Buikgriep?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Semmie83, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Nou, van de salade eten bij vrienden (zie vorige topic) is niets meer gekomen, want ik heb buikgriep! Ik vroeg me af hoe je kunt weten of je een voor het kindje schadelijk virus (zoals listeria, toxoplasmose) te pakken hebt of een onschuldig virus (zoals bij normale griep)? Ik heb nu voor de tweede dag waterdunne diarree (10x per dag) en eenmaal overgegeven. Niet verkouden, geen koorts meer. Wel buikkrampen dus. Ik kan me niet herinneren dat ik de afgelopen weken iets verkeerds heb gegeten, maar ben een tijdje terug wel eens de fout in gegaan.

Ik vind dat de assistente van de VLK er zo laconiek over doet! 'Het heerst', wordt er dan gezegd. En 'bij listeriose moet je veel zieker zijn' maar volgens mij is dat toch helemaal niet zo?

Iemand ideeen of tips? Hoe gaan jullie ermee om? Bedankt voor jullie reacties!

2. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ik zou het nog even in de gaten houden.. wel even uitkijken dat je niet uitdroogt! Ik zou als je er na 3 dagen last van heb weer bellen.. meestal is een goede buikgriep na 3 dagen wel veel minder.. en als ze weer lachoniek doen dan doe jij lekker lachoniek terug dat je toch wil dat er naar gekeken word.. (ook ivm uitdroging)

Veel sterkte en beterschap!

3. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn zoon van 5 jaar heeft ook diarree sinds vorige week woensdag gepaard met verkoudheid. De huisarts assistente zei ook alleen dat het heerst. Ik gaf hem meer wit broodje, witte crackers, banaan ( niet te rijpe banaan). En sinds zaterdag wist ik weer dat ik het water eerst moest koken, en toen ging het beter. Hij gaat nog steeds 2-3 keer alleen snachts maar zijn ontlasting is niet meer waterdun, meer breierig zeg maar ( sorry van te veel details). Maar verder eet hij goed, drinkt goed en vrolijk. En vaak handen wassen, de virus kan lang zitten op speelgoed, handdoek. Sowieso wissel ik de handdoek bij de wastafel elke dag. Extra opletten op hygiene is alleen de tip die ik kan geven. Drink bouillon, de vet erin helpt tegen waterdunne ontlasting. Beterschap.

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb zelf ook last van buikgriep sinds afgelopen donderdag, helaas veel mensen om mijn heen ook. Veel slapen, water drinken, handjes wassen en toch proberen goed te eten... sterkte!

5. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Bedankt voor de reacties. Ik zal zeker contact opnemen met de VK of HA als het aanhoudt. Ik heb alleen nog geen antwoord op mijn vraag: hoe kan ik weten of het een ernstige besmetting voor het kindje is, zoals listeria of toxoplasmose? Of iets onschuldigs?

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Oh hemeltje, wat ben je toch onzeker over wat je eet ...... Je bent een paar weken geleden de fout in gegaan? Maar goed.

als je zeker wilt weten of je aardappelen besmet waren, moet je bloed laten prikken. Daar kunnen ze op toxoplasmose controleren. Maar als je ooit een kattenbak hebt verschoont, kan het al in je bloed zitten.

7. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Nee hoor, ik denk niet dat het de aardappelen waren, dat was een aparte vraag. Klopt, ik ben heel onzeker over wat ik eet. Echt heel erg balen, ik heb er last van. Ik geloof ook niet dat de meeste zwangere vrouwen zo goed opletten. Gewoon teveel tegenslagen gehad en daardoor knetteronzeker!

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Voor nu zou ik zeggen, goed uitzieken, en zorgen dat je toch vocht binnenkrijgt. En beterschap ;)

9. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Of je listeria of een toxaplasma-infectie zou kunnen hebben is voor ons moeilijk te beoordelen. Ik denk het echter niet, als dat je geruststelt.:)
    Als je geen koorts hebt of bloed verliest uit de darm zou ik lekker uitzieken oftewel het adies van Melisa opvolgen. Sterkte!

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gewoon lekker uitzieken en maak je alsjeblieft niet zo druk want je maakt jezelf helemaal gek praat hier anders over met je verloskundige want ook tijdens een bevalling gebeuren er dingen die je niet onder controle hebt idem een pasgeboren baby enzovoort.

Deel Deze Pagina