iemand ervaring met urgentie afwijzing en daarna bezwaar maken?

Discussion in 'De lounge' started by flowertje, Jan 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    onze urgentie is afgewezen en heb bezwaar gemaakt nu kregen we een brief dat de bezwaar goed ontvangen is en dat we snel worden uitgenodigt om het daar te vertellen enz..!!
    is dit altijd zo dat je wordt uitgenodigt of niet?

groetjes

2. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Voor zover ik weet is dat normaal. Zou ik zelf ook prettig vinden hoor, dan kan je goed je verhaal toelichten, kunnen zij nog vragen stellen en kan jij nog meer toelichten. Je kan jezelf goed voorbereiden door wat dingen op papier te zetten, zodat je een soort 'spiekbriefje' hebt, dan vergeet je geen dingen te noemen/ uit te leggen.

Succes!

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja je maakt bezwaar dus mag je komen vertellen waarom je bezwaar maakt. als ze er niets mee zouden doen hoef je ook geen bezwaar te maken

4. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    oke maar ik moest toch al in een brief bezwaar maken met me verhaal waarvoor wordt je dan nog uitgenodigt:S

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dan kan je het gewoon nog es persoonlijk uitleggen en hun ook weer weerwoord geven tegen jou.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,552
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat is in veel gevallen ook een kwestie van regelgeving flower. En je krijgt de kans om nogmaals duidelijk te maken waarom die urgentie WEL toegekend dient te worden. Vaak kunnen mensen met praten zich meer verduidelijken dan op papier. Daarnaast kan de urgentiecommissie dan ook nog doorvragen op dingen die bijvoorbeeld bij hen onduidelijk zijn.

7. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    oke oke het is me wat duidelijker

maar hoelang duurt het voordat je een afspraak krijgt want dat stond dus niet in de brief

8. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    staat er niet dat je nog bericht hierover ontvangt?

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

tja dan bel je maandag even..... dat zal echt geen maanden duren. misschien binnen nu en twee weken? maar dat zijn toch dinegn die je aan de woningbouw moet vragen denk

10. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    oke dan weet ik dat en maandag ga ik ook zeker bellen tnks allemaal soms is het zo moeilijk hahahah heb er gewoon niet zo veel verstand van

11. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Is normaal bij een bezwaar. Ze moeten je de gelegenheid geven om je bezwaar mondeling toe te lichten. Meestal is dit een 1-richtingsgesprek in de zin dat jij dus vertelt wat er aan de hand is en zij evt vragen stellen. Dan hebben ze dus een duidelijker beeld en kunnen ze beter een beslissing nemen. Meestal wordt er niet inhoudelijk over het bezwaar gepraat.
    Dacht dat de uitnodiging binnen een paar weken moet komen.

Wel goed op de termijnen letten! De instantie heeft dacht ik 12 weken en een dag na de oorspronkelijke brief waain je urgentie werd afgewezen om op je bezwaar te reageren. Als ze dat niet halen, moeten ze binnen die tijd een brief sturen waarin ze de termijn verlengen. Daarin kun je dan weer een nieuwe datum zien. Als ze over de termijn gaan, kun je ze met een briefje in gebreke stellen en als ze dan nog niet binnen 2 weken antwoorden krijg je een dwangsom van hen (aangenomen dat die instantie de normale termijnen volgt :) ).

12. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    Oke dus het kan nog wel een tijd duren ik zal maandag is even belle

Share This Page