Gisteren toen ik mijn kleine schat afhaalde van de crèche zag ik dat ze gezwollen oogjes had. Eenmaal thuis bij het verversen, had ze ook nog eens over haar hele buikje en rug allemaal rode puntjes. Onmiddellijk naar de dokter gegaan, en blijkt dat ze roodvonk heeft. Antibiotica en oogzalf voorgeschreven... Gisteren avond was vriend thuis om te helpen met die zalf. Nu dus niet.... en het lukt me langs geen kanten! Ze spartelt, slaat hoofd weg en weer en ik kan haar maar niet in een greep krijgen dat ik zowel haar handen, benen en hoofd kan tegen houden en dan haar oogje open trekken voor die zalf. Is echt niet leuk voor haar, weet ik, maar wel nodig. En ze ziet er nog slechter uit dan gisteren, haar ene oogje ziet ze zelfs niet meer door, zo erg gezwollen ocharme. Dus tips om alleen die zalf in haar oogje te krijgen zijn zeker welkom
Helaas hier een mama die een zoon heeft die elke dag oogzalf nodig heeft..wat ik deed in het begin was...hem op de grond leggen , dan zelf op de grond gaan zitten met zijn hoofd bij mijn kruis en mijn benen over zijn termen en evt benen. Heb je twee handen vrij en ze liggen echt even vast. Is even sneu, maar ja tis voor hun bestwil. Nu is deze greep trouwens niet meer nodig en gaat hij zelf gewoon liggen. En uiteraard een grote knuffel na de zalf
Als ze het al begrijpt de eerste keren "omkopen" met een snoepje als ze stil blijft liggen met het insmeren?
Mijn dochtertje draagt vanaf baby contactlenzen en die moest gewoon in de houdgreep met meerdere mensen. Die lenzen haalde ze er iedere keer uit. Op een dag was ik het kotsbeu om daarvoor nog twee man op te trommelen om haar in de houdgreep te houden terwijl ik haar lenzen er terug in kon zetten. Ik heb haar toen een flesje melk gegeven terwijl ze op haar rug lag. ik zat met mijn benen wijt en ze lag met haar hoofdje het dichtste bij mij. Ik deed een laken over lijfje en ik hield het zeg maar strak met mijn benen. (Dan kan ze haar arm en benen niet omhooggooien) 1 armpje was vrij om het flesje vast te houden. hoofd vastklemmen tussen mijn benen. En dan kon ik snel haar oog opentrekken als ze ff ontspande en zo de lens plaatsen. Ja het is even vervelend maar zo heb ik het langzaam af kunnen bouwen met het laken. en later ook met het flesje drinken. Ze is inmiddels 4 jaar en haalt die lenzen er nog steeds geregeld uit. Nu gaat ze gewoon liggen en mag ik haar lenzen erin doen. en uiteraard daarna een hele dikke knuffel als het achter de rug is.
Ik heb deze morgen dan de zalf kunnen indoen zoals jullie mij gezegd hebben. Heb ze neergelegd en met benen haar lijfje tegen gehouden en zo had ik mijn handen vrij om haar oogje te open. Ging echt heel vlot! Had hier zelf helemaal niet op gekomen hoor Bedankt!
hier ook oogzalf gehad heb het een keer geprobeerd en toen maar terug gebelt of ze ook druppels hadden. na een hele discussie gekregen en dat was heel makkelijk. .... oogje open ze deed haar oog open drup en de andere kant hetzelfde.