Hallo, Eind december zal ons zoontje geboren worden. We hebben nog een aantal weken, maar 'blijven hangen' bij een aantal namen, zonder echt overtuigd te zijn. Wellicht dat we hier een andere naam vinden of juist bevestiging van een van onze huidige namen. Onze drie kinderen heten M.adelief, S.uze en J.ip (jongen). Voor onze vierde hebben we nu de volgende top vijf: Ole Merlijn Sebas Pim Bastiaan Als tweede naam willen we graag vernoemen naar een opa (Reinder). Welke naam spreekt jullie het meeste aan of welke andere naam zou goed bij ons trio passen? Groeten Anne
Uit jouw rijtje vind ik Bastiaan het leukst. Dan heeft ook ieder kind een eigen voorletter. Eigenlijk vind ik dat iedere 'normale' Hollandse naam wel bij de andere namen zou passen, want behalve dat ze alle drie lekker Nederlands zijn, vind ik ze toch weer heel anders (vooral ook vanwege het aantal lettergrepen).
Super leuke namen hebben je kinderen! Om eerlijk te zijn loop ik van alle namen op je lijstje niet echt warm. Ole vind ik dan nog de leukste. Pim zou ik naast Jip niet doen. Kobe Bas Gijs Loek Ties
O wat leuk! Mijn peuter heeft 1 van de namen van jouw kinderen en de overige namen staan allemaal op ons lijstje. Ik vind Merlijn het leukst van jullie lijstje. Wat denk je verder van Teije of Fedde?
Ik vind Merlijn, Sebas en Bastiaan het mooiste (ook in deze volgorde ). Zou een wat langere naam kiezen.
Toffe namen hebben je kinderen! Ik vind Ole of Olle super leuk Klinkt krachtig maar ook vrolijk en bijzonder en vind ik erg mooi passen bij de namen van jullie andere kinderen. Misschien is Olaf ook nog een optie? Merlijn en Sebas zou ik niet zo snel kiezen ivm de voorletters, al vind ik Merlijn, of nog liever: Merijn, wel mooi passen. Pim vind ik wat teveel hetzelfde klinken als de naam van jullie zoon. Bastiaan vind ik minder leuk. Reinder vind ik een leuke tweede naam als vernoeming! Of Rein, Reindert, Reinier, Rainer of Reinout / Reinout. Andere ideetjes: Abel Arnoud Arthur Bas Beau / Bo Boet Borre Camiel Casper Christopher Dorian Douwe Ebbe Elias Emiel / Emil Erik Esben, Espen Ewoud / Ewout Faber Felix Ferre, Fedde Florian Flynn Hessel Hidde Ingmar Iven Kalle Kjell Koen Lasse Leander Lev Linus Lode Loet Lux Niek Niels, Nils, Nels Noam Oscar Otis Otto Pelle Quint Quirijn Raf, Raaf Remi Teije Tibbe Ties Tijmen / Thijmen Timo Tobias Tobin Victor Ward / Wart Wouter Zeger
Oeh, lastig.. Ik denk dat ik voor geen van de namen zou kiezen.. Qua lengte (en sowieso de namen zelf) vind ik Merlijn en Sebas erg leuk, maar die hebben dezelfde eerste letter als M.adelief en S.uze! Pim vind ik teveel op J.ip lijken. Ole vind ik te kort in dit rijtje en Bastiaan weer te lang.. Als ik toch zou moeten kiezen zou ik toch voor Bastiaan of Ole gaan dan denk ik! Dus ik geef je wat andere opties haha: M.adelief, S.uze, J.ip en David Fedde Ferre Hidde Laurens Lucas Pepijn Quinten Robin Thijmen Viggo Wessel
Bastiaan het leukst Misschien? Tobias Mathias Tijmen Tristan Fabian Marnix Jurgen Jurriaan Reinier Tygo Silvijn Ties Timo Arnoud
Bastiaan. Merlijn vind ik ook leuk, maar Merlijn Reinder klinkt lang niet zo goed als Bastiaan Reinder. Bovendien is een unieke voorletter in je gezin ook een belangrijk pluspunt.
Ik zou zelf kiezen voor: M.adelief, S.uze, J.ip en Rein! Rein vind ik super goed in jullie rijtje passen en je hebt ook direct de vernoeming die je wilt. Uit jouw lijstje zou ik voor Ole kiezen. Emilie