Half juli verwachten wij onze eerste dochter. Uiteraard zijn we al hard op zoek naar een naam voor onze kleine prinses alleen komen we er nog niet echt uit. Ik ben namelijk van Nederlandse komaf en mijn vriend is van Marokkaanse komaf. We zijn dus op zoek naar een naam die eigelijk voor beide nationaliteiten door kan. Zijn er mensen die nog suggesties hebben?
Alina Amber Amira Ammara Anissa Aya Dara Ellinor Elma Emira Erina Faiza Farah Hessa Iba Inaya Izza Kamila Laila Lina Malika Mina Mirna Mouna Naila Namira Nisa Niya Noor, Nora, Noura Raisa Rana Raja / Raya Rania Saloua Samara, Samar Sara / Sarah / Zara / Zarah / Zahra Sofia Thara Tamou Yarah Zora
de site voornamelijk.nl heeft net een lijst gepubliceerd van officiele marokaanse namen, dikgedrukt zie je namen die ook in Nederland vaker voorkomen. Lijst met toegestane namen voor Marokkaanse kinderen zelf ben ik fan van: Aya Farah Ines Nora Nour
Sarah Hannah, Yasmin (of alle variaties hierop) Layla Nour, nora if een variatie hierop Amber Eliza (maar volgens sommige sites is dit in het arabisch een jongensnaam?) Esma of esmee Farah Lina/leena Nada of nadia Ligt er ook een beetje aan of je echt een 'marokkaanse' naam wil of meer een 'islamitische'. En wil je de schrijfwijze origineel houden of "vernederlandsen".