekt.) Je voelt je al zo beroerd als je wagenziek ben, maar als er dan ook nog andere kinderen gaan lopen roepen of klieren omdat je over de grond hebt overgegeven en het stinkt, wil je helemaal wel verdwijnen. Ik kreeg van mijn moeder dus altijd een plastic zakje mee.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou haar zelf brengen. Voorin de auto en goed ventileren.
    Ja het is leuk om met de bus te gaan, maar als jij steeds "het kind bent wat moest spugen" is het een stuk minder.

Ben zelf ontieglijk wagenziek geweest en de stress om zo'n busreis alleen al was vreselijk.
    Mochten mijn kinderen echt wagenziek worden breng ik hen zelf.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Dat was ook mijn eerste gedachte, zou ik ook doen als het kan.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.355
    10.313
    113
    Wat ik er over gelezen heb is dat het handig is voor een klein laagje etrn in de buik, en tabletje tegen wagenziekte voor sommige helpt en kwart of een halve al. Voorin zou kunnen helpen, zakjes voor de zekerheid. De tip voor een koud washandje is slim.

12. Janna

Janna Fanatiek lid

Maar wat is de meerwaarde van zelf brengen dan? Want ook als je zelf brengt, wordt het kind waarschijnlijk wagenziek. Of bedoel je dat het voor het kind fijner is om wagenziek te zijn bij mama, dan in de bus met de juf en de klas?

13. tuc

tuc Niet meer actief

Dat sowieso. Plus een auto hobbelt 100x minder dan zo'n bus. Die chauffeurs rijden nogal pittig meestal.

14. Janna

Janna Fanatiek lid

O, ik werd bij mijn ouders in de auto net zo misselijk als in een bus. Het had mij niet uitgemaakt. Maar dat zal per kind verschillen. Vind het wel lief van je dat je dat zou doen. Ik was er echt nooit opgekomen.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou dr een pil tegen wagenziekte geven. Heeft mij altijd goed geholpen. Vorig jaar 2 kids in de auto gehad die de boel onderkotsten. Primatour erin? Half uurtje gewacht en probleem was opgelost. En ze werden er (helaas) niet duf van:roflmao:
    Zou dr niet zelf brengen zoals hierboven gezegt word. Bus onderkotsen is erg maar door je mama gereden worden en niet bij je klasgenootjes in de bus zitten vind ik persoonlijk net zo triest voor het kind.

16. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Bedankt voor de reacties en de tips. Zelf brengen gaat niet lukken, mijn man moet werken en ik heb geen rijbewijs.
    Ik ga toch de primatour proberen en ook heb ik de armbandjes besteld.
    Koud washandje vond ik ook een goede tip, bedankt!

Deel Deze Pagina