wie is er getrouwd met een venezolaan of iemand buiten de eu

Discussie in 'De lounge' gestart door leeuwen77, 20 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi Meiden,

Ja, ik dacht laat ik eens vragen wat jullie zouden doen???!! Ik ben dus getrouwd met een venezolaan, en wij zijn nu bezig voor een kleintje. Alleen als het een knulletje wordt ben ik nog niet zo zeker of ik de kleine een venezolaans paspoort ga geven. Ik ben zo bang dat ie later het leger in moet. En ja, in zuid-amerika is het nog steeds verplicht. Maar ook wil ik hem graag zijn pa zijn nationaliteit geven. Heeft iemand hier ervaring mee? en wat hebben jullie gedaan?

Bedankt
    Wendy

2. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Hoi Wendy

Zelf heb ik er geen ervaring mee. Maar waarom geef je je kindje niet gewoon de Nederlandse nationaliteit? Je kunt het kindje altijd nog een naam geven die daar gebruikelijk is. Hoef je je in ieder geval niet druk te maken over het leger enzo.

Liefs
    Sinnamon

3. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik ben getrouwd met een man van Turkse afkomst. Klinkt dichtbij, maar is ook nog immer geen deel van Europa, en ook in Turkije is een een legerplicht. Toch willen wij ons kindje dubbele nationaliteit geven(ongeacht of het een jongen of meisje is), het is een gevoelskestie en biedt ook voordelen (geen visum nodig bij inreizen van Turkije is daar al een klein voorbeeld van).
    Wanneer ik zelf in Turkije zou wonen, zou ik ook willen dat mijn kind de NL nationaliteit kreeg. Voor mijn man voelt dat hetzelfde.
    Ik ken andere koppels die er bewust voor kiezen om het niet te doen(vooral bij zonen! en van sommige van die kopels woont degene van buitenlandse komaf al zijn hele leven in NL. Ik denk dat het dan ook anders voelt. Mijn man is pas 1,5 jaar hier, en heeft zelf ook in het leger gezeten), dus ook dat is een optie. Ik denk dat je moet doen, waar je je zelf het prettigst bij voelt!

4. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    je kind krijgt automatisch de nederlandse nationaliteit, omdat jij nederlandse bent. maar hij/zij krijgt ook de nationaliteit van de vader, mits je het kind aangeeft bij de desbetreffende ambassade. voor de meeste landen geldt deze dubbele nationaliteit tot het kind 18 jaar wordt, daarna moet het een van beide nationaliteiten kiezen. dit geldt niet voor enkele uitzonderingslanden, zoals bijvoorbeeld Marokko, waar de ministers nog mee aan het overleggen zijn (volgens de Marokkaanse wet ben je Marokkaan tot de dood, en kan je hier niet vanaf).

5. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik denk dat dit ook niet 'im frage' hier. Het gaat er om of je wel of niet de keuze maakt om je kind die 2e nationaliteit te geven. Dus om daadwerkelijk naar die ambassade te gaan, en je kind ook daar aan te geven.

6. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    ik heb zelf ook 2 nationalieteiten.
    mijn dochter heeft dat nu ook...hebben we natuurlijk zelf aangegeven.
    Maar bij mijn zoontje gebeurde dat automatisch.
    Nou moet ik zeggen dat mijn man en ik allebij hollands zijn.
    Maar ik heb mijn nationaliteit van mijn vader.
    Nederlands/Australisch (kan je na gaan...ben er nog nooit geweest haha)
    Bij mijn dochter kon ik er voor kiezen. Ik weet natuurlijk niet of ik er ooit naar toe ga (hoop van wel want er woont veel familie) maar vond het toch handig.
    Bij mijn zoontje kregen we geen keuze...hij had gewoon 2 nationaliteiten.

7. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Ik woon zelf ook niet meer in nederland. Ik woon op de nederlandse antillen. Mijn man heeft dus nog nooit in nederland gewoond en voelt zich dus ook niet nederlands. Ik vind het ten opzichte van mijn man niet eerlijk om te zeggen dat de kleine alleen maar de nederlandse nationaliteit mag hebben. Dat zou egoistisch zijn voor mijn gevoel. Als het een meisje zou worden zou ik de 2 nationaliteiten geven. Voor het reizen naar venezuela maak ik mij geen zorgen daar wij nederlanders daar 3 maanden mogen verblijven en geen visum hoeven aan te vragen. In venezuela geld ook dat als je venezolaan ben je je nationaliteit nooit kwijtraakt. Ik blijf het moeilijk vinden! Maar in ieder geval bedankt,
    Groetjes
    wendy

8. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    Hoi Wendy....eindelijk iemand die vlakblij woont...hihi...

Als ik nu de ontwikkelingen volg zou ik 't voorlopig niet doen. Politiek gezien is Venezuela erg onstabiel. Ik denk dat ik het pas zou doen wanneer ik vertrouwen had in het gevoerde beleid. Wellicht denk jij er anders over. Ik kan mij voorstellen dat de info die jij krijgt anders is dan de info die ik over Chavez enzo hoor....Hoewel ik niet bang ben dat de Antillen in handen zullen komen van Venezuela.....

PS: want een hitte he...sinds 1 week!

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik ben tevens al kiz met een turkse man getrouwd.
    We zijn nog wel niet zwanger maar we hebben het er wel duidelijk over gehad wat we precies gaan doen qua nationaliteit.
    Als we een wondertje zouden mogen krijgen, zou het alleen de nl nationaliteit krijgen, we wonen nu in belgie en ook al zou het bv de belgische nationaliteit worden want die regels veranderen zo vaak, zou het niet de turkse krijgen, mede omdat mijn man over een jaartje of 4 ook alleen de belgische wil aanhouden.
    Hij zegt turk ben ik mijn hart, en de turkse genen zitten dan natuurlijk ook in de baby.
    maar dat is ieder zijn keuze en dat is ook maar goed.

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik ben met een Marokkaanse man getrouwd en ons kind krijgt de dubbele nationaliteit. Mijn man is hier geboren, maar heeft ook de dubbele nationaliteit. Met Marokko is er inderdaad een afspraak dat als je Marokkaan bent dat je dat voor het leven bent. Mijn kind hoeft dus niet te kiezen als ze 18 is.

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Zelf heb ik geen ervaring mee maar ik weet niet of ik het wel zou doen. Puur omdat nu zijn jullie happy en gelukkig samen maar je hoort ook vaak genoeg dat als ouders uit elkaar gaan kinderen door hun vader meegenomen worden naar het land van de vader en dan begind de ellende.

Tuurlijk hoop ik niet dat het jullie het overkomt en voor altijd samen zijn maar ik vind het personlijk een beetje gevaarlijk. Ook ivm de legerplicht enzo.

Deel Deze Pagina