Hoi, mijn dochter heeft een ritme van ongveer: 8 uur 12.30 uur 16.45 uur 21 uur ze slaapt vanaf 19 en moet haar om21 wakker maken. Hoe slapen jullie kindjes met soortgelijk ritme? Moeten jullie de kleine ook wakkermaken voor de laatste? Binnenkort wil ik beginnen met groente/fruit. Wanneer zouden jullie dat doen? Voor een slaapje, of erna?
Hoi, dit was/is ons ritme ook toen julian 4 maanden was 07.00/08.00 fles slapen tot 09.30 10.00 fruit slapen van 10.30-11.30 12.oo fles slapen van 13.00-15.00 16.00 fles 19.00 laatste fles en dan naar bed
Slaapt ze dan wel (op de onderbreking van laatste voeding) de hele nacht door? Als dat zo is zou je ook kunnen proberen de laatste voeding iets op te schuiven en haar wat langer wakker te houden. Zo maak je de nacht voor haar steeds langer. fruit kun je haar tussen de fles van 8 uur en 12 uur geven Rond 10.00 uur? Groente zou ik haar rond een uur of zes geven. (wij deden het toen 5 uur maar dan zit jij net met de fles) Dat is in het begin toch nog maar een paar hapjes. Moet wel zeggen dat ik pas begonnen ben met zes maanden dus dat scheelt toch 2 maanden. Maar ik zou meteen het juiste ritme aanhouden wat je later ook wilt.
Ik moest mijn zoontje ook lang wakker maken voor de laatste fles van 21 uur totdat hij zelf duidelijk aangaf dat hij deze fles niet meer wilde... en sindsdien slaapt hij van 18.30 tot 7 uur 's ochtends. En fruit en groente moet je zelf even uitzoeken wat je dochter zelf het prettigst vind, mijn zoontje krijgt fruit meestal na zijn slaapje 's ochtends rond half 11. Soms ook wel voor zijn slaapje, maar dan leg ik hem niet direct in bed omdat hij dan niet slaapt.
ons ritme nu is; 08.00 fles 09.00 dutje 10.00 fruit 11.00 dutje 12.00 fles naar bed 16.00 fles 17.30 groente 19.30 fles 20.00 naar bed hij krijgt half klein potje fruit en groente.
ja ze slaapt de hele nacht door. ik leg haar direct na de fles van 21 uur weer op bed. langer wakker houden rond 19 lukt niet....
Hier ook hoor, de enalaatste fles om 16.30, dan om 18.00 slapen, maak ik haar om 20.30 wakker voor de laatste fles en dan slaapt ze tot 08.30
Hoi Jolan Wij hebben hetzelfde schema ongeveer. Het is hier: 8 uur fles 9 uur slapen 10 uur fruit 12.30 pap (niet in de fles gewoon in een bakje met lepeltje) (slapen s middags is verschillend) 16.00 uur fles Als we ook groente geven doen we dat om 18.00 uur zonder groente gaat hij rond 18.00 uur slapen 20.00 uur fles
Is het s middags erg als ze zolang slaapt. Jason heeft dat soms ook maar ik heb er geen problemen mee met tijden en flessen te schuiven
Nee hoor, geen probleem, als ze het nodig heeft dan heeft ze het nodig en laat ik haar gewoon liggen. Ik vind het alleen 'jammer' dat ik haar voor die laatste wakker moet maken. Ik zou het fijner voor haar vinden als ze die kon krijgen voordat ze naar bed ging, maar dan zit er maar 2,5 uur tussen de 3e en 4e (soms maar 2 uur) En als ik dan ook nog eens groente ga geven binnekort......dan moet ik dus in 2,5 uur tijd, 2 flessen en groente erin proppen.
Ja ik vind het met groente ook lastig maar het is nog niet veel wat ze aan groente eten in het begin. Maar je moet je er denk ik dan bij neer leggen dat je haar voor die fles wakker moet maken. Wij hebben gisteren bijv de laatste fles pas om half 10 gegeven wij kijken gewoon per dag...
idd. En ik bedenk me net ook dat, als ze straks op volledige bijvoeding zit, er een fles afgaat. Dus dan zal de fles van rond 16.30 verdwijnen en dan zal dat groente worden. En dan rond 19. de laatste. Komt goed