Hoi, Onze dochter van 19 maanden eet slecht avond eten. Pasta gerechten gaan nog wel maar gewoon aardappels, vlees en groente echt heel slecht. Hoe gaat dit bij jullie? Ik maak me vooral zorgen om de groente omdat ze komkommer tomaat etc ook niet lust.
Hier hetzelfde geweest rond die leeftijd, ging weer voorbij toen we er verder geen aandacht aan besteden. Groente blijft een drama. We blijven het voorzetten. Het is ook niet de smaak, maar veelal de structuur. Wat wij doen zodat hij toch aan wat groente komt, is een potje met alleen groente (zoals de eerste hapjes). Dit kan kant en klaar, maar kan je ook zelf maken.
Onze meid is iets jonger maar sinds ze 16 maanden is is het een drama met (verse) groenten en aardappels ( daarvoor at ze alles) Het enige verse wat ze nog lekker vind is tagliatelle met zalm en spinazie. Gister nog bietjes geprobeert maar nee hoor ze moet er niks van hebben. Potjes gaan er wel goed in dus dat krijgt ze nu meestal al geef ik natuurlijk liever vers eten. Maar het is wel zo'n periode als ze dreumes zijn dat ze moeilijk kunnen doen met eten.
Hier ook 16 maanden nu en ineens geen groente/ brood meer willen. Als het aan haar ligt eet ze alleen fruit. Ik pureer de groente nu ook weer en rijst/pasta etc eet ze wel. . Heel raar als de groente van papa's bord komt wil ze het ook nog wel eens eten dus miss proberen om van je eigen bord wat te geven
Alles is een fase komt wel weer goed hoor. En ik verstop de groente ook wel in gerechten. Broccoli prakken zodat het aan de pasta blijft plakken. Spinazie mengen met groen pesto (lekker met pasta en vis of kip) Verse groente soep maken, en dan de groente pureren. Potjes geef ik niet. Ti's gewoon de leeftijd. Meneer hier eet gelukkig z'n fruit wel heel goed.
Ik zou idd geen strijd voeren..maar ook absoluut niet weer het eten gaan pureren oid. Het enige dat ik mij kan voorstellen is de groenten door een pastasaus heen pureren ofzo als je dat eet..maar toch niet gewoon zo?? Met 19 maanden zal er misschien nog veel sprake van zijn maar met kinderen die niet de warme maaltijd eten zou mijn regel wel zijn dan ook helemaal geen koek of snoep oid meer. Het ontbijt, lunch en fruit zouden ze van mij krijgen maar verder niks meer.
Mee eens bij een ouder kind. Met 19 maand snappen ze dat echt niet. Overigens neem ik aan dat kinderen van die leeftijd niet structureel snoep krijgen.
Hier gaat het avondeten al een jaar wisselend, van 0 happen tot 2x opscheppen. Hij krijgt geen alternatief, wel altijd een toetje. Hier eet ie z'n aardappels met groente geprakt maar zou zeker niet meer gaan pureren of aan de potjes beginnen. Als er iets is wat ze 9 van de 10 keer wel eet, dat misschien ff wat vaker eten...tis een fase welke erg lang kan duren dus probeer je je er niet te druk om te maken, ze verhongeren ook niet zo snel
Oh nou gelukkig dus niet de enige. Ik doe er ook zeker niet moeilijk over en ze is stevig genoeg dus honger zal ze niet hebben! Vanavond maar weer pasta dan
Hier wel purperen, enkel als escape als hij een aantal dagen geen groente eet. We blijven elke dag opnieuw groente aanbieden, maar onze kleine man heeft altijd al moeilijk gedaan met groente. Althans niet gepureerde. Fruit is geen enkel probleem. Groente stopt hij wel altijd in de mond, kauwt er wat op, maar slikt niet door. Komt weer uit zijn mond met de mededeling 'niet lekker'. Is veelal echt de structuur en niet de smaak. Ooit zal t goedkomen, maar dit soort 'eetproblemen' zijn normaal op deze leeftijd.