Een tijd geleden had ik een topic geopend over dat mijn zoontje een wat vreemde juf heeft! Nu komt mijn zoontje met een verhaal thuis dat de juf hem op zijn billen en zijn handen slaat en dat hij dat heel erg vind! Ik weet dat mijn kind daar niet over liegt omdat hij het echt in tranen zei! Morgen ga ik naar de directie! Wat zouden jullie doen?
Geen idee maar zeker iets. Juf aanspreken, aan haar reactie zie je hopelijk wel of ze liegt of niet en directie gaan. Dat moet hier niemand proberen!
Even in gesprek met juf/directie inderdaad! Als het dan waar blijkt te zijn, oeff, dat hoeft de juf hier inderdaad niet te proberen.
Ik zou ook eerst naar de juf en als je twijfelt aan haar reactie, dan meteen door naar de directie. Van mijn kind blijven ze af.
Eerst naar de juf! Grote kans dat het anders is gegaan dan jouw zoontje aangeeft.. Geloof me, ik zeg niet dat jouw kind liegt maar kinderen kunnen bepaalde ervaringen niet altijd goed uitleggen of halen dingen door elkaar. Ben zelf juf geweest van groep 3, kreeg woedende ouders in de klas want ik zou hun kind in het gezicht geslagen hebben. Ik schrok verschrikkelijk! Dat had ik (natuurlijk) nooit gedaan. Later bleek gelukkig ook dat het kind 2 situaties door elkaar had gehaald. Iemand anders heeft haar geslagen, was niet eens op school gebeurd
Ik zou niet meteen met 100% zekerheid aannemen dat het waar is. Mijn dochter vertelt ook wel eens in tranen dat Jok en Baf (haar onzichtbare vrienden) haar handschoenen hebben opgegeten als ze gefrustreerd is dat ze die niet kan vinden. Nou weet ik vrij zeker dat dat niet waar is. Misschien is er wel iets voorgevallen wat hij heel erg opblaast. Juf heeft hem bijvoorbeeld 3x gewaarschuwd ergens af te blijven en tikt daarna zachtjes zn handen weg ofzo. Ik zou het aan de juf voorleggen, maar echt nog niet van het ergste uitgaan.
Mja zo duwde onze kdv-juf dochterlief ooit van de trap... Inclusief blauwe plekken dus. Kwam dag later een andere ouder tegen... Toen bleek het verhaal toch subtiel anders. zijn zoontje en mijn dochter waren aan het stoeien. . Hij duwde, zij viel; tegen de trap. En de juf troostte haar Aan de andere kant zou ik zeker gaan vragen wat er is gebeurd. Wellicht is de persoon in kwestie vragen hoe het zit niet zo'n slecht idee Ook op de kleuterschool kwamen er nog wel dusdanig gekleurde verhalen... Helemaal juist in haar beeld... Maar in de werkelijkheid net anders. Komt doordat ze nog volledig denken vanut de eigen ik... En niet vanuit het perspectief van anderen kunnen denken.
Dit dus. Dit is ook bij mijn zoon gebeurd. In de tweede week kwam mijn zoon in tranen thuis, omdat de juf hem geduwd zou hebben. Het was echter zo dat zoonlief ruzie had met een klasgenoot en dat die klasgenoot hem toen duwde.
Dit is zeker weten waar! Net een gesprek gehad met alle moeders uit de klas! En alle kinderen vertellen het zelfde verhaal! Kinderen zitten onder de nagels in hun nek van de juf dit zeggen de kinderen ook. Kinderen plassen in hun broek van angst als ze naar school moeten. De juf is ook heel vreemd zonderd zich af en maakt geen contact met de ouders constant zegt ze dat ze moe is en de kinderen druk zijn! Ook zegt ze steeds dat ze gek word van de kinderen die alles vergeten en geen Jas aan kunnen trekken! Ze ruikt naar alcohol en praat met dubbele tong. Echt geloof me ik ben niet snel ban mijn conclusies trekken maar ik heb vanaf dag 1 al geen goed gevoel en als mijn kind voor doet Hoe de juf hem slaat zegt dat voor mij voldoende! De juf heeft gister ook alle kindjes 1 kindje laten uitlachen om een shirt dat hij aan had! Ze zei tegen de kinderen Hoe belachelijk n eruit zag en dat ze van de juf wel mochten lachen! Mijn zoontje heeft tegen de juf gezegd dat ze niet mag slaan van mama! En de juf zei daarom dat mama dat niet bepaal! Ik ben zo woest en ik sta niet voor me zelf meer in! Alle moeders niet trouwens. Vanmiddag om half 1 een gesprek met school en alle moeders pffff wat een gedoe
Hmm succes dan maar! (had je niet al eerder een topic dat juf naar drank rook? daar staat me inderdaad iets van bij)
En je hebt vanmorgen gewoon je kindje bij de juf gebracht? Daar snap ik nou niets van. Waarom gaan jullie ouders niet direct naar de directie? Je brengt je kind toch niet bij iemand waar hij zich niet veilig voelt?
WIj hebben ons kind voor minder in een andere klas bij een andere juf laten beginnen (dus hij was alleen ingedeeld bij iemand die wij niet wilden en toen om een andere klas gevraagd met gegronde reden en er is mee ingestemd). Bij zo een juf zou ik mijn kind niet eens brengen. Maar gelijk om een andere klas vragen en als meerdere moeders dat deden zou er bij de directie wel een belletje rinkelen.
Snap niet dat jullie ouders ( van de klas ) jullie kind daar nog naar toe brengen Ben ook wel meteen benieuwd welke school het is.. Dan weet ik iig zeker dat mijn kind daar niet heen gaat
Oei, als dit echt zo is, zou ik mijn kind hier niet naar toe willen brengen. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt. Is het nooit opgevallen door directie? Ik snap dat niet, dit valt collega's toch ook op of hebben die niks door?
Kinderen onder de nagels van de juf? Slaan? Alcohol.. kun je gewn aangifte doen???? Jezus zeg daar gaat je kind toch geen sec meer heen?? Ik schrik hier echt van wat een mens zeg die juf
Ik zou me niet voor kunnen stellen dat een situatie zo ernstig uit de hand zou kunnen lopen op de school waar ik zelf werk. Haar collega's moeten dit toch ook doorhebben? Dat er niemand naar de directie is gestapt om te vertellen dat het echt niet goed gaat met die collega, daar snap ik echt niets van. Als dit verhaal idd zo is als hier beschreven wordt dan denk ik dat er op die school meer dingen niet helemaal goed gaan want anders was dit allang opgemerkt.
Ik snap dit ook niet. Je kind is 4, dus nog niet leerplichtig. Waarom houd je je kind dan niet thuis totdat alles is opgehelderd?!? Waarom breng je je kind dan nog moedwillig naar school als de juf zo vreselijk slecht is en klaarblijkelijk aan de drank is? Waarom is er geen enkele andere ouder die actie onderneemt? Waarom is het blijkbaar de collega's van de juf nog niet opgevallen? Dit verhaal roept bij mij zeer veel vragen op. Mocht dit waar zijn, dan ga ik er vanuit dat juf in kwestie na het gesprek vanmiddag op non-actief gezet zal worden tot een en ander uitgezocht is. Anders vind ik het allemaal maar erg apart....