stof beschilderen, blijft het mooi?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jalea, 4 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    het lijkt me zo enorm leuk om zelf eens een dekbedovertrek te beschilderen, maar heeft iemand enig idee of er zulke goeie stofverf bestaat dat dit ook mooi blijft met wassen?

2. danip

danip Niet meer actief

Ik heb het wel eens gedaan op een broek. Dit was dan wel voor mijn laatste schooldag jaren geleden, maar die broek heb ik nog jaren aangehad als op-de-bank-hang broek. De verf bleef goed zitten. Welk merk weet ik niet meer, maar ik had het bij de kruidvat vandaan.

3. Trees

Trees Niet meer actief

bedoelen jullie de pakjes kledingverf van dylon die je bij drogisten kan kopen? Ik gebruik het regelmatig en soms gaat het goed en soms niet. Je kan het gewoon verven met behulp van je wasmachine en kost dus weinig moeite. Het probleem met de verf is dat er in veel kleding synthetisch materiaal is gebruikt, zelfs bij de garen, dit wordt dus niet meegekleurd met de verf. Verder moet je goed nadenken welke kleur je moet gebruiken om een bepaalde kleur te krijgen. Bijv. je hebt een geel kledingstuk en als je dit met blauwe verf verft wordt het dus groen. Dat is bij mij al heel vaak misgegaan, waardoor ik een rare vieze kleur kreeg. Voor de zekerheid kan je het ook eerst ontkleuren. Het beste werken trouwens de donkere kleuren verf, doordat ze overheersen. Succes!

4. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik bedoel niet het hele dekbed in 1 kleur verven, maar echt er iets op schilderen

5. danip

danip Niet meer actief

Ja dat bedoel ik dus ook ;) Ik had namelijk hawaii bloemen op mijn broek geverfd. Ik heb als het goed is de oude potjes verf nog wel ergens. Ik zoek het wel even op, dan weet je welke ik heb gebruikt.

6. danip

danip Niet meer actief

Aha ik heb het al gevonden! :D Darwi textielverf. Werkte echt heel goed, en is heel lang mooi gebleven ondanks dat ik de broek bijna elke avond wel aan had. Kun je nagaan hoeveel wasbeurten hij heeft gehad! ;)

Heb een linkje voor je:

http://www.nrskantoor.nl/rightclick.cfm ... 60,2629561

7. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    super, dankje! lijkt me echt leuk om daar es n hele dag aan te besteden... :D

8. danip

danip Niet meer actief

Ja het is ook echt super leuk om te doen :) Ga zelf denk ik ook maar eens weer aan de slag.

Succes ermee he! Ben nu eigenlijk best wel benieuwd naar het resultaat! ;)

Deel Deze Pagina