Stoere meisjesnaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Poppybear, 21 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppybear

Poppybear Lid

20 jan 2024
    8
    6
    3
    Vrouw
    Ah thanks voor de tip! Ik ben de eerste in onze familie/ omgeving die in verwachting is van de nieuwe generatie. Leef dus niet zo met wat "heel Nederland" momenteel als naam draagt. Had wel op de namenbank gekeken, maar dan zijn het natuurlijk slechts cijfers. Charlie valt af, ik leer gaandeweg! haha

hummeltje5 vindt dit leuk.
  2. Poppybear

Poppybear Lid

20 jan 2024
    8
    6
    3
    Vrouw
    Ik vind het best leuk, maar zou toch bang zijn voor als het kind wat mollig is :| Dan is het "een hele beer!"

Vekl vindt dit leuk.
  3. Vekl

Vekl Actief lid

26 nov 2022
    246
    158
    43
    Vrouw
    Hahaha och arme. Daar had ik nog niet bij stil gestaan.

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Maar als het een skrielkippie wordt en het kind heet Beer, is ook niet grappig :|

Zo kennen wij een Storm. Best een krachtige naam.
    Maar het kind is zo’n softie dat wil je niet weten.
    Z’n naam past dus totaal niet bij hem eigenlijk :|

5. Vidah

Vidah Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.750
    964
    113
    Vrouw
    Bij de Nederlandse Voornamenbank kun je alleen zien hoevaak een naam in totaal gegeven is tussen 1880 en 2017. Plus een grafiek waarin je ongeveer kunt zien hoe vaak de naam per jaar gegeven is. Om een beter beeld te krijgen van hoevaak een naam de afgelopen jaren gegeven is en op welke plaats van de top zoveel hij stond raad ik je de site van de SVB aan.

https://www.svb.nl/nl/kindernamen

Charlie stond in 2023 op plaats 80 bij de meisjesnamen (163 x gegeven), dus dat valt reuze mee. Maar het is natuurlijk een unisexnaam, dus in dit geval moet je er eigenlijk ook bij optellen hoeveel jongens er in 2023 met deze naam geboren zijn (151) om een eerlijk beeld te krijgen. 314 keer gegeven in totaal komt overeen met plaats 34 ongeveer. Voor mij persoonlijk zou dat echt al veel te populair zijn, maar voor velen ook helemaal niet. Jij hebt alleen aangegeven dat je liever geen top 10 naam wilt en daar valt Charlie dus nog duidelijk buiten. Wel is het handig om er bij stil te staan dat de kans heel groot is dat deze naam de komende jaren nog verder zal stijgen qua populariteit, waardoor hij bijv. over 2 jaar ineens wel in de top 10 zal staan.

Poppybear vindt dit leuk.
  6. Vidah

Vidah Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.750
    964
    113
    Vrouw
    #26 Vidah, 21 jan 2024
    Laatst bewerkt: 21 jan 2024
    Zo ken ik twee jongens met de naam Zen, die dus echt alles behalve zen zijn. Allebei super druk en aanwezig, veel lichamelijke onrust en een flinke concentratie stoornis. En die moeten zichzelf dus voorstellen met: "Hallo, ik ben Zen" :roflmao:

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    :| :roflmao:

Totáál geen nomen est omen dus nee *gniffel

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #28 hummeltje5, 22 jan 2024
    Laatst bewerkt: 22 jan 2024
    Phlox
    Pixie
    Mint
    Aster
    Harley
    Gwen
    Kyra
    Britt
    Rae
    Fosse
    Lotta
    Guda

9. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.797
    8.466
    113
    Vrouw
    Gaja
    Myron
    Romy
    Roxy
    Jaimie

10. Vidah

Vidah Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.750
    964
    113
    Vrouw
    Sura (soe-ra met iets langgerekte 'oe')
    Suri (soe-rie met iets langgerekte 'oe')
    Suvi (soe-vie)
    Cara
    Finne
    Jans
    Calla
    Kaisa / Kaira
    Berber
    Perla
    Pilar
    Hebe
    Saga (uitspraak 'g' zoals in good en goal)
    Polly
    Imre
    Pasha
    Pia / Kia
    Vanna
    Rava

11. roxylife14

28 sep 2020
    32
    18
    8
    Vrouw
    Ik heet zelf Robin. Mensen vinden dat ook een stoere naam. Misschien vind je dat leuk

12. Poppybear

Poppybear Lid

20 jan 2024
    8
    6
    3
    Vrouw
    Owjee...dat is inderdaad best ongemakkelijk. Over ongemakkelijk gesproken, ik hoorde enige tijd terug iemand vol trots vertellen dat ze een kleindochter had gekregen. Tot zo ver leuk. Toen natuurlijk de vraag; en hoe heet het nieuwe wondertje?
    "Theofieltje"
    Ik wil niemand belachelijk maken, maar ik wist toch niet goed hoe ik moest reageren :|

hummeltje5 vindt dit leuk.
  13. Poppybear

Poppybear Lid

20 jan 2024
    8
    6
    3
    Vrouw
    Toevallig, ik ook
    Weet dus niet of het zo handig is om mijn dochter dezelfde naam te geven, maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!

14. Vidah

Vidah Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.750
    964
    113
    Vrouw
    Ow neeeeeeeee! Ik zou ook echt totaal niet weten hoe ik op zo'n moment zou moeten reageren. Ik kan me voorstellen dat dat een zeer ongemakkelijke situatie was ja. Wat een naam zeg! Ik kan ook echt alleen maar aan pedofieltje denken.

15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Theofiel is al een héél ouderwetse naam.
    Maar voor zover ik weet, toch nog altijd aan jongens gegeven en niet aan een meisje :|
    Mij doet het trouwens aan ‘ped*fiel(tje)* denken. Dus misschien maar goed dat bijna niemand die naam meer geeft :|

Lees dit nu pas.
    Dezelfde gedachte dus :D

Hom*fiel(tje) spookte trouwens ook nog even door m’n hoofd.
    Nou is er natuurlijk niks mis met homofiel zijn, maar het wordt vaak gebruikt als scheldwoord en dat maakt het toch minder als de naam van je kind hiermee wordt geassocieerd :|

Vidah vindt dit leuk.
  16. Poppybear

Poppybear Lid

20 jan 2024
    8
    6
    3
    Vrouw
    Dag allemaal,
    Dankjewel voor het meedenken.
    Vandaag bij de verloskundige geweest en gehoord dat we toch echt een zoontje krijgen! Super leuk. Daarmee staakt ook de zoektocht naar een meisjesnaam.
    Toch bedankt!

hummeltje5 en lorreke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina