hoe 1e ontmoeting peuter en nieuwe baby?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door douglas84, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Hoe hebben jullie dit aangepakt?? Ik moet in hetH bevallen, dus onze dochter van 2 zal dan eerst bij iemand anders zijn en later naar het ZH toekomen. Maar wat is nou het beste voor de 1e ontmoeting?

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

ik heb nog geen tweede, maar mijn schoonzusje wel en toen haar dochtertje in het ziekenhuis kwam hadden ze bij haar kersverse broertje een cadeautje in het bedje gelegd.

Toen haar dochter dus in het bedje ging kijken hebben ze haar verteld dat haar nieuwe broertje die voor haar meegenomen had.

3. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hadden een prachtig scenario bedacht. Ik wilde eerst dat mijn zoontje zou binnenkomen (ook in het ZKH) en dan pas mocht er iemand anders bij. Manlief natuurlijk wel.
    Maar mijn zoontje wilde er niks van weten. Niet van mij, niet van zijn broertje, hij wilde eigenlijk de kamer niet eens in. Die heeft het hele ZKH aan elkaar gebruld. Dus die eerste goede ontmoeting met zijn broertje hebben we gewoon thuis nog eens lekker in alle rust over gedaan. Toen ging het wel goed.

4. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik ben 's ochtends bevallen, in het ziekenhuis, en in de loop van de middag heeft mijn man onze oudste bij de oppas vandaan gehaald.
    We hadden onze jongste in zn bedje laten liggen en die hebben we er samen uitgehaald (nou ja, m'n man en oudste dan ik lag nog plat vanwege m'n ks). Toen met z'n allen op het bed samen baby geaaid en geknuffeld.
    Daarna vond grote broer het ook wel genoeg en ging hij lekker koekjes zitten eten voor de tv. Veeeeeel interessanter.
    Hij was overigens ook 'nog maar' 16,5 maand toen z'n broertje werd geboren, dat maakt denk ik ook nog wel verschil.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ben 's avonds in het zkh bevallen en diezelfde avond weer thuisgekomen, mijn dochtertje sliep toen al dus niet meer gezien. De volgende ochtend toen ze wakker werd lag haar zusje op de bank en zo hebben ze 'kennis gemaakt' mijn oudste vond het bar interessant, tot het moment dat de jongste begon te huilen - toen schrok ze zich rot en begon keihard mee te huilen. Dat ging zo een paar dagen door, niet echt fijn, maar goed. Verder heb ik er nooit te krampachtig over gedaan, gewoon praktisch doen, als de oudste om mij vraagt geef ik als het kan de jongste even uit handen aan mijn man bijvoorbeeld, voor de jongste maakt het tenslotte niet uit. Maar als ik de jongste zit te voeden moet de oudste gewoon even wachten, dat is nou eenmaal niet anders, en dat weet ze inmiddels ook goed en dat gaat prima.

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik had een geplande keizersnede en mijn schoonouders pasten op de oudste (2jr3mnd). Toen de jongste geboren was, belde mijn man naar zijn ouders en zij hebben de oudste naar het ZH gebracht. Mijn ouders kwamen ook en hebben met z'n allen beneden gewacht. Mijn man heeft de oudste beneden gehaald en toen heeft ze kennis gemaakt met haar zusje en hebben we lekker even met z;n viertjes gekroeld. Daarna zijn de opa's en oma's gehaald. Ging prima!

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik ben 's avonds bevallen en onze dochter was bij mijn schoonouders. Toen ik gehecht enzo was hebben we mijn schoonouders gebeld en mijn man heeft toen onze dochter nog aan de telefoon gehad. Ze wilde heel graag komen kijken (ze was al in pyama). Schoonouders zijn gekomen. Ondertussen mijn ouders gebeld, die zijn ook gekomen. Ze moesten nog even wachten, omdat ik eerst wilde douchen. Eerst is onze dochter komen kijken. Zij heeft haar zusje een kadootje gegeven en haar zusje had ook een kadootje voor haar. We hebben even gekletst en geknuffeld en toen hebben we onze dochter de opa's en oma's laten halen om haar nieuwe zusje te laten zien.
    Wij hebben bewust de baby in het bedje gelegd, zodat de oudste meteen met 1 van ons kon knuffelen.

Tjah, het is achteraf gewoon precies gegaan zoals ik wilde, en ik heb er fijne herinneringen aan!

8. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Toen ik van L beviel was E bij haar oma.
    Zij ging samen met oma een cadeautje kopen voor de baby zodra ze hoorde dat ze er was.

Eenmaal in het ziekenhuis mocht eerst alleen E bij ons op de kamer; we hebben haar heel enthousiast en lief ontvangen; rustig haar zusje voorgesteld en alle aandacht op haar gevestigd. Dit is een erg mooi moment geweest(incl de foto daarvan)

Ik zou het zeker weer op deze manier aanpakken.

Thuis hadden we trouwens een cadeautje uit naam van de baby voor E; een poppen-luiertas; nu kon ze samen met mij 'zorgen'

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48

Dit ging bij ons wel goed. J. Kwam helemaal alleen de verloskamer in lopen. Ik begon gelijk weet te janken haha...Het was heel mooi moment

10. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    De verloskundige raadde mij aan om de eerste keer dat de oudste de baby zou zien, de baby in zn bedje te laten liggen of bij opa of oma in de armen maar niet bij mama (of papa). Zo zou voorkomen kunnen worden dat de baby meteen als bedreiging zou worden gezien.

Of het daar aan lag weet ik niet, maar onze oudste is nooit jaloers geweest. Wel van slag een paar weken. Slecht eten, met knuffel sjouwen, veel wakker worden.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier s`nachts bevallen van de tweede. Oma bleef hier slapen voor de oudste.;)

Om 5:35 geboren en zo hadden we even wat tijd om zelf te wennen....heerlijk moment!:D
    Rond 9uur heeft mijn vriend de oudste en oma opgehaald thuis, wel haar gevraagd even wat afstand te houden in het begin zodat zij haar als eerste zou zien.:) Klinkt grof maar wilde echt dat de oudste haar zusje eerst ontmoeten zou!:)

Dit ging heel erg leuk...ze was zo lief. Ze was er echt even stil van en heeft heel veel kusjes gegeven. Gek hoe ze het eigenlijk gelijk al wist dat ze er vanaf toen bijhoorde, haar zusje.

Maar dat was 5 minuten en toen rende ze alweer vrolijk de hele tijd de gang op:D tot ergernis van papa want die moest haar de hele tijd achterna:D

Het was heel speciaal en heel erg mooi.....maar ook gelijk gaat alles gewoon door, net zoals gister, voor de grote zus:D

Geniet van het moment straks!

12. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    wij zijn ook inderdaad van plan om de oudste beneden in ZH op te halen en dat papa dan met haar mijn kamer in ZH binnenkomt waar de baby dan in bedje ligt. Dan kan ze rustig kijken naar de baby en even lekker met mama knuffelen. Dan de baby uit bedje erbij en even met zijn viertjes. Na dat ritueel pas de opa's en oma's erbij.

13. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    ook ik ben bevallen in het ziekenhuis en de oudste is als eerst binnen gekomen ... onze moeders waren met de oudste al in het ziekenhuis aanwezig omdat alles zo snel ging ( bleek dat ik aan het persen was, D. geboren werd terwijl hun op de gang liepen kamer zoeken, maar hoorde niets hahaha ) hun liepen dus net de lift uit restaurant in toen VL er aan kwam dat de baby er was... De oudste is ook bij de baby controle's geweest en mocht haar zusje als eerste vasthouden nadat ze aangekleed was ...was een erg mooi en intiem moment... maar ze was dan ook al bijna 4 en dat scheeld dan denk ik ook wel

14. Mamavanjenl

27 jul 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat moment kan ik me nog heel goed herinerren.. Was zn mooi en ontroerend moment! Onze oudste zoon was bij oma tijdens mijn bevalling, toen ze geboren was kwamen ze nar het ziekenhuis en heeft mn vriend ons zoontje beneden opgehaald.. Ik hoorde hem op de gang al kletsen en moest toen al huilen hihi, zn zusje lag in het bedje hij kwan op bed zitten bij me en was zo verliefd op zn kleine zusje!!! Aaien kusje geven,,

15. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Ik had ook de tip gekregen om de baby in het bedje te leggen zodat de oudste niet gelijk denkt dat de baby mama heeft "ingepikt". Marin had gewoon in haar eigen bedje geslapen toen ik was bevallen. Toen ze 's ochtends wakker werd hebben we samen in het bedje gekeken naar Elin. Daarna heeft Marin een pop gekregen zodat we samen voor onze baby konden zorgen. Het was een mooi moment!

Groetjes Senna

16. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    mooi om jullie verhalen te lezen!Denk dat ik ook best ontroerd zal zijn, ook omdat ik ons meisje moet missen een paar daagjes als ik (waarschijnlijk weer KS) in het ZH ben.

17. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Toen jongste geboren werd, was de oudtste 26 maand.
    Tijdens de zwangerschap had ik hem al goed voorbereid : er komt een zusje en mama zal in het ZH liggen. MAAR ook dat het hart van mama's gewoon 2x zo groot wordt bij een nieuwe baby en dan toonde ik dat op mijn borst waar zijn stukje zat en dat van de baby.
    Ook had ik een cadeautje gemaakt van de baby voor hem en omgekeerd.
    Toen hij op bezoek kwam, was hij dus gooed geinformeerd en wist wat er allemaal aan het gebeuren was. Geen problemen mee gehad

Deel Deze Pagina