Wij zitten eraan te denken ons kindje, als het een jongen is, Joël te noemen. Ben benieuwd wat jullie eerste gevoel daarbij is. Vroeger hoorde je het wel echt vaak, maar heb het idee nu niet meer zo? Of heb ik dat mis.. Zwanger worden ging niet geheel vanzelf en de betekenis van Joël is 'God is goed'. Vinden we wel erg mooi. Als tweede naam doen we dan ook iets wat wonder/geschenk/geluk of iets in die trant betekent waarschijnlijk. (Ideetjes welkom haha). Maar is de naam niet te ouderwets bijv? Dankjewel alvast!
Mooi hoor! Ik vind het een tijdloze naam ook al hoor je hem niet veel. Het is voor mij wel echt een naam waarbij ik een katholieke associatie heb maar dat is niet storend toch? De klank vind ik vooral mooi!
Joël heel leuk stond bij ons ook op ons lijstje. Misschien; Joël Nathan betekenis ( geschenk van God) Joël Matthew zelfde betekenis Joël Shay betekenis(geschenk)
Ik heb er niet zoveel mee, maar prima naam. Ik hoor hem niet zoveel om me heen. Misschien Tycho als tweede naam?
Betekenis is erg mooi en als jullie dat zo vinden moet je er voor gaan! Ik zie er wel een getint kindje bij, maar dat is mijn (absoluut niet negatieve) associatie .. En ouderwets ? Nee juist niet!
Niet ouderwets, maar wel heel erg een naam voor begin deze eeuw. Maar dat is op zich niet erg natuurlijk
Ik vind hem wel leuk! Hoor hem echt zelden. Had toevallig 2 jaar terug een Joël in groep 8. Naast deze jongen nooit verder gehoord.
Ik denk gelijk aan Joëlle dat je eigenlijk ook uitspreekt als Djo-el. Daarom vind ik hem heel vrouwelijk
Mooie naam! Mooie betekenis en mooie klank. Offtopic: de meisjesversie spreek ik wel uit als joel-le, net als Daniëlle of Michelle.
Vind deze naam van jongs af aan al héél mooi. Ken een tweeling (m-j) waarvan de jongen Joël heet (nu 30+) en sinds die tijd smoor op die naam (misschien wel deels omdat tweelingen altijd al een mega aantrekkingskracht op me hebben gehad) Erg leuk jongetje was dat trouwens ook. En ken een meid Joëlle en dat is ook al zo'n lieverd dus van mij een dikke
Ik vind Joël een prachtige naam. Maar ik hou echt van jongensnamen met die klank, zoals Manuel Rafael Gabriël enz
Mooie naam, mooie betekenis. Ons zoontje heeft als tweede naam Matan, wat geschenk betekent. Staat eenmaal genoemd in de bijbel