Wij willen ons dochtertje gaan vernoemen naar haar oma's (Milan is naar z'n opa's vernoemd), maar we komen er niet echt uit. We willen de namen namelijk wel duidelijk terug laten komen, dus niet bijv. alleen de eerste letter ofzo. Mijn moeder heet Johanna, daar maken we Hanna(h) van. Maar mijn schoonmoeder heet Erke, en ja, wat kan je daar nou van maken? Ik zat zelf aan Erika (of Erica) te denken, maar dat vind ik eigenlijk echt een afschuwelijke naam. Gewoon Erke vind ik ook helemaal niks. Ik weet wel dat 't komt van Hendrieka, maar ook daarbij kan ik niks leuks verzinnen. Wie helpt ons?
Eranthe Erianthe Lastig hoor. Hele moeilijke naam om iets moois bij te bedenken. Heeft ze geen tweede naam?
Bedankt alvast voor 't meedenken! Helaas zie ik er nog niks bij staan waarvan ik denk: "ja, dat is 't!" Maar ik ben bang dat dat ook niet meer gaat komen, Erke is idd een afgrijselijke naam. Een tweede naam heeft ze ook al niet.
Pfff wat een naam zeg ideetjes: Erva Erynn Eire Era Ernestine Erlise Erline Erlijn Eris Erlene Succes!
Erika is inderdaad de naam waar ik ook als eerste aan dacht. Geen prachtige naam (zoals Hanna) maar wel duidelijk herkenbaar dat ze vernoemd is. Hanna Erika Hanna Rieka Hanna Kiera Moeilijk zeg! Succes!
Moeilijk hoor! Hanna Jette? (jet schijnt volgens deze site De betekenis van namen van Hendrika af te stammen)
Vind toch Hanna(h) Jette het leukst klinken. Maar als je het niet weet zou je ook niet zeggen, dat jet van Hendrika afstamt. En erke betekent teek in het Litouws Sorry
Nou ik vind bovengenoemde oplossingen 10x niks en vaak niet eens op erke lijken... Als doopnaam (want zoiets wordt het dan toch?) maakt erke toch niks uit ... Dan vind ik het alleen maar een heel mooi gebaar! Bijv: ' Lotte' Hannah Erke niks mis mee toch? En wie noemt nou regelmatig zijn doopnamen voluit?ik niet... En aangezien het haar oma is hoeft ze zich er dan ook niet voor te schamen oid
Hanna(h) Ericka Hanna(h) Ericke Hanna(h) Erykah Ik ben het ook wel met LovelyDK eens, hoe vaak hoor je nou de volledige naam? En duidelijk is het ook. En Erke, monsterlijk vind ik het niet, eerder apart. Al is dat laatste ook nooit echt goed he