Ongeboren kind meeverzekerd bij uitvaartverzekering?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaKitty, 13 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik heb bij monuta een uitvaartverzekering voor mij en mijn dochter.
    Nu ben ik 20 weken zwanger. Is mijn ongeboren kindje nu ook verzekerd of moet ik die nu gaan verzekeren?
    Stel je voor dat er iets zou gebeuren, ik wil wel dat mijn kndje netjes begraven/gecremeerd word!
    Weet iemand meer?
    Ik heb net een mail gestuurd naar Monuta, want ze waren nogal druk in gesprek daar aan de telefoon geloof ik, maar weet niet wanneer ik antwoord krijg...

2. bouchere

bouchere Niet meer actief

ik ben ook bij Mounuta verzekerd en het ongeboren kindje was meeverzekerd vanaf 24 weken.
    groetjes
    diana

3. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

je kindje is idd in de meeste gevallen meeverzekerd vanaf 20 weken, hangt ook er vanaf waar je zit.. dus kzou gewoon nog een keer bellen

4. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    hier hetzelfde.......... ben ook verzekerd bij monuta.

helaas heb ik er destijds gebruik van moeten maken bij 24 weken :cry:

maar alles werd vergoed.

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Is dat automatisch of moet je dat opgeven?
    Kep dus al een mail gestuurd en alles uitgelegd en dat ik wil dat de kleine nu meeverzekerd is...

6. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    dat is automatisch zo, omdat je er niet vanuit gaat dat het mis kan gaan.

maar lees je polisvoorwaarden maar door want daar staat het in vermeld

7. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Kan ze zo snel niet vinden :(

En wat kl*te voor je dat jij er gebruik van moest maken :cry: :cry: :cry:

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Mn schoonzusje zit ook bij Monuta en kreeg alles vergoed.
    Op het moment dat het mis gaat kan je bellen, je hoeft het niet vantevoren aan te geven dat je zwanger bent.
    Hoop dat je er nooit gebruik van hoeft te maken meis!

9. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik ook! Thanx!

10. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    lees het wel goed door hoor dames
    want verleden jaar is mijn zoontje levenloos geboren en was toen niet verzekerd
    dus buiten ons enorme verdriet kregen we dus ook een enorme rekening(had ik er wel voor over hoor begrijp me niet verkeerd) maar was dus wel enorm balen had er liever een hele mooie urn voor gekocht
    had nu een extra polis afgesloten voor 2,50 euro per maand en heb het gelukkig niet nodig gehad
    maar lees het alsjeblieft goed door voor je voor onnodige verrassingen komt te staan maar hoop dat niemand er ooit gebruik van hoeft te maken
    succes
    groetjes debby

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    wij zitten bij dela en tygo was wel meeverzekerd alles werd vergoed.
    maar idd goed lezen wat de voorwaardes zijn enzo

hopelijk hebben jullie het niet nodig

12. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    hier verzekerd vanaf 24 weken pas en dan maar voor 1500 euro.. bij de reaal is dat dacht ik

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb net een verzekering bij monuta afgesloten, maar ik heb nergens gelezen over ongeboren kindjes. Binnen 10 dagen heb ik de papieren thuis, ik zal het dan eens goed doorspitten.

14. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    EINDELIJK monuta aan de lijn gehad en ongeboren kindje is vanaf 24 weken zwangerschap meeverzekerd....

Wat gebeurt er dan als het NU fout zou gaan?

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat weet ik eigenlijk niet..

16. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    @mamakitty
    als je kindje nu levenloos ter wereld komt of na de bevalling overlijd ben je niet verplicht om het te begraven (als je dat wel wilt moet je zelf voor de kosten opdraaien)
    vanaf 24 weken ben je verplicht om het te begraven of cremeren en is dus bij jullie verzekering gedekt

maar nogmaals hoop dat dat helemaal niet nodig is hoor maar goed van je dat je het je afvraagd zodat je niet net zo als bij ons voor onaangename verrassingen komt te staan (ik had me er namelijk helemaal niet in verdiept en ook helemaal niet bij stil gestaan :cry: )
    geniet lekker van je zwangerschap en veel succes nog

liefs debby

17. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik heb het gisteren net nagevraagd bij de organisatie waar ik bij aangesloten ben...

Zij zeiden dat het verschil zit tussen of je een verzekering hebt of een uitvaartverzorger!

Een uitvaartverzorger dekt ook de evt. kosten voor het ongeboren kind. Een verzekering vaak niet!

Maar het allerbeste is het gewoon even na te vragen bij je eigen verzekering/verzorger...

Die van mij zegt: Op het moment dat jij zelf het kindje gaat begraven of cremeren verzorgen zij het en is het gedekt!

Deel Deze Pagina