Voor de eerste x in groot bed.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door WesDaan, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ow vind het zelf zo spannend, vanavond gaat onze zoon voor t eerst in een groot bed.
    Hij vond t prachtig met in elkaar zetten, en ben beniuewd hoe hij t vanavond en vannacht doet.

hoe ging dat bij jullie?

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Bij beide kinderen ging het goed.

Onze zoon sliep er gewoon in weg en bij onze dochter ben ik de eerste avond blijven staan (ze kwam me steeds weer huilend achterna) over het hoofdje aaien en vertellen dat ik het best snapte dat ze het een beetje eng vond.

2de avond ben ik in de kamer blijven staan

3de avond bij de deur

en daarna was het gewoon weer vanouds

3. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Prima! geen enkel probleem geweest!

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ons zoontje is 2 weken geleden overgegaan van ledikant naar peuterbed en hij is 2 jaar en 8 maanden. Ik vond het zelf ook erg spannend, maar hij vond het geweldig. Hij heeft een Cars kamer gekregen en vanaf het begin is het goed gegaan. Hij komt ook (nog) niet zelf zijn bedje uit wel schattig.

Wat hij wel lastig vindt is goed onder de dekens blijven liggen. Op de een of andere manier lukt of snapt hij niet dat hij het weer terug kan pakken. Vandaar dat wij hem nu ook nog in een niet al te dikke slaapzak hebben liggen. In ledikant sliep hij ook sinds een maand met dekbed en kussen, maar omdat bed smaller was bleef het beter klemmen.

Suc6 komt vast goed!!

5. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter sliep er meteen goed in. Ze is alleen wel een keer uit haar bed gevallen en wilde toen even niet terug. Maar naar haar getroost te hebben en er even bij gezeten te hebben ging ze weer lekker slapen. Hebben nu een bescherming dat ze er niet uit kan vallen. Vanaf dag een slaapt ze de hele nacht heerlijk door in haar nieuwe bed. Het is mij 100 procent mee gevallen.

6. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Onze jongens liggen samen op de kamer en ik was een beetje bang dat ze heel erg zouden gaan keten, maar dat viel gelukkig heel erg mee :)

Ze hebben hun bedden gekregen toen ze 2jr+3mnd waren. Het was een hele mooie zonnige warme dag. 's Ochtends zijn we de bedden op gaan halen en toen in elkaar zetten. Daar waren ze bij. Toen ze lekker laten klimmen en klauteren en kennis maken met de bedden. Die middag heb ik ze wakker gehouden, omdat ik meer kans wilde hebben dat het 's avonds goed zou gaan. We hadden geen plaats voor 2 bedden en 2 ledikanten, dus het moest ook meteen goed gaan.

's Middags flink gespeeld en 's avonds voor het slapen gaan nog een rondje gefietst. Toen naar bed gebracht, voor het eerst met slaapzak en dekbed. Het ging meteen goed!

De volgende middag wilde RM zijn slaapzak al niet meer aan en die avond had RQ hem ook niet meer nodig :D

We hebben wel eerst een week zo geslapen, voordat we de bedden op elkaar zetten. Ze hebben een hoekstapelbed. De een dus een halfhoogslaper en de ander laag. Het voeteneind van de een ligt onder het hoofdeinde van de ander.

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hier ging het best goed. Ze kon toen natuurlijk voor het eerst zelf uit bed komen en dat heeft ze ook een paar dkeer gedzan de eerste dagen. Dan stond ze aan het traphekje te roepen.
    Maar ze sliep er wel meteen goed in.

8. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Wat stoerrr, mijn zoontje is ook gek van cars en heef teen fleece deken van cars waar die mee slaapt over zijn dekentje heen hihihi.

Hij slaapt op zich nog prima in zijn ledikant, geen idee vanaf welke leeftijd echt handig is. OOk ik ben bang als we overstappen dat ie er steeds uit gaat komen omdat t kan! Onze zoontjes schelen 1 dag jou zoontje is 1 dag ouder :) Ik wil ook wel een groot bed, maar durf t nog niet aan :)

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Het ging en gaat hier geweldig. Maar... zucht... wat worden ze dan snel groot. Nu zitten we wel gezellig samen in het peuterbed met voorlezen. Veel gezelliger dan op een stoel, echt een van mijn leuke momenten van de dag.

10. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Het ging super vanavond, hij wilde eigenlijk niet eens in bad want hij wilde in het GROTE BED SLAPEN hahah zo schattig.
    Hij is ook meteen gaan slapen.
    Hij werd net even wakker omdat hij zijn knuffels kwijt was ( ja hij heeft er 3 ;)) die lagen op de grond, dus weer gegeven en hij sliep gelijk weer.
    Ben benieuwd of hij ons morgen komt wakker maken, heb gezegt dat het mag dus we zullen afwachten.

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik heb juist aan mijn zoontje gezegd dat hij niet zelf uit het bed mag komen. nou hij doet dat echt niet(eerste dag viel hij eruit daarom).en niet mag staan in zijn bed. hij blijft dan ook keurig zitten.

Deel Deze Pagina