Er zijn ook heel veel meisjes die Famke heten, en dat betekent in het Fries ook gewoon meisje. Dus wat dat betreft kan het gewoon. Ik zou wel goed nadenken hoe je het zou vinden om jezelf als volwassen vrouw voor te stellen en dan te zeggen dat je Meis heet. Maar als dat goed voelt is er geen reden om het niet te doen!
Als jullie beiden de naam mooi vinden is dat toch prima?! Al zou ik dan zelf eerder voor de schrijfwijze Mijs, zodat hij niet zo afgeleidt lijkt van meisje. Zelf vind ik hem niet zo mooi, noem onze dochters altijd als meis als koosnaampje meis. Maar dat doet er verder niet toe want het zou zomaar kunnen dat jullie onze namen niks vinden. Zelf vind ik het belangrijk dat de naam die ze kregen voor nu mooi zou zijn maar ook als ze later wat ouder zijn en gaan solliciteren oid.
Kijk er zijn namen die mn smaak niet zijn, en er zijn namen, die ik geen naam vind, en dus zieilig voor het kind. Meis valt duidelijk in de laatste categorie samen met 'namen' als Blaas, Zus, Broer, Mensje etc. En voor alle mensen die zeggen, als dat jullie naam is, moet je het doen. Sorry daar ben ik het niet mee eens. Je moet niet alleen maar aan jezelf denken. Een kind moet zijn hele leven doen met een naam. Daar moet je een verantwoorde keuze in maken. Ik noem mijn kind ook geen Jihad omdat ik dat toevallig een mooie naam vond.
Meis.. dat zeg ik vaak "hey meis, dag meis, leuke dag gehad meis? " t is in mij ogen t zelfde als meid
Onze 2e dochter haar naam heb ook de betekenis "meisje" maar vind het al heel anders dan als het er gewoon al staat. .mijn mening