De titel zegt het al. Wat vinden jullie van de meisjesnaam F rederique (F rederiek)?? Wij houden van wat luxe, lange namen... En ja, als je de naam zelf mooi vindt, moet je hem kiezen. Maar dat is mijn vraag niet. WAT VINDEN JULLIE??
Ja, niet mijn smaak maaar ik heb een meisje in mijn klas gehad die zo heet. Een prachtig lief kind. Dus ik heb wel hele leuke associaties met de naam. Haar zusje Willemijn zit nu bij mij in de klas.
Heel mooi! Isabelle had bijna zo geheten, totdat we ons bedachten dat Milan's 2e naam Frederik is, dat vonden we toch niet zo leuk . Wij zouden 't overigens schrijven als Fréderique.
Ik hou zelf meer van korte namen (max 2 lettergrepen), maar voor een lange naam, vind ik deze wel echt leuk!
Bedankt voor de reacties. Gek eigenlijk. Frederik voor een jongen vind ik namelijk echt drie keer niks. Maar Frederique voor een meisje tot nog toe erg mooi
vind het een mooie naam,een vrindin van mij heet zo. maar moet er wel bij zeggen dat zij al van kinds af aan "freek"genoemd wordt.
Ik vind het een mooie naam, staat bij ons op de shortlist voor de tweede! We zitten alleen met het afkorten ervan, want dat gaat geheid gebeuren. Fred, Free, Riek(e) vinden we niks, wat vinden jullie van Frede als afkorting? _
Hele mooie naam, zoonlief had als hij een meisje was geweest zo geheten. Ik ken ook een Frederique en zij werd afgekort tot Fred. Afkorten is maar net wat je zelf zegt sommige mensen proberen het bij dochter ook en dan zeggen we dat ze gewoon haar voledige naam heet.