Mijn vader gaat me helpen bij het maken van een carnavalsoutfit. Ik kan echt helemaal niet naaien. Mijn vader is een manusje van alles. Nu moet ik daar dus stof voor hebben. Ik weet dat er op de markt ook altijd een stoffenkraam staat, maar ik vraag me af of tegenwoordig nog steeds "je gulden een daalder waard" is op de markt... Waar halen jullie je stoffen? En wie zou me (via PB) willen adviseren over het type stof? Bedankt!
Ik weet niet wat je wil maken maar ik maak soms ook iets van een goedkope overtrek voor een bed, of van een fleece deken van de Zeeman. Het is over het algemeen wel zo dat je op de markt veel meer keuze hebt en dat het wel goedkoper is als in een stoffenwinkel.
Meer keuzehangt denk ik af van hoe groot de stoffenwinkel is. Qua prijs geloof ik het zo van je. Ik wil nog ff niet op het forum zetten wat ik ga maken. Voor evt. meelezers
Ik meen me te herinneren dat je in (de buurt van) Den Bosch woont? Zo ja, dan zou je kunnen kijken op de markt. Daar staan best veel kraampjes met stof, ook veel carnavalsstoffen. Prijzen variëren van heel goedkoop (vanaf 1 euro per meter) tot duur. Dus ligt er echt een beetje aan wat je wil. En in Ammerzoden zit Bas Bastiaans, die prijzen zijn een beetje vergelijkbaar met die op de markt. Je hebt daar ook een hele hoek met allerlei carnavals- en feeststoffen. Eigenlijk alles wat je kunt bedenken vind je daar wel.
je hebt in Den Bosch ook zo'n stoffenwinkel Hoofs, die hebben ook vanalles. De markt is vaak wel goedkoper... bij ons staat er vaak zo'n kraam met rommeltjes voor 1 of 2 een meter en goedkope fleece voor 3 of 4 een meter. Als ik zelf iets naai doe ik het ook van fleece, lekker makkelijk knippen en je hoeft het niet om te zomen. Maar ik ben dan ook echt geen naaiwonder. Als ik jou was zou ik mn schoonmoeder even appen LadyXochi
Ik zit zelf op naailes en voor de meeste projectjes haal ik stof op de lapjesmarkt in Utrecht. Elke zaterdag ochtend. En het kost inderdaad geen drol!