hallo Wat is het toch moeilijk om namen te kiezen voor een jongetje wordt het JOB voor een meisje wordt het EVI of AMY Maar nu moeten we er ook nog doopnamen bij bedenken, voor elk 1 naam hadden we in gedachten. welke namen vinden jullie er leuk bij passen? Alvast bedankt, X
misschien een leuk idee om de namen van de grootouders er in te verwerken. Dat hebben wij met onze zoon ook gedaan, en de opa's voelde zich zeer vereerd hiermee. Succes en groetjes
Denk dat ze dat ook wel zijn, maar de opa's hebben van die ouderwetse namen waar je niks leuks van kunt maken. Voor een meisje zijn we eruit! X
Mijn dochter is vorige week gedooopt en ze heet gewoon Eva. Verder niks. Als je doopnamen wilt geven moet je dat natuurlijk zelf weten, maar ze hebben er natuurlijk niks aan. en bij vernoemen heb je altijd wel iemand die je voor het hoofd stoot...
Hoezo "ze hebben er natuurlijk niks aan"? Als ik een of andere naam zou hebben gekregen die ik zelf vreselijk vindt, kan ik tenminste nog besluiten om een van mijn andere namen te kiezen om te gebruiken. Als je maar één naam hebt, heb je die ook voor de rest van je leven. Als voorbeeld: Persoonlijk vind ik Puck zo'n soort naam. Je moet er toch niet aan denken om op je 30ste nog steeds Puck te heten? Je kan er zelfs niet eens een leuke afkorting/variant van maken... (het is niet mijn bedoeling om iemand hiermee voor de kop te stoten, het is slechts een voorbeeld met een naam waar ik persoonlijk zelf niet voor zou kiezen). Iedereen moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik ben blij dat ik meer dan een naam heb gekregen en aan mijn kind heb gegeven. Ik heb zat vriendinnen die hun kinderen maar één naam meegeven en daar zijn ze ook heel tevreden mee hoor. Gelijk hebben ze. Maar om nu bij voorbaat al te zeggen dat je er niets aan hebt vind ik een beetje kort door de bocht. Je kan ook meer namen doen zonder te vernoemen overigens. Gewoon waar jullie je goed bij voelen.
Ligt er natuurlijk aan wat je doopnamen zijn. Mijn man heet Jacobus Maria en geen haar op zn hoofd die ook mar overweegt om 1 vandie namen te gebruiken.
Tja, daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen . Je zou hem toch echt voor gek verklaren als hij Maria zou willen heten, volgens mij . Tja, ook met doopnamen heb je het niet voor het zeggen.... 8)
Ik vind het ook een leuk idee om de naam van een dierbare in een doopnaam te verwerken. Als het om ouderwetse namen gaat kun je er toch gewoon een moderne versie op verzinnen? Bijvoorbeeld bij Eduard wordt het Edo ofzo. Genoeg varianten te verzinnen lijkt mij! Succes met het vinden van een leuke doopnaam!