Opleiding volgen en ..

Discussion in 'De lounge' started by firefly, Feb 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. firefly

firefly Fanatiek lid

Jan 29, 2010
    1,845
    1
    38
    Hej meiden !

Ik had even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen :)
    Zit er namelijk aan te denken om nog een opleiding te gaan volgen, wel BBL.. Dus 4 dagen werken en 1 dag naar school.
    Maaaar, we zijn druk bezig met een beebje.
    Nu wil ik graag weten, wie heeft dit ook gedaan en hoe waren je ervaringen?
    Mag jeje opleiding dan wel afmaken als je zwanger bent? En lukt het dan lichamelijk om het af te maken, of zit je kindje dan 5 dagen in de week bij bijv. de oppas?

Alvast bedankt !

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik zal gewoon even wachten dan, 5 dagen per week ben je onderweg dan, is best zwaar als je zwanger bent en na de bevalling al helemaal.

3. firefly

firefly Fanatiek lid

Jan 29, 2010
    1,845
    1
    38
    Ja het lijkt mij ook zwaar.. alleen dan moet ik denk ik wachten tot die kleine naar school gaat?
    Want 5 dagen opvang is ook niks.. Dat wil ik niet !

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    klopt. Anders moet je kijken of je iets via NTI of NHA kan doen, thuis leren en dan 3 dagen per week erbij werken ofzo?

5. Femmetje

Femmetje Bekend lid

Mar 24, 2008
    815
    0
    0
    ik doe ook een bbl opleiding. Ik werk 20 uur, mijn werktijden zijn
    ma 8.30-11.45
    di en do 8.30-15.45
    vrijdag school (vaak vallen er lessen en uren uit en ben ik rond 14.00 14.30 klaar, kan echter ook 16.50 zijn)
    En dan neit te vergeten alle uren huiswerk die er nog bij komen. (wat ik leuk vind om te doen en 's avonds doe als ze de kids op bed liggen)
    Maandagmiddag, woensdag heel de dag, en het weekend ben ik dan vrij ent huis. Hiervoor werkte ik maar 3 ochtenden, was ik veel meer thuis bij de kids, maar het werk ging me echt tegenstaan. Moest wel even wennen om nu zoveel van huis te zijn, maar het werk is super, en dat maakt veel goed. Trouwens, ik werk nu op de peuterspeelzaal dus ben wel alle vakantie doorbetaald vrij. Dat is ook lekker. En heb ik weer wat extra tijd met de kids. Succes met je keuze. Welke richting wil je gaan doen?

6. firefly

firefly Fanatiek lid

Jan 29, 2010
    1,845
    1
    38
    Bedankt voor de reacties :)

Ik wilde een verkorte opleiding gaan doen tot doktersassistente, duurt maar 1 jaartje. Dus dat moet wel te doen zijn !
    Wacht alleen nog op het mogelijk is met mijn diploma die ik al op zak heb !

7. paloe

paloe VIP lid

Jan 13, 2010
    7,473
    1
    0
    werkende student
    heyhey! Hier ook een studerende moeder!
    Ik ben in mijn tweede jaar bevallen en ben nu bezig met afstuderen.
    Ik vind het heel goed te doen!
    Over lichamelijk volhouden en de bevalling...dat verschilt heel erg per zwangerschap, iemand anders in mijn klas beviel ook van een zoontje, zij moest stoppen toen hij was geboren, ze hield het niet vol. Ik ben zelf tot woensdag gegaan om tentamens te maken, van zondag op maandag beviel ik, toen ben ik 5 weken thuis van school geweest en nog 2 weken kerstvakantie, daarna ben ik weer begonnen. Tijdens die weken heb ik wel telkens zitten leren om ook de volgende tentamens weer te kunnen maken.
    Het is echt wel zwaar en je vakanties heb je heel hard nodig, maar het kan wel!
    Succes!

8. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ik wil ook een BBL opleiding gaan doen en vraag me dus hetzelfde af, gaat me dit wel lukken...
    Ik heb namelijk al 2 kids!

Maar als je opleiding maar een jaar zal duren en je nu nog niet zwanger bent kun je het toch proberen..
    Het lijkt me best zwaar als je zwanger bent en moet bevallen tijdens de opleiding, maar wie weet is dit zelfs niet het geval bij jou. (hoop natuurlijk van harte dat je snel zwanger bent;))

Ik lees nog even mee hier!

9. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik doe een fulltime opleiding en mijn vriendje werkt. We redden het prima zo. Ik ben dan wel bijna klaar en dan ga ik proberen werk te vinden voor 3 dagen.
    Ik denk dat die 4dgn werken en 1dag school wel erg zwaar zullen zijn..ik heb maar 2 dagen school en ik kan veel thuis doen, maar met een kleine erbij is dat best zwaar. Ik moet gaatjes vinden om huiswerk te doen.
    succes met de keuze.

10. firefly

firefly Fanatiek lid

Jan 29, 2010
    1,845
    1
    38
    Dank je wel voor jullie verhalen !
    Ik ben erg benieuwd of het kan met mijn diploma.
    Maar ik hou jullie op de hoogte. Meer reacties zijn uiteraard zeer welkom :)

Share This Page