Pfff, ik weet het echt niet meer. A had redelijk lang haar. Met wat slag/krullen. Prachtig vond ik het, lekker boevenkoppie eronder. Maar sinds een paar maanden heeft ie een brilletje. En dat was elke keer geouwehoer. Haar zat ertussen of er klem onder. Ik mocht het niet borstelen dus het ging klitten. Met pijn in mijn hart een tijdje geleden er een stuk af laten halen. Prima kapseltje, stond hem goed. Maar wel wat 'braaf' zeker in combi met die bril. Nu wordt het weer lang. Dus weer op naar de kapper. Maar ik vind het zo moeilijk. Wat wil ik er precies mee? Wat staat hem? Wat is handig. Kort gezegd: - hij wil niks in/aan zn haar. Geen gel, geen borstel, geen hand. Niks mag eraan zitten. - helemaal de tondeuze erover kan wel, heb ik in coronatijd gedaan maar dat was 1x nooit weer. Moet dus wel wat model in zitten. - het moet een beetje stoer, pittig. - ik wil niet over een paar weken weer moeten Nu zat ik te denken aan de zijkanten kort / opgeschoren, en de bovenkant langer. Maar dat vind ik ook niet altijd mooi, ligt erg aan hoe het gedaan is. Zp weet altijd alles.. hebben jullie nog briljante ideeen? Tips? Trucs? Hij heeft als het korter is niet echt krul in zn haar. Wel iets slag. Foto's zijn welkom. Heb heel insta en google al geraadpleegd, maar tis het allemaal net niet ofzo..
Herkenbaar van dat niks in z'n haar willen. Hier doet ie alsof ie vermoord wordt als hij naar de kapper moet. Zo erg dat er al 2 kappers hem niet meer willen knippen. Ik laat door familie dus de tondeuse erover heen jagen. Das het snelst en zo loopt hij er nog enigzins fatsoenlijk bij zonder hem elke 6 weken te moeten pesten. Het is niet anders en ik hoop dat het ooit beter wordt, maar ik lees wel even mee!
De kapper gaat tot nu toe nog steeds. (Mede door omkoping ) En de opmerking; of ik mag je haar borstelen, of de kapper moet het knippen. Kind kiest gewoon serieus voor de kapper Wel lastig als ze niks willen. Dan nog blij dat t jongens zijn en geen meisjes denk ik..
Je hebt het over opscheren dus zijkanten kort bovenop lang maar dat betekent dat je alsnog elke paar weken naar de kapper moet voor een opscheertje anders krijg je van die armoedige plukjes bij zijn oren als je dat niet bijhoudt. Mijn zoon zit elke 3 a 4 weken bij de kapper want die heeft dus zijkanten kort (overloop) en bovenop een bos krullen en bovenkant wil hij niet elke keer wat af maar als het te lang wordt gaat daar stukje vanaf maar sowieso elke keer zijkanten opscheren. Dus als je zoon niet graag naar de kapper gaat zou ik niet voor opscheren gaan want dat moet je bijhouden.
Ik zou ook overleggen met de kapper , uitleggen wat jij wil, vaak kunnen ze er wel iets mee Helaas ontkom je er niet aan dat je er om de paar week zit. De meeste jongens met een kort kapsel zitten om de 4 a 6 week bij de kapper
Jammer dat 2 kappers het al niet meer willen doen.. hier had zoontje het ook heel erg, kreeg toen de tip om echt naar een vaste kapper te gaan en niet te wisselen. Dat gedaan en dat hij een filmpje mag kijken(bij onze kapper hangt er een groot scherm). Sindsdien gaat het goed. Gel vind hij ook minder, gaat wel steeds beter. Maar gaat er zeker wel in, anders heeft hij een kapsel wat lijkt dat hij net uit bed is gestapt. @ts hoe groot is het drama? Soms moeten er ook gewoon dingen, en dat vind ik hier haren doen ook! Vind ik he, als jij het anders vind is dat ook prima
True, gelukkig vind hij de kapper niet zo'n heel groot probleem. Die mag als enige wel aan zn haar zitten Ja dit heb ik dus de vorige keer gedaan, toen kreeg ie op zich een prima kapsel, maar wel wat 'braaf'. Ik vind het ook lastig omdat ik dus zelf geen duidelijk idee heb van wat hem zou staan en wat ik zou willen. Vandaar dit topic
Ben ik met je eens hoor. Soms moet je dingen, maar tandenpoetsen valt bij ons in die categorie. (Das ook drama) dus wat betreft haar hebben we een beetje een compromis gesloten, ook omdat het meestal wel gaat, behalve als het dus langer wordt. 2x een 'gevecht' voeren nog voor het 8u smorgens op dagelijkse basis is niet mn hobby zegmaar
Ze zijn bang dat ze hem in zijn oren knippen. Hij laat zich ook gewoon tussen de stoel door vallen. We hebben alles al geprobeerd. Snoepjes, filmpjes, een tablet/switch en ga maar door. Alleen valium nog niet, maar dat gaat me net een stap te ver. Inmiddels wordt hij al ruim 2 jaar door 1 en dezelfde persoon 'geknipt', maar ook dan hebben we 3 personen nodig. Het wordt gewoon niet beter. Zodra de tondeuse uit staat, is er niks aan de hand en roept hij dat hij mooi geworden is.
Ik zou afstappen van wat je zelf zou willen (stoer, niet braaf), maar in overleg met de kapper kiezen voor een praktisch kapsel waar hij zelf goedkeuring voor geeft na wat uitleg. Ik vind ook dat er soms dingen gewoon gedaan moeten worden, ook al is het vervelend (tanden poetsen, douchen etc), maar een mooi stoer kapsel hebben omdat ik het mooi vind valt daar niet onder. Het zou mij het drama niet waard zijn steeds en dus voor iets praktisch gaan. Dan maar een beetje braaf, maar wel meer rust
Daar heb je natuurlijk ook wel een punt, zo had ik het nog niet bekeken Als het aan mij lag bleef het gewoon lang maar die optie is helaas afgevallen. Dus misschien heb je gelijk, loslaten wat ik ervan vind. Als het hem staat, makkelijk en verzorgd is dan is dat al winst. Thanks. Zelf heeft hij niet echt meningen over zijn haar, behalve als het hem in de weg zit op zn voorhoofd of onder zijn bril. Het knippen zelf moet vooral niet te lang duren, verder maakt het hem niet zo veel uit. Ik heb zo'n kind die ook (nog) geen mening heeft over wat ik hem aantrek
Als die kapper de enige is die aan zijn haar mag zitten, heeft hij vast ook vertrouwen in die kapper dat wat die zegt voor hem misschien al snel oké is. Misschien vantevoren even al opties bespreken met de kapper en de echt vreselijke alternatieven niet benoemen. Toen onze kinderen klein waren, kochten we hun schoenen altijd bij dezelfde verkoopster. Zij wist precies wat wij niet mooi vonden, dus dat liet ze ook niet zien aan de kinderen. Ze kregen dus nooit schoenen met knipperlichtjes
Mijn zoon gaat vanaf zijn 1.5 jr elke 3 wk naar de kapper. Hij heeft een soort 'voetbal kapsel', opgeschoren, kort bovenop, een klein beetje naar de zijkant. Soms met streepje, soms niet. Hij heeft ook een bril voor op school en de tv, maar dat staat hartstikke leuk. Alleen dan moet je dus wel elke 3 (sowieso 4) weken naar de kapper... tis wel in 10 minuten klaar, omdat het model er al in zit en ze alleen bij hoeven te werken.
Oh lastig he? J. Is net een jaar en heb geen flauw idee wat ik met zn sluiten piekhaar moet zonder er gel ofzo in te stoppen. Doe mij maar meisjes. Veel makkelijker!
Nog even volhouden! Wij hadden gelukkig een thuiskapster kunnen vinden en het lukte min of meer om zoon toendertijd te knippen: man of ik houden kind bij ons op schoot in de houdgreep, daarna ging zij knippen terwijl kind zwaar hysterisch liep te krijsen en met zijn hoofd te zwaaien... Dat de buren jeugdzorg nog niet hadden gebeld viel ons nog mee.. En elke x als ze klaar was dan was het al na 2 seconden dat hij haar een knuffel wilde geven.. Toen hij 6 was ging de knop om, dat kwam ook omdat als we bij haar salon kwamen dan kreeg hij een kleurtje in zijn haar maar dan moest hij wel stil zitten. Inmiddels is hij 8 jaar. En zij kan elke ouder gerust stellen door te zeggen dat ze een kind kent dat nog niemand heeft geëvenaard qua hysterisch doen
Ik teken ervoor als hij met 6 ook normaal naar de kapper kan! Onze thuiskapster wilde na 2 x niet meer terug komen. Ik snap het ergens ook wel. Lijkt me vreselijk om een kind te moeten knippen dat zo reageert... Mijn buurvrouw dacht dat ik dood in huis lag. Ze hoorde zoon heel hard krijsen en de hond blafte alles bij elkaar. Ik had haar buiten gedaan, omdat de kapster anders helemaal niet in zoon zijn buurt kon komen. Dat was echt een groot succes.
Nou,ja je bent niet de enige die zo’n hysterisch mormel heeft qua knippen. Sorry dat ik qua herkenning moet grinniken om je verhaal Bij die van mij heb ik ook ooit gedreigd dat hij dan niet meer op de tablet mocht... hielp niks, heeft het 3 maanden zonder tablet gedaan