speeltijd muziekmobile

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ann82, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    hallo meiden,
    Ons meisje is prematuur en gewend geraakt aan de constante geluiden in het ziekenhuis. Nu ze thuis is, is ze erg onrustig door de stilte.
    Ik heb twee muziekmobiles maar ze spelen allebei maar korte tijd.
    Hebben jullie een idee, behalve een cd speler, wat voor mobile/ muziekunit voor langere tijd speelt. Ik ben al aan het zoeken geweest op het internet maar daar staat meestal geen speeltijd bij, of het is verschrikkelijk duur!

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
  3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Eigelijk alle muziekmobiels die je niet hoeft op te draaien doen het vaak gemiddeld 20 min. Sommige mobiles hebben ook nog een afstandbediening waarbij je op afstand het muziekje nog een keer kan laten spelen.

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Zou niet weten welke mobile lang draait.
    Wel heb je van die heerlijke rustige cd's natuurlijk

5. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hier een babyfoon van alecto. Mijn dochter (al wel wat ouder) luistert graag naar de liedje.
    Werd en wordt ze 's-nachts wakker, dan wordt ze hier weer rustig van en slaapt verder. Ideaal...

Verder zou ik je als tip geven; het komt vanzelf goed met je kleine wat betreft wennen aan stilte.
    Mijn zoon is geen prematuur maar ook 'normaal geboren baby's' moeten wennen aan stilte, alleen zijn en donker. In de buik bij mama is ook anders dan erbuiten.
    Bij mijn 1e vond ik dat het volgens de boekjes zo moest zijn dat ze in haar bedje boven slaapt, in wiegje slapen etc etc.

Nu bij de 2e had ik hele andere voornemens..... moet je je ook eens voorstellen; eerst 9 maanden in de buik. Altijd zelfde temp, geen kleertjes aan, slapen in een waterbak, altijd wiegen, altijd geluid (stem en hartslag).
    Wat verwachten we van de kleine na de geboorte.......?!

Dus mijn zoon heeft de eerste week bij ons in bed geslapen. En als het lukte in de eigen wiegje naast mij. Maar ging hij huilen, dan kwam hij bij mij liggen.
    Als het lukte tussen ons in op een matrasje met eigen deken. Maar vaak sliep hij op mijn buik of tegen mij aan en dan had ik mijn arm om hem heen.

Overdag lukte het slapen hem goed. Dus sliep hij in alle rust boven. 's-avonds lukte dit niet. Dan bleef hij dus gewoon beneden. Sliep in onze arm of in de box lekker op zijn buikje. M.i. voelde hij zo onze aanwezigheid en natuurlijk hoorde hij dit ook.

Langzaam maar zeker toegewerkt naar boven slapen. Gewoon paar keer proberen. Lukte het niet, dan niet. Dan kwam hij gewoon beneden slapen. En volgende dag probeerden we het weer.

Nu....
    Hij is er helemaal aan gewend. En kan zelfs bijna niet meer de slaap vatten als hij teveel geluid hoort of dingen ziet.

Nu wil dat niet zeggen dat dit ook voor jou kindje opgaat natuurlijk. Maar ik heb het geschreven om je een beeld te schetsen hoe je er tegenaan kan kijken.

Succes!

En je hebt inderdaad muziekmobieltjes met afstandsbediening. Van Fisher price denk ik. Ik vind ze spuuglelijk maar is misschien wel ideaal.
    Via marktplaats kun je dure dingen soms goedkoop(er) op de kop tikken!

Succes6!

Deel Deze Pagina