Ons zoontje gooit sinds een week zijn hele schema in de war. Dit was het eerst: 8.00 wakker en 1e fles 10.00 naar bed 12.00 brood 13.00 naar bed 15.00 fruit 16.00 naar bed 18.00 groente en yoghurt 20.00 laatste fles en naar bed Maar nu gooit hij alles door de war. Hij wordt soms om 8.30 wakker en wil dan om 10.00/10.30 niet meer naar bed. Maar ook de rest van het schema klopt dus niet meer.... Nu zit ik er sowieso mee dat hij om 18.30 moe is en gaat jammeren, maar als ik hem dan op bed leg dan blijft hij slapen, maar ik ben bang dat als ik die laatste fles eraf ga halen dat hij dan s nachts wakker wordt en dat wil ik niet meer... Hij is nu nog steeds op omdat hij dus niet gaat slapen om 20.00. Hoe zouden jullie dit oplossen. Hij laat ook veel van zijn fles staan maar hij krijgt ook tandjes. We zitten momenteel ook in een verhuizing dus dat maakt alles nog moeilijker. We weten nu dus niet hoe laat we hem op bed moeten leggen.
Hoe oud is je zoontje? Op zich niet vreemd dat hij zijn schema omgooit. Dat hoort bij baby zijn. Het zal nog wel vaker voorkomen. Er in meegaan werkt toch het beste. Je zou hem ook eerder (op voor hem normaal tijdstip) wakker kunnen maken zodat rond 10:00 uur weer rijp is voor zijn slaapje. Dus niet laten uitslapen.
Hij is bijna 11 maanden. Ja wij worden ook niet altijd op tijd wakker ik zet wel tegenwoordig mijn wekker, maar soms slaap ik er ook door heen. Mijn zoontje gaat ook niet huilen voor eten, heeft hij al vanaf zn geboorte niet gedaan. Als hij even wakker is s ochtends en het is heel vroeg dan slaapt hij daarna gewoon verder.
Wat slaapt hij nog veel zeg! Is hij maar 1 a 1,5 uur wakker tussen zijn slaapjes? Misschien is hij toe aan 2 slaapjes per dag. Dus als hij rond 8:30 uur wakker is kan hij om 11:00 uur weer naar bed, om 13:00 uur zijn boterham en om 15:00 uur weer slapen tot 17:00 uur. En dan rond 19:00 uur a 19:30 uur weer de nacht in.
Ja hij sliep eerst erg veel. Maar de laatste tijd was het meer om 10.00 en dan bijv om 13.00 en dan kon hij wel de hele dag verder wakker blijven. Soms is het zo moeilijk! Meestal kon ik heel makkelijk mee gaan met zijn slaapjes en wisselingen maar nu vinden we het even moeilijk wat we moeten doen. Hij is net pas gaan slapen en van het weekend was het pas 22.30 voor hij wilde gaan slapen.
Kan je hem niet om 18,30u een flesje geven als hij aangeeft dat hij moe is? Dan lekker naar bed de nacht in. Ik denk dat hij er een slaapje af gaat halen. Mijn zoon is een maandje jonger: 07.00 papfles 09.00 soms 30 min slapen 10.00 fruit 12.00 brood 1.5 a 2 uur slapen 17.00 warm eten 18.30 fles en naar bed.
Je zegt dat als je hem om 18:30 uur op bed legt dat hij blijft slapen en dus zijn avondfles mist. Ik zou hem dan gewoon op bed leggen en laten slapen. Hij heeft met 11 maanden echt geen avondfles meer nodig om de nacht door te komen. Gewoon proberen misschien? Eventueel geef je hem zijn melk voordat hij naar bed gaat om 18:30 uur.
Ja misschien moet ik om 17.00 warm eten geven. Ik wilde dat vandaag eigenlijk al doen...Misschien ga ik dat morgen eens proberen...En dan idd eerder die fles. Ik merk echt dat hij moe is om 19.00, vandaag heeft hij 2 slaapjes gedaan en de rest wakker. Meer tips zijn altijd welkom natuurlijk. Bedankt meiden voor het mee denken.
Ja dat is zo, vindt het nu zo lastig Alle andere maanden met schema's heb ik altijd zelf wel gevogelt en gedaan hij was toen ook veel makkelijker. Maar nu..haha echt een eigen willetje
Ze zeggen ook dat ze rond die leeftijd vroeger naar bed gaan dan eerst. Tussen 18.30 en 19.30u is heel normaal op deze leeftijd.
Ja weet ik, maar onze zoon heeft met al die tijden zo afgeweken altijd. Als de meeste kindjes van zijn leeftijd s ochtens bijv om 8.00 uu wakker waren dan werd hij pas echt om 9.30 wakker. Dat maakt het zo lastig voor ons. Evenals slapen, als de meeste kindjes rond 20.00 naar bed gingen dan kreeg hij om 21.00 zijn laatste fles nog. Maar ik wil zelf ook dat hij eerder naar bed gaat, zodat we eindelijk de avond ook voor ons zelf hebben.
Toen mijn dochtertje zo oud was hadden we het volgende schema: 07:00 wakker, ontbijten 09:00 fruit 09:30 slapen, 1,5 uur 12:00 lunch 13:30 slapen 1,5 uur 15:00 tussendoortje 18:00 avondeten 19:00 klein beetje warme melk en naar bed Werkte prima. Ik denk dat je zoontje toe is aan wat minder slaapjes. Gewoon een aantal dagen testen wat het beste in jullie leven past. Ze egven altijd zelf aan wanneer het tijd is voor verandering