"werknaam" voor je ongeboren kindje...

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nora1983, 7 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hebben jullie "werknamen" voor jullie ongeboren kindje? Of gebruik je de officiele naam al?(als je weet wat het is).

Hier noemen we onze kleine "Ukkie". Wij weten ook nog niet wat het is.

Mijn moeder noemt ons kindje "Derkje". Omdat wij daar keer voor de lol mee aankwamen.
    Ze heeft een beetje last vh "Ik word oma-syndrome";): toen ze me hielp met schoonmaken in huis verplaatste ze de kinderwagen. Later zette ze 'm terug en zei ze heel serieus:"Zo Derkje, slaap maar weer lekker verder":$:D LOL
    Of die keer dat we in de stad liepen en ik wéér naar de wc moest:"Derkje, wil je nú eventjes rustig blijven zitten?!" En het meest hilarische was wel dat haar zus vroeg hoe het met mij en de kleine ging:"Oh, het gaat goed met moeder en Derkje hoor!" Zus:"Huh? Derkje?! Noemen ze dat kind Derkje?!:$ maar ze weten toch helemaal niet wat het is?!" Hahahahahaha:D

2. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Wij gaan als ik zwanger ben en het geslacht weten gewoon de naam al gebruiken :)

3. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Wendy toen we wisten dat jongetje werd :D
    Zodat we ons niet konden verspreken :D

4. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hahahaha!! :D

5. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wij weten ook niet wat het wordt, wij hebben verschillende "namen", haha. Voornamelijk Ukkie, maar ook "Smurfje" of "Mini-Me".
    En als mensen vragen of we weten of het een jongen of meisje is, dan zeggen we dat het een "Kinder-Surprise" is :)

6. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Haha, die is ook goed, kinder-surprise:D(was trouwens de geboorte maar zo makkelijk als een kindersurprise-ei!:D)

7. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Mijn dochter was carolientje haha hoe we er bij kwamen???? Maar werd door iedereen carolientje genoemd.

8. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36

Ja? Vind dat altijd zo jammer :)

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    De oudste wilde de hele tijd de naam weten dus toen heb ik hem wijsgemaakt dat hett sjaak zou worden om van het gezeur af te zijn.. en toen heeft de oudste aan iedereen verteld dat hij sjaak heet. Nu zeggen we het voor de grap nog wel eens..

10. Aylen

Aylen Niet meer actief

Wij maakten meteen bekend dat het een jongen werd en dat hij Barry zou heten. Iedereen geloofde het. Het werd geen Barry :D

11. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    En ik snap nooit waarom het geheim moet zijn ;)

12. Aylen

Aylen Niet meer actief

Wij maakten meteen bekend dat het een jongen werd en dat hij Barry zou heten. Iedereen geloofde het. Het werd geen Barry :D

13. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Bij ons heette hij tijdens de zwangerschap Jos. Hadden collega's verzonnen... Dat vonden ze wel leuk bij de achternaam :)
    We hebben het de hele zwangerschap maar zo gehouden. Deze zal wel weer Jos heten tijdens de zwangerschap... ;)

14. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Wij noemen ons kindje bij de naam, alleen als we samen zijn dan niet met andere mensen erbij hahahaha verder gwn "de baby" of "prinsesje" hihi

15. Derbi

Derbi Niet meer actief

Hier is het de dikke en de kleine. Het is hier voor de buitenwereld ook een verrassing wat we krijgen en we zeggen het als we samen zijn ook gewoon, dan verspreken we ons niet zo snel.

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier heette hij Dirkje. En idd ook mensen die dachten dat we hem zo gingen noemen.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Geen... En de echte naam weet ik ook nog niet! Al heeft mijn dochter het wel altijd over "zusje".

18. Islah

Islah Niet meer actief

Haha ik ook niet. Als het eruit komt weet iedereen toch ook, dus wat eerder lijkt me dan ook geen probleem. XD Tenzij je het voor jezelf niet wil weten ofzo.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Eerste: Brutus
    Tweede: Truitje (naar Geertruida... man wilde afdwingen dat het een meisje werd, en dat is gelukt... plus dat het wel leuk klonk om een truitje af te breien)
    Derde: Très (drie)

Tegenwoordig weet bijna iedereen het geslacht al en heel vaak wordt dit ook gedeeld... ik vind het nog wel iets van een verrassing hebben om de naam nog even voor je te houden. Daarnaast nodigt het veel minder uit tot (negatief) commentaar als het kind er eenmaal is dan daarvoor.

Wij weten al vanaf 13 weken dat er een jongetje in mijn buik woont en ook toen hadden we de naam al vastgelegd maar we gebruiken 'm nooit.. Met twee kinderen in huis en een man die werkelijk de slechtste leugenaar ter wereld is... nee... dan gewoon Tres!

20. melanie89

melanie89 Lid

1 jun 2012
    95
    0
    6
    Hier was het aan het begin van de zwangerschap 'Frummel' of 'Frumpie'. Sinds we weten dat het een meisje is zeggen we vaak 'de baby' of 'de kleine'. Ik durf de naam niet zo veel uit te spreken, zelfs niet als we met z'n tweetjes zijn. Mijn vriend doet dit gemakkelijker, ik ben veel te bang dat ik me in de laatste weekjes nog verspreek!

Iedereen is hier nu wel druk aan het raden naar de naam, het valt me op dat er de meest creatieve namen voorbij komen die ik helemaal niet bij ons vind passen! Ben dus benieuwd hoe men reageert, nouja nog eventjes afwachten!

Deel Deze Pagina